1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
uitlezen v6 met knippercode’s
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 29 mei 2007 11:23 PM

maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat een storingscode uitlezen heel erg simpel gedaan kan worden via knippercodes, dus maak het niet moeilijker of duurder dan het is.


dit vond ik in een ander topic, kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan leren of een link naar wat leesvoer hierover Laughing

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7349
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 29 mei 2007 11:37 PM
  [ # 1 ]

ik help je wel fff op weg:

 

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 29 mei 2007 11:58 PM
  [ # 2 ]

wow Shocked  dit moet ik ff goed bestuderen, maar zeker bedankt !

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 30 mei 2007 12:21 AM
  [ # 3 ]

Alternatively you can erase all error codes by disconnecting the battery for 10 (or more) minutes. This will not only clear the codes, but also erase the ‘learned’ settings

mijn accu is al een paar weken dood zou dit nog uitmaken ?

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 30 mei 2007 12:22 AM
  [ # 4 ]

Ik gebruik alleen een stuk twee-aderig snoer van een meter of drie. De groene stekker hangt bij jou los in de computerbak. Eén draadje in stekkercontact 2, de andere met een knijper ergens aan massa. Vervolgens pak je het andere uiteinde van het snoer en ga je relaxed op je stoel achter het stuur zitten om de procedure te doorlopen. I.p.v. een schakelaar hou ik gewoon de gestripte draadeinden tegen elkaar (bij het aansluiten zorgen dat ze niet tegen elkaar komen..). Onderaan de hierboven gelinkte site staat een link naar storingcodes voor XM V6.

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 30 mei 2007 12:28 AM
  [ # 5 ]

heb ik gevonden ja, mooi pdf bestandje

kga wel een mooi kastje met schakelaar en drukknoppie fabriceren denk ik, altijd handig voor een nukkige dame….. Very Happy

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 30 mei 2007 12:32 AM
  [ # 6 ]

Weet iemand ook waar de kabel ingestoken moet worden bij een 2.0i 16V?
Ook ergens in de computerbak soms?

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 30 mei 2007 12:33 AM
  [ # 7 ]

serie 1 of 2 ?

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 30 mei 2007 01:47 AM
  [ # 8 ]
Ries schreef:

Weet iemand ook waar de kabel ingestoken moet worden bij een 2.0i 16V?
Ook ergens in de computerbak soms?

Ook bij jou hangt een mooi, groen, schijnbaar nutteloos stekkertje in de computerbak. Voor codes moet je weten welke ecu je hebt, zal wel MP5.1 oid zijn.

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 30 mei 2007 01:58 AM
  [ # 9 ]

nooit meer naar de dealer om uit te lezen Very Happy Very Happy Very Happy

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 30 mei 2007 02:01 AM
  [ # 10 ]

En als je serie 2 V6 geen mooie loshangende diagnosestekkers heeft? Rolling Eyes
Kun je met dit verhaal trouwens ook de andere computers uitlezen?

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 30 mei 2007 02:01 AM
  [ # 11 ]
JanO schreef:
Ries schreef:

Weet iemand ook waar de kabel ingestoken moet worden bij een 2.0i 16V?
Ook ergens in de computerbak soms?

Ook bij jou hangt een mooi, groen, schijnbaar nutteloos stekkertje in de computerbak. Voor codes moet je weten welke ecu je hebt, zal wel MP5.1 oid zijn.

groet, Jan

Bosch motronic MP5.1 staat iig wel vermeld bij mijn motortype in de reader, dus die zal het wel zijn.
Toch eens zien hoe dat blokje er uit ziet voor het geval ik hem nodig heb.

Er staat overigens in de reader wel dat er bij de S2 een 30 polige stekker in kan hangen, of begrijp ik dit verkeerd?

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 30 mei 2007 10:11 AM
  [ # 12 ]

inderdaad, de serie 1 heeft 4 losse diagnosestekkertjes in de computerbak liggen en de serie 2 heeft een 30 polige diagnosestekker in diezelfde bak liggen !

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 30 mei 2007 11:11 AM
  [ # 13 ]
ronaldeponald schreef:

inderdaad, de serie 1 heeft 4 losse diagnosestekkertjes in de computerbak liggen en de serie 2 heeft een 30 polige diagnosestekker in diezelfde bak liggen !

Dan mag je hem bij mij komen aanwijzen, want ik heb mooi een grote bruine stekker achter een kleppie onder het stuur zitten

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Smultie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 10-01-2007

Gepost: 30 mei 2007 11:42 AM
  [ # 14 ]
Willem schreef:
ronaldeponald schreef:

inderdaad, de serie 1 heeft 4 losse diagnosestekkertjes in de computerbak liggen en de serie 2 heeft een 30 polige diagnosestekker in diezelfde bak liggen !

Dan mag je hem bij mij komen aanwijzen, want ik heb mooi een grote bruine stekker achter een kleppie onder het stuur zitten

Same…

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 30 mei 2007 11:47 AM
  [ # 15 ]

aha, ik dacht te lezen dattie ook in compbak zat Surprisedops:

ik snap alleen niet zo goed wat in het schema dat ledje ertussen doet Confused

voor schema klik hier 

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
 
1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook