3 van de 86
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 17 november 2007 03:53 PM
  [ # 31 ]

lijken wel foto’s van toen op die kasseiweggetjes Cool

ik heb deze morgen ook nog foto’s van de Rancho’s willen nemen, helemaal dicht gevrozen, net echt Laughing

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 17 november 2007 04:24 PM
  [ # 32 ]

Dat is het zeker. Net nog een uurtje midden op straat (naast een actieve markt Laughing ) onder het toeziend oog van iedereen ouder dan anderhalf de boel uit elkaar staan draaien omdat ie geen benzine meer kreeg. Heerlijk toch die benzinelucht (er zijn zelfs mensen die gelode benzine qua aroma prefereren, maar laat ik zover maar niet gaan)...

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 18 november 2007 11:46 PM
  [ # 34 ]

Wat vind ik dat een mooie zeg! Veeeeeel mooier dan compleet gerestaureerd

 

Profiel  
 
Gepost: 20 november 2007 01:07 PM
  [ # 35 ]

Wij hadden inderdaad ook het plan om af te zakken richting Rome, maar de goden der planning hebben in datzelfde weekend het WK ligfietsen in Engeland georganiseerd en laat ik daar nou toch ook wel heel graag aan willen meedoen… Een mens kan ook gewoon teveel hobby’s hebben he (en ik heb er maar twee Crying or Very sad ).

Profiel  
 
Gepost: 12 juni 2008 12:40 PM
  [ # 36 ]

Tijd voor een kleine update, want niet alleen heb ik wat kleine malheuren, ik zie ook dat er al lange tijd geen nieuws meer geplaatst is. In de tussentijd hebben een heel aantal forumleden mijn grijze waterjuffer al mogen aanschouwen op o.a. de nieuwjaarsmeeting in Berlikum en natuurlijk als middelpunt van haar eigen thuismeeting CitrOverslag.
Iets meer to the point, in voorbereiding op de lustrummeeting aankomend weekend in Groningen gaf ze te kennen dat ze niet heel veel zin heeft in een verre reis. Ergens aan het linkervoorwiel laat ze een knarsend geluid horen, in eerste instantie verholpen door het opnieuw monteren van de remtrommel, maar twee dagen later opnieuw in volle sterkte aanwezig. Ik laat nog even in het midden of het iets te maken heeft met de passing van de trommel op de astap, of met een malfunctionerend voorwiellager (omdat ik nog geen gereedschap heb voor het afnemen van het voorwiellager). Nu eerst maar naar Grun met de Berlingo en dan volgende week op het gemakje dit probleempje op proberen lossen. Nog een geluk bij een ongeluk dat het dit weekend niet echt prachtig toerweer lijkt te worden Cool

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 12 juni 2008 01:07 PM
  [ # 37 ]

Ook een geluk dat dit nu gebeurt en niet als je bijna vierhonderd kilometer van huis staat. Hoewel je dan maar een enkele reis aan benzine had hoeven betalen, berging niet met draaiende motor.

Profiel  
 
Gepost: 12 juni 2008 01:14 PM
  [ # 38 ]

Is ook zo, maar ik weet niet of een nieuwe astap danwel wiellager betaald zijn met een tank benzine, zeker niet als je het helemaal in de prut laat draaien. Inderdaad blij dat ik het nu heb ontdekt.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15719
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 14 juni 2008 04:23 AM
  [ # 39 ]

Ik zie nu pas dat je een apart topic hebt voor de Trax. Nogal wat perikelen meegemaakt, zo te lezen. Hopelijk wordt de Trax snel weer opgelapt, zodat je er weer fijn meer over ‘s lands wegen kunt snorren.

Ik heb tijdens de Ci-Fo Nieuwjaarsmeeting het genoegen gehad de Trax te mogen aanschouwen. De rit ernaar toe was ook fijn, want wat is het toch een mooi Frans jaren ‘30 kontje om te zien op de snelweg.

Bij deze, als hulde aan het Citroën-erfgoed, wat sfeervolle plaatjes van die dag:

Sfeerplaatjes op de terugrit in de schemering:

Keep up the good work.  very good

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 14 juni 2008 12:03 PM
  [ # 40 ]

Heerlijk zeg, die oudbakken patina, gewoon lekker in de olie zetten, in plaats van poetsen met was…
Het interieur is ook zo heerlijk oud net als een fotoalbum van 50 jaar oud.
De geur van smeervet en benzine!!
(de motorruimte van een oude (sleep)boot ruikt ook zo lekker)

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Gepost: 16 juni 2008 12:08 AM
  [ # 41 ]

Net terug van de lustrummeeting in Groningen, helaas niet met de Trax vanwege de lagerperikelen. Deze week maar eens tijd maken om een en ander eens grondig uit te zoeken en trachten te repareren.

Profiel  
 
Gepost: 29 juni 2008 08:48 PM
  [ # 42 ]

Kleine update, gisteren eindelijk toegekomen aan het schurende probleem. Na veel vijven en zessen en proberen uiteindelijk met behulp van een stuk steigerpijp van drie meter en het onderling verwisselen van de linker en de rechter remtrommel het probleem in elk geval voorlopig verholpen. Vandaag een flinke rit gemaakt en het schurende geluid blijft weg, helaas beginnen de remmen nu steeds meer te trillen, nu ja, zeg maar klapperen Sad  Eerst maar eens stellen, met al dat op en afnemen van de remtrommels kan dat natuurlijk wel eens het probleem zijn.

Profiel  
 
Gepost: 02 juli 2008 01:26 AM
  [ # 43 ]

Het stellen der remmen heeft voorlopig afdoende geholpen, maar ik kan me toch niet aan de indruk ontdoen dat er enige onrondheid in minimaal een van mijn remtrommels zit Confused  Maar goed, voorlopig valt daar nog wel mee te leven. Vanmiddag maar weer eens lekker een stukje gereden, terrasje gedaan en vervolgens voldaan weer naar huis gerammeld, zalig.

Profiel  
 
Gepost: 07 juli 2008 01:24 AM
  [ # 44 ]

Vanmiddag nog even lekker een rondje gedaan. Het loopt goed, maar ik ben nog niet honderd procent tevreden met de remmen. Eens kijken wat ik daar nog aan kan prutsen.

Profiel  
 
Gepost: 17 juli 2008 07:53 PM
  [ # 45 ]

Gisteren op mijn gemakje de carburateur eens helemaal losgehad en schoongemaakt. Nieuwe dichtinkjes rond de gasklepas en een paar andere plekken. Nu is ze weer helemaal droog, geen plassen meer op de lekplaat en een pak minder gestotter bij deellast. Ik weer gelukkig Smile

Profiel  
 
 
3 van de 86
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook