Als iets goed is, blijf ik er meestal af. Ik zoek echter zelf nog even rustig verder, omdat het motortje maar niet goed wil draaien en aanslaan. In jouw geval zou ik dus niets doen. Blijf er in ieder geval van genieten!
het enige wat mij opvalt is dat er met mooi weer de benzine lucht duidelijk aanwezig is, de benzine slangen in de moterruimte heb ik vernieuwd, deze waren daar ook wel aan toe. Maar dit heeft het niet opgelost, de benzine leidingen lijken allemaal droog en verder netjes.
in de moterruimte is de benzine ook niet te ruiken, vooral rond de tankdop bij mooi weer, maar als ik met mijn dakje open rij met mooi weer komt de lucht wel in de auto. morgen maar is de achterschermen schoonmaken van binnen, kijken of ik wat tegenkom in de buurt van de vulpijp.
Wellicht heeft je tankontluchting last van verstoppingen?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
dan zou de auto er toch mee moeten stoppen? of bedoel je de dampafzuiging.
na een paar kilometer stond fout 52 er weer in
52 Mixture control, supply voltage, air or exhaust leak
wat zou ik hier voor kunnen controlleren?






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
MaartenH schreef:dan zou de auto er toch mee moeten stoppen? of bedoel je de dampafzuiging.
na een paar kilometer stond fout 52 er weer in
![]()
52 Mixture control, supply voltage, air or exhaust leakwat zou ik hier voor kunnen controlleren?
Misschien een lek in je aanzuigrubber. Dus die tussen de gasklep en de luchtmassameter.
Eveneens ben ik tevens ook.
ik ga even luisteren of ik daar wat hoor.
even naar de slang tussen gasklep en luchtweger gekeken, alles zat goed vast, hoorde geen lek, en ziet er goed uit. ik heb geen busje startpilot of remmenreiniger oid om naar valse lucht te zoeken.
net bij de sloop geweest, en zag meerdere bx’en met een tiptoets voor het bestuurders raam. Ik dacht die wil ik ook en heb er 1 meegenomen.
maar er zit een andere stekker aan mijn knopje. Ik dacht gelezen te hebben dat je deze zo over kon zetten. Wie heeft er hier een tiptoets in zijn bx gezet, en wat heb ik verkeerd?
gr Maarten






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
MaartenH schreef:net bij de sloop geweest, en zag meerdere bx’en met een tiptoets voor het bestuurders raam. Ik dacht die wil ik ook en heb er 1 meegenomen.
maar er zit een andere stekker aan mijn knopje. Ik dacht gelezen te hebben dat je deze zo over kon zetten. Wie heeft er hier een tiptoets in zijn bx gezet, en wat heb ik verkeerd?
gr Maarten
Er zit ook een kastje bij, dat zit achter je deurpaneel ongeveer ter hoogte van de schakelaar. Dat zal je ook uit de sloper moeten halen, en ook de bedrading die in de deur zit. Dan kan je je éénknopsbediening werkend maken
Ik vind het jammer dat ik geen éénknopsbediening heb zitten op mijn passagiersraam. Heeft iemand dát wel eens ingebouwd : Ik denk namelijk dat dat moeilijk is omdat je twee schakelaars hebt die het raam kunnen bedienen.
Eveneens ben ik tevens ook.
bah
dan moet ik er nog maar een keer heen.
zit dit kastje vast aan de moter van het raam?






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
MaartenH schreef:bah
![]()
dan moet ik er nog maar een keer heen.
zit dit kastje vast aan de moter van het raam?
Via de bedrading wel Je moet wel de hele draadboom uit de deur halen, of in ieder geval alles wat naar de motor, het kastje en de schakelaar loopt.
Bij welke sloop ben je eigenlijk geweest? Eemnes?
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:
Er zit ook een kastje bij, dat zit achter je deurpaneel ongeveer ter hoogte van de schakelaar. Dat zal je ook uit de sloper moeten halen, en ook de bedrading die in de deur zit. Dan kan je je éénknopsbediening werkend maken
Je hebt ook nog een plastic bakje nodig om het kastje te beschermen tegen regenwater; dit kun je heel voorzichtig (het breekt snel) uit het portier peuteren v/d donor-auto. Neem nb ook de schroefjes mee waarmee het kastje op het deurpaneel zit, dat scheelt weer zoektijd & verhoogt het plug & play gevoel.
Ik vind het jammer dat ik geen éénknopsbediening heb zitten op mijn passagiersraam. Heeft iemand dát wel eens ingebouwd
: Ik denk namelijk dat dat moeilijk is omdat je twee schakelaars hebt die het raam kunnen bedienen.
Het is even knutselen maar het zou wel moeten kunnen. Ik vind het alleen handig voor parkeergarages in/uitrijden, een passagier heeft er weinig aan. En een onetouch voor het passagiersraam aan de bestuurderskant leidt vroeg of laat tot ongelukken…
Ich bin ein Breaker
ik zat wel aan een 2e one touch aan de passagierskant te denken, maar wel een normale knop op de bestuurders plek voor het pasagiers raam






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik ga het ook niet maken, maar het lijkt me wel handig als je als bestuurder beide ramen in één druk (of eigenlijk 2 drukken tegelijk) kunt openen. Ik heb geen airco, dat moet je niet vergeten
Eveneens ben ik tevens ook.
leek mij ook wel wat, tony dacht dat ik daarvoor andere draden moest trekken, daar heb ik nou geen zin in
ik hou het nog ff open, misschien doe ik het ook wel, eerst dat setje ophalen op de sloop.