17 van de 18
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 Volgende > 
   
Alle nieuwtjes over de C6
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 08 oktober 2017 03:17 PM
  [ # 241 ]

Het zal waarschijnlijk met geld te maken hebben maar Citroën schijnt niet te leren van haar fouten. Telkens opnieuw laten ze een gat van jaren. Anno 2017 is dit gewoon zeer zorgwekkend. De C6 is alweer een paar jaar niet meer verkrijgbaar en over een opvolger (als die er ooit komt) weet niemand iets niet eens in welke eeuw die dan wel gaat komen. Zelfde probleem met de C5. Niet meer verkrijgbaar en een opvolgers? misschien ergens binnen een jaar of 2, 3.  Kijk dit heb ik nooit gezien bij andere merken: dat ze in een bepaald productie model een gat laten van enkele jaren . Bij Audi, BMW en Mercedes kan je het oude model blijven kopen totdat het nieuwe model er is.  Bij Citroën jagen ze iedereen eerst weg. Wat moet de C5 Hydractive III rijder nu eigenlijk doen als hij wil vervangen? Een Renault Talisman kopen?  DS5? sorry vering is totaal niet vergelijkbaar

Telkens opnieuw maakt Citroën deze fout, remember CX—-> Xm, verdwijnen van de XM en hoe lang het duurde voor de C6 er was en nu, nu is er helemaal niets meer bij Citroën in het C5 of C6 segment. Treurnis alom, ja ik weet het er komt straks een DS Jeep…...

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 08 oktober 2017 05:38 PM
  [ # 242 ]
citroenist tot in de kist schreef:

ja ik weet het er komt straks een DS Jeep…...

Die vlieger gaat volgens PSA ook niet op, want DS heeft immers helemaal niks met Citroën te maken! nono Rolling Eyes

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 424
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 09 oktober 2017 03:00 PM
  [ # 243 ]

Ja, ik ben het met je eens. Dat doet je soms de wenkbrauwen fronsen. Het heeft inderdaad ongetwijfeld met geld te maken. Een limousine in het topsegment trekt - op de vaste schare liefhebbers na - nou eenmaal geen stortvloed aan potentiële kopers naar de Citroën showroom. Dus een echte commerciële aderlating (en dus noodzaak) zal er in dat opzicht niet zijn. Ik heb ooit eens gelezen dat er (achteraf) bij elke verkochte C6 geld bij moest. De beoogde verkochte aantallen zijn immers nooit behaald. De ontwikkelingskosten dienden dus door een handjevol C6 gedragen te worden. Overigens op dit moment met de slechte beschikbaarheid van sommige onderdelen tot gevolg.

Anderzijds weet ik dat bij zowel de introductie van zowel de XM als de C6 een heleboel vreemde merkrijders hun auto op een XM danwel C6 inruilden. De vaste schare liefhebbers - die tijdelijk overgestapt waren op een ander merk - kwamen toch weer terug op het vertrouwde nest.

Oveirgens heb ik niet het idee dat er onder het Citroën label ooit nog een auto in dit segment uitgebracht gaat worden.

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  
 
Amsterdam
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 09-11-2005

Gepost: 10 oktober 2017 10:05 AM
  [ # 244 ]

Het probleem is dat de markt voor luxe Franse auto’s beperkt is.
De XM en C6 waren geen succes.
Wat de C6 betreft kan gesteld worden dat de auto gewoon te duur was en daarbij het aantal beschikbare benzine motoren te beperkt. De laatste C5 was een concurrent uit eigen huis, die veel goedkoper was, beter uit te rusten was en bijna net zo fijn reed.
Daarbij komt ook nog het probleem dat PSA in de periode 2011-2014 bijna failliet was en dat het roer om moest. De merken werden opnieuw gepositioneerd.
Dit betekent dat het nog even zal duren voordat het gamma van Citroën weer op orde zal zijn.
In 2018 zien we de vernieuwde C4 Cactus berline verschijnen, de nieuwe Berlingo en Berlingo Multispace en de C5 Aircross.
Voor 2019-2020 staat een grote Citroën op het programma vergelijkbaar met de CX, die mogelijk C6 zal gaan heten, ook als plug in hybride.
In 2021 wordt de productie opgestart in Madrid van een model vergelijkbaar met de Xantia, waarvan men zegt dat het C5 zal heten?
Deze laatste twee modellen zullen ook bestemd zijn voor de Chinese markt.
Kortom, nog even geduld en er zullen weer grotere Citroëns op de weg verschijnen.

Profiel  
 
Gepost: 10 oktober 2017 10:44 AM
  [ # 245 ]

Hoezo opties op een C6, alles zit erop en juist gepositioneerd (head-up en display) en kwalitatief hoogwaardig.
En toch veel goedkoper dan de niet eens vergelijkbare Duitsers.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 oktober 2017 02:54 PM
  [ # 246 ]
andre.smulders schreef:

En toch veel goedkoper dan de niet eens vergelijkbare Duitsers.

Dat klopt niet helemaal: wat je in 2013 voor een 3.0 Hdi C6 betaalde, dat betaalde je ook ongeveer voor een S-klasse van Mercedes.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 10 oktober 2017 03:00 PM
  [ # 247 ]
Amsterdam schreef:

Voor 2019-2020 staat een grote Citroën op het programma vergelijkbaar met de CX, die mogelijk C6 zal gaan heten, ook als plug in hybride.
....
Kortom, nog even geduld en er zullen weer grotere Citroëns op de weg verschijnen.

Erg benieuwd wat je dat “nieuws” vandaan hebt. Is het niet gewoon wishful thinking?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 10 oktober 2017 03:06 PM
  [ # 248 ]
waterman schreef:
andre.smulders schreef:

En toch veel goedkoper dan de niet eens vergelijkbare Duitsers.

Dat klopt niet helemaal: wat je in 2013 voor een 3.0 Hdi C6 betaalde, dat betaalde je ook ongeveer voor een S-klasse van Mercedes.

Weet je dat heel zeker? Een c6 was in die hokjes waar we zo graag in denken een E-segmenter, net als de E-klasse van Mercedes. Een S-klasse zit nog een segment hoger, dus als die even duur was zou een c6 relatief duur moeten zijn geweest.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 oktober 2017 03:21 PM
  [ # 249 ]

Een C6 was op ‘t laatst rond de 80k. De S- kon je vanaf 85 al krijgen….

Voor 80 mille kocht je een E350 Cdi 4-matic met 258 pk. Dus ja: de C6 was een dure auto.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 10 oktober 2017 03:29 PM
  [ # 250 ]

Tsja misschien wel, maar was die dan meteen vergelijkbaar uigerust? En wat kostte een vergelijkbaar uitgeruste E-klasse in die tijd dan? Ik vond de c6 prijzig, maar Citroën zal toch hopelijk geen goed idee hebben gevonden hun Mercedes-concurrent duurder te maken dan die Mercedes? Dan teken je in dat segment als fabrikant je eigen doodvonnis, zeker aan het einde van de levenscyclus van je product!
EDIT: terwijl ik dit typte was jij je eigen bericht geloof ik ook aan het bewerken Wink

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 oktober 2017 07:52 PM
  [ # 251 ]

Zo gek is dat nog niet.

Een CX GTi Turbo koste toen de tijd ook meer dan een BMW 525i en zat net onder een 528i
Daar zitten dan nog wel de 535i en M535i en M5 boven, maar met veel meer vermogen dus een duurder segment.
De prijs van de CX turbo diesel komt ook aardig overeen met die van een 524td

Profiel  
 
Gepost: 10 oktober 2017 07:56 PM
  [ # 252 ]

Daar moet moet je bij de Duitsers nog altijd de “noodzakelijke” accessoires bij op tellen.
Dan blijkt dat de Citroens zoals CX, XM en de C6 veel goedkoper waren.
Een C6 zo groot en luxe als een S-klasse voor de prijs van een E-klasse.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 10 oktober 2017 09:05 PM
  [ # 253 ]
JanSr schreef:
Amsterdam schreef:

Voor 2019-2020 staat een grote Citroën op het programma vergelijkbaar met de CX, die mogelijk C6 zal gaan heten, ook als plug in hybride.
....
Kortom, nog even geduld en er zullen weer grotere Citroëns op de weg verschijnen.

Erg benieuwd wat je dat “nieuws” vandaan hebt. Is het niet gewoon wishful thinking?

In o.a. Citroexpert 118 en 120 staan vergelijkbare berichten. Houdt wel in het achterhoofd dat het om de Chinese markt gaat, zoals Amsterdam er ook bij vermeldt. Wink

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 oktober 2017 09:38 PM
  [ # 254 ]
andre.smulders schreef:

Een C6 zo groot en luxe als een S-klasse voor de prijs van een E-klasse.

Helaas…een C6 meet 4m90 en een E-klasse van 2013 meet…4m90
Een S-klasse is 5m10.

Evengoed, terug naar 2013, en dan pak je een basis E350 CDI met 258 pk en prop je daar leer, navi en nog wat rommel in dan kostte die, zonder 4matic, 80k. Net als de C6 met 3.0 Hdi en 240 pk toen dus ongeveer kostte. Er is echter een verschil. En dat is de restwaarde. Zelfs nu, anno 2017, betaal je voor zo’n ding met een ster op de kap nog snel 35k als d’r 80.000 km op de teller staat.

Kijken we anno 2013 naar bmw dan konden we daar voor 76.000 euro een nieuw model 530d kopen, ook met 258pk, een 8-trapsautomaat en een “high executive” uitvoering. Dan heb je het over luxe die een C6 niet kon bieden.

Ik denk, met alle respect, dat je daarmee gerust kunt stellen dat een C6 als nieuwe auto niet écht een “goedkoop” alternatief was voor een Duitser uit een vergelijkbare klasse.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 10 oktober 2017 10:04 PM
  [ # 255 ]
Arjan Verkade schreef:

Zo gek is dat nog niet.

Een CX GTi Turbo koste toen de tijd ook meer dan een BMW 525i en zat net onder een 528i
Daar zitten dan nog wel de 535i en M535i en M5 boven, maar met veel meer vermogen dus een duurder segment.
De prijs van de CX turbo diesel komt ook aardig overeen met die van een 524td

Dat was een hele andere tijd. Citroën had toen in dat segment nog wel een aardige reputatie (met dank aan de Snoek en misschien zelfs de SM). In 2013 was dat zeker niet meer het geval. Bovendien verkocht de CX tenminste nog goed en konden ze er dus blijkbaar zulke prijzen voor vragen, nog iets wat bij de c6 helaas niet het geval was cry.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
 
17 van de 18
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook