











































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Testedoene schreef:arjan_verkade schreef:vergeet ook niet dat de Picasso veel hoger is (en waarschijnlijk ook zwaarder).
dus als je in de buurt kan komen, dan is dat gewoon heel zuinigJa, hij pakt meer wind en is inderdaad zowat 100 kilo zwaarder.
Ik ben zwaar onder de indruk van de vinnigheid en zuinigheid van deze HDI. Ik had nooit gedacht dat ik de 10 jaar VW-dieselplezier zo vlug zou vergeten zijn! Amper 1 week en ‘t voelt aan als een eeuwigheid (goedbedoeld dan)!
Het enige nadeel dus (voor mij dan) is dat de verbruiksuitersten zo ver uit elkaar liggen. Dit lijkt zo te zijn bij alle wagens die met deze HDI uitgerust zijn. Verder niets dan lof: stil, vinnig, goed koppel, romig, enneuhm… heb ik al gezegd stil?Uiteraard vergelijk ik nog altijd met mijn vorige auto: golf iv tdi 90 pk.
dat is in elk geval goed nieuws
ik hoor hier eigenlijk alleen maar goed nieuws over de HDi’s, behalve van de anti diesel mensen uiteraard
ik ben zelf ook meer een benzine/LPG persoon, maar als ik een keer stukje HDi kan doen ga ik het even proberen, om te kijken waar iedereen heb nu precies over heb
Een HDI loopt wel zo mooi rustig…maakt zo weinig toeren, daar kunnen (helaas) de oudere 1.9 D’s en TD’s niet tegenop.
Logisch natuurlijk ops: ....1,5 jaar geleden hadden mijn zoon en ik beiden een Xantia…..ik de TD en hij de HDI 110 pk…een wereld van verschil.
Het is dat ik niet graag van de BX afwil, maar anders wist ik het wel en zat ik allang in een Xsara (berline) HDI…jammer dat die niet met 110 pk geleverd zijn.
Ik heb het dan uiteraard wel over de 2.0 HDI.
arjan_verkade schreef:
ik hoor hier eigenlijk alleen maar goed nieuws over de HDi’s, behalve van de anti diesel mensen uiteraard
ik ben zelf ook meer een benzine/LPG persoon, maar als ik een keer stukje HDi kan doen ga ik het even proberen, om te kijken waar iedereen heb nu precies over heb
Zeker doen, ‘t is echt heel aangenaam rijden
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bram schreef:Een HDI loopt wel zo mooi rustig…maakt zo weinig toeren, daar kunnen (helaas) de oudere 1.9 D’s en TD’s niet tegenop.
Logisch natuurlijkops: ....1,5 jaar geleden hadden mijn zoon en ik beiden een Xantia…..ik de TD en hij de HDI 110 pk…een wereld van verschil.
Het is dat ik niet graag van de BX afwil, maar anders wist ik het wel en zat ik allang in een Xsara (berline) HDI…jammer dat die niet met 110 pk geleverd zijn.
Ik heb het dan uiteraard wel over de 2.0 HDI.
HDi 110 Pk zit zeker wel in de Xsara
alleen niet in type 1, maar met nieuwe front dus wel
voordeel is dat je dan ook direct een meeste luxe Exclusive of VTS uitvoering heb
en daar zitten hele fijne stoelen in
R&DY; schreef:arjan_verkade schreef:
HDi 110 Pk zit zeker wel in de Xsara
![]()
alleen niet in type 1, maar met nieuwe front dus welvoordeel is dat je dan ook direct een meeste luxe Exclusive of VTS uitvoering heb
en daar zitten hele fijne stoelen inIk ben een van de weinige die een coupe heeft in die fijne combinatie
![]()
Zalig, soigneer hem/haar maar!
Ikzelf ben vooral jaloers op de zetels! Mijn Picasso-zeteltjes zijn niet te vergelijken met mijn sportieve highline-zetels van de Golf geweest! Kon ik die maar in de Picasso installeren, de standaard zetels zijn mij een beetje te zacht….
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Testedoene schreef:R&DY; schreef:arjan_verkade schreef:
HDi 110 Pk zit zeker wel in de Xsara
![]()
alleen niet in type 1, maar met nieuwe front dus welvoordeel is dat je dan ook direct een meeste luxe Exclusive of VTS uitvoering heb
en daar zitten hele fijne stoelen inIk ben een van de weinige die een coupe heeft in die fijne combinatie
![]()
Zalig, soigneer hem/haar maar!
Ikzelf ben vooral jaloers op de zetels! Mijn Picasso-zeteltjes zijn niet te vergelijken met mijn sportieve highline-zetels van de Golf geweest! Kon ik die maar in de Picasso installeren, de standaard zetels zijn mij een beetje te zacht….
in de (benzine) VTS die ik gereden heb zaten ook zachte stoelen, maar wel met veel zijdelingsesteun
ik vind het echt super stoelen in de VTS, qua zit en qua looks
arjan_verkade schreef:HDi 110 Pk zit zeker wel in de Xsara
![]()
alleen niet in type 1, maar met nieuwe front dus welvoordeel is dat je dan ook direct een meeste luxe Exclusive of VTS uitvoering heb
en daar zitten hele fijne stoelen in
Ja…ik zie het nu, jammer alleen dat zo’n Xsara alweer op 1200 kg zit, is toch weer 2 klasses hoger in WB.
Nou ja…..we blijven dromen.
En R&DY;.....148 pk uit een 110 pk gechipt ?
Pff…..wat zal me dat een acceleratie geven zeg…..jij moet ook maar eens snel naar een meeting komen…reken maar dat er dan een rij staat van hier tot Jeruzalem voor een proefritje
Of daag Marten maar eens uit met zijn BX 2.1 TD van 110 pk (maar wel 1030 kg ongeveer)