2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Specifiek gereedschap
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25392
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 juni 2015 03:21 PM
  [ # 16 ]

Deze is voor de stuurbuis. Weet niet meer of die gelijk zijn.

http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&catId=208&returnId=208&itemId=317

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 15 juni 2015 03:43 PM
  [ # 17 ]

Lospulken met een griptang of platgeknepen dop (9 geloof ik) Ik vervang ze daarna altijd door een inbus boutje.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2093
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 15 juni 2015 04:04 PM
  [ # 18 ]

als je iets gaat kopen lijkt deze me handiger/veelzijdiger:

http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&catId=208&returnId=208&itemId=302

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 15 juni 2015 08:02 PM
  [ # 19 ]

Ik heb het nu ook met een griptang gedaan en bij mijn stuurwissel met een baco volgens mij.
Dacht dat ze beide dezelfde maat hadden.
Die losse dopjes zijn dezelfde prijs als die sleutel dus dat is dan toch handiger.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43067
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 juni 2015 08:05 PM
  [ # 20 ]

Stuurwiel en stabistang/versnellingsbak wielewaalboutjes zijn verschillend van maat.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 15 juni 2015 09:34 PM
  [ # 21 ]

Wielewaal sleuteltje heb ik zelf gemaakt. Aan de schroefkant van de tool een sleufje geslepen met de slijptol, toen de zijkanten dicht gelast. Voor de rest zijn het 2 stukjes rvs rond in een T gelast.

25 euro is ook niet veel voor de kant en klare tool, geen ervaring nee verder.

Profiel  
 
HYvonne
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 29-05-2014

Gepost: 17 juni 2015 06:55 PM
  [ # 22 ]

Bedoelen jullie dit tooltje zoals op foto?  Bij de HY is dit nodig om de v-bak van de motor te scheiden.
verkrijgbaar voor 20 euro.

Afbeelding Bijlagen
1581-690-large.jpg1581-689-large.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

DSuper5 1973 (org. Ned)
HY     1974 (org. Ned)
2CV   1959 (org. Ned)

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 17 juni 2015 07:34 PM
  [ # 23 ]

Die bedoelen we inderdaad, hij schijnt er in twee afmetingen te zijn.
Bij de Ds voor het stuurhuis en de hoogte instelling op de torsiestang.

Profiel  
 
HYvonne
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 29-05-2014

Gepost: 17 juni 2015 07:42 PM
  [ # 24 ]

waar kan ik de maat controleren op mijn DSuper5 ?

DSuper5 1973 (org. Ned)
HY     1974 (org. Ned)
2CV   1959 (org. Ned)

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 17 juni 2015 07:48 PM
  [ # 25 ]

Onder de auto bij de voorste en de achterste stabilisatorstang, de achterste is te bereiken als je de afdekkap in de kofferbak verwijderd.
En die bij het stuurhuis zit onder je dynamo bij het appeltje waar de stuurbuis het stuurhuis ingaat.

Profiel  
 
HYvonne
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 29-05-2014

Gepost: 17 juni 2015 08:08 PM
  [ # 26 ]

Ik heb de opening in het dopje gemeten en dat is 6 x 10,5 mm.

DSuper5 1973 (org. Ned)
HY     1974 (org. Ned)
2CV   1959 (org. Ned)

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 17 juni 2015 08:30 PM
  [ # 27 ]

Een van de eerste dingen die ik altijd bij een DS doe is die belachelijke wielewaal boutjes vervangen door standaard inbus. Die Citroen-boutjes liggen vervolgens jarenlag te rammelen in het dashboardkastje voor de originaliteitsfreak die de auto misschien anders niet koopt.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 17 juni 2015 08:36 PM
  [ # 28 ]

Trouwens: speciaal gereedschap:
Mij lijkt het erg lastig een grote Citroen (ID/DS, CX, XM, C5, C6) op de weg te houden zonder draaibank, freesbank, perslucht, gas- en zuurstof en MIG en TIG lasapparatuur.
Gek genoeg doe ik dat uitlijnen van de stuuras moeiteloos op het oog zonder speciaal gereedschap.
Maar ja, dat is het resultaat van 50 jaar prutsen aan die dingen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25392
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 juni 2015 10:15 PM
  [ # 29 ]

Perslucht en Mig. 20 jaar DS gereden. En iemand goed kennen die een draaibank, freesbank enz enz heeft…..  cheese

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43067
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 juni 2015 10:42 PM
  [ # 30 ]

Die wielewaalboutjes van de stabilisatorstang kun je ook goed los en vast zetten met de sleutel van je gascilinder van je lasapparaat trouwens.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook