in de buurt van de luchtmassameter ligt een bruine stekker los, met 3 contacten, klopt dit?
Gr Maarten
Dat klinkt als de stekker die altijd los hoort te liggen. Daar sluit de garage namelijk de apparatuur op aan om de ecu uit te lezen.
Zelfs mijn BX 14 heeft die bruine stekker losliggen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Jup, de mijne heb ook zo’n stekker, maar volgens mij niet zo’n ecu computer.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
ok, dus daar zit het probleem niet,
ik vind het maar raar, sensor meet goed, draadje is goed en de meter ook, want die slaat uit bij het kortsluiten naar het moterblok toe.
MaartenH schreef:ok, dus daar zit het probleem niet,
ik vind het maar raar, sensor meet goed, draadje is goed en de meter ook, want die slaat uit bij het kortsluiten naar het moterblok toe.
Wat nou raar….
De meter slaat naar 50 graden. Dat is gewoon ongeveer het minimum wat die kan aangeven. Als je een tijdje rijdt gaat ie meestal naar 70. Dus wat is nou het probleem??
Of begrijp ik je niet.. (wat heel goed zou kunnen )
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
de meter staat zeker niet op zijn begin stand, ook stond deze nog hetzelfde terwijl de thermostaat al open ging.
meter lijkt het weer te doen, nog niet mee gereden/warm laten draaien.
remmen voor zijn vervangen, hier een plaatje van de oude remschijf naast de nieuwe, toch wel enig verschil…
Re: Mijn bx gti, bestuurders stoel weer als nieuw
Vandaag op de sloop een andere bestuurdersstoel gehaald, ik mocht nog een setje windschermpjes voor op de ramen voor meenemen
gelijk de lederen stoel maar uit de bx geplukt en aan het demonteren gegaan. het overzetten van de bekleding is bij de leren stoel veel makkelijker dan bij de stoffen versie, aangezien de lederen rugleuning een rits heeft aan de achterkant (onder de zwart kunstof rand) het schuim zit op een paar plekken vast gelijmd aan het frame, wat makkelijk los te trekken was.
paar druppeltjes lijm, kussen er weer op, rits dicht, ijzerdraadjes aan de onderkant maken, en alle kunstof delen er weer opschroeven,
ik keek er erg tegenop, maar achteraf was het een erg makkelijk klusje.
nog even gekeken wat er stuk was: aan de rechterkant was de puntlas van de rugleuning los.
morgen de nieuwe uitlaat er onder hangen in de kou (oude is er al af), en dan is het zover, klaar voor de apk
net een rondje in de gti gereden, reageert toch wat meer op het gas dan de 1.6 automaat , remmen werken ook nog, thermostaat gaat open, uitlaat is lek-vrij. en de drukregelaar tikt pas na 37 seconden.
alleen de koplampen nog wat lager draaien, en dan na de feestdagen maar is een apk proberen.
het begint wel een beetje een monoloog te worden hier.
Maar vrijdag 9 uur is het uur U.
We lezen wel mee! Maar succes vrijdag , als je alles goed gecheckt hebt, valt het doorgaans wel mee.















Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
het blijft een bx he.. kom je bij apk is dr weer wat anders aan de hand
maare suc6




















Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Inderdaad succes! goed bezig met deze mooie bx
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
ze zijn er weer ingetrapt
de gti mag weer een jaartje over de nederlandse wegen
Gefeliciteerd met de verse APK!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX