sjorsh schreef:Inderdaad, vind persoonlijk ook dat een BX (Xantia helemaaaal) die uitstraling mist..
Persoonlijk groepeer ik de XM en de Xantia daarin bij elkaar (alsmede ook de ZX)
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )












































Totaal aantal Berichten: 27962
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Laten we het hier over Harm zijn XM hebben, dit is geen discussie topic wat we wel en niet mooi vinden
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Arjan Verkade schreef:Laten we het hier over Harm zijn XM hebben, dit is geen discussie topic wat we wel en niet mooi vinden
Harm schreef:Ik begin dat stronthok van een XM een beetje zat te worden…
Of wordt het een topic over een sloopmeeting?

















Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Op de filmpjes zie je links boven in de klokkenwinkel een rood/oranje lampje branden.
Ik lijk er precies een S in te herkennen, is dit de sportstand die geactiveerd is? Of is het de één of andere waarschuwing.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
picassoke schreef:Op de filmpjes zie je links boven in de klokkenwinkel een rood/oranje lampje branden.
Ik lijk er precies een S in te herkennen, is dit de sportstand die geactiveerd is? Of is het de één of andere waarschuwing.
Dat lampje geeft aan dat de sport-stand over je waakt…..Hij hoeft dan nog niet in de sport-stand te staan, hij schakeld pas echt over als de limiet wordt bereikt
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Zo, het is weer gefixed. Het tandwielmechaniekje op de bak was inwendig stuk. Waarschijnlijk omdat de diravikabel vast heeft gezeten, daar moest een liter wd-40 en wat smeerolie in om ‘m weer soepel te laten gaan…
Gelukkig bleek het een mechaniekje te zijn wat ook in een type 1 zit, dus hadden we er nog eentje liggen.
Ik heb autopsie uitgevoerd op het oude mechaniek, met dit als resultaat:
Harm schreef:Zo, het is weer gefixed. Het tandwielmechaniekje op de bak was inwendig stuk. Waarschijnlijk omdat de diravikabel vast heeft gezeten, daar moest een liter wd-40 en wat smeerolie in om ‘m weer soepel te laten gaan…
Gelukkig bleek het een mechaniekje te zijn wat ook in een type 1 zit, dus hadden we er nog eentje liggen.Ik heb autopsie uitgevoerd op het oude mechaniek, met dit als resultaat:
wil je volgende keer wel wat sterieler werken? Voordat je het weet word ook jou IC gesloten
Ik had de afzuigkap aan, dus de luchtkwaliteit was goed… bovendien was de patient toch al overleden












































Totaal aantal Berichten: 27962
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Werk je Diravi nu weer helemaal naar behoren?
Daar had je toch al andere rare dingen mee?


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Arjan Verkade schreef:Daar had je toch al andere rare dingen mee?
Volgens mij vond hij het vooral een raar ding!












































Totaal aantal Berichten: 27962
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Haha dat ook
Maar er was toch ook iets met altijd zwaar sturen ofzo?
Dat was nu blijkbaar altijd licht geworden…
Hij stuurde bij stilstand altijd vrij zwaar… ik heb wel het idee dat er nu iets veranderd is, maar zeker weet ik ‘t niet












































Totaal aantal Berichten: 27962
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Diravi hoort bij stilstand/langzaam rijden natuurlijk heel licht te sturen, dus dat merk je wel als het goed werkt
Mijn Diravi stuurt gewoon altijd licht, op de snelweg erg gevoelig.
Schijnt ook dat kabeltje te zijn naar de versnellingsbak dat niet (goed) werkt.
Moet ook nog keer gefixt worden.
Mijn Diravi stuurt gewoon altijd licht, op de snelweg erg gevoelig.
Ik kan je vertellen: als die diravi-kabel niet meedraait, stuurt ‘t echt heel erg eng op de snelweg…

























Totaal aantal Berichten: 6338
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Ik zou daar inderdaad zsm iets aan doen, want als je een keer plotseling moet uitwijken raak je 99% zeker je CX kwijt in de greppel of tegen een boom.
Groet,
L