2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
uitlezen v6 met knippercode’s
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 30 mei 2007 12:03 PM
  [ # 16 ]

Dat LED’je gaat knipperen. Vandaar de naam “knippercode”.

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 30 mei 2007 12:10 PM
  [ # 17 ]

Dat LED’je gaat knipperen. Vandaar de naam “knippercode”.


dat doe je toch met het diagnoselampje in je lampenwinkel Confused:

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 30 mei 2007 04:38 PM
  [ # 18 ]

kben toch maar gewoon begonnen,......3 meter 2 aderige kabel, 2 klemmetjes, 1 schakelaar, 1 lampje 12v, 1 kabeldoos

in het schema stond een LEDje met een weerstandje, daar heb ik gewoon een 12v lampje voor gebruikt, en een kabeldoos voor het wegstoppen van de kabels met opruimen

resultaat hier 

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 30 mei 2007 05:18 PM
  [ # 19 ]

En, heb je ‘m ook al uitgeprobeerd?

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 30 mei 2007 05:40 PM
  [ # 20 ]

nee helaas, maandagavond pas….ik kannie wachten banana


1 ding is mij nog niet helemaal duidelijk, als je het lampje zoals aangegeven in het schema gebruikt doet het diagnoselampje in de cockpit dan niets ?

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 30 mei 2007 07:30 PM
  [ # 21 ]
ronaldeponald schreef:

aha, ik dacht te lezen dattie ook in compbak zat Surprisedops:

ik snap alleen niet zo goed wat in het schema dat ledje ertussen doet Confused

voor schema klik hier 

Is dat LEDje niet gewoon het liggie in je dash?

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 30 mei 2007 07:33 PM
  [ # 22 ]
ronaldeponald schreef:

kben toch maar gewoon begonnen,......3 meter 2 aderige kabel, 2 klemmetjes, 1 schakelaar, 1 lampje 12v, 1 kabeldoos

in het schema stond een LEDje met een weerstandje, daar heb ik gewoon een 12v lampje voor gebruikt, en een kabeldoos voor het wegstoppen van de kabels met opruimen

resultaat hier 

Mag ik ook een lenskap van een ander merk gebruiken… Wink

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 30 mei 2007 07:49 PM
  [ # 23 ]

Mag ik ook een lenskap van een ander merk gebruiken…

hahahaha was ff om de grote van het kastje te laten zien Very Happy

ik denk dat het niet uitmaakt of je zelf een ledje erbij zet of je diagnoselampje gebruikt, die allereerste link in dit draadje ging over uitlezen van een zx en die gozer gebruikte ook een apart lampje !

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 31 mei 2007 04:09 AM
  [ # 24 ]
Ries schreef:
ronaldeponald schreef:

aha, ik dacht te lezen dattie ook in compbak zat Surprisedops:

ik snap alleen niet zo goed wat in het schema dat ledje ertussen doet Confused

voor schema klik hier 

Is dat LEDje niet gewoon het liggie in je dash?

Dat ledje in die schakeling doet precies hetzelfde als het diagnoselampje in je dash. Hoef je alleen contact aan te zetten en werk je verder onder de motorkap. Heb je bovendien geen drie meter snoer nodig.

Overigens heb je bovenstaande schakeling met led wel echt nodig als je de ecu van de vering of airco wil uitlezen. Die doen het niet met het diagnoselampje.

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 31 mei 2007 10:56 AM
  [ # 25 ]

Overigens heb je bovenstaande schakeling met led wel echt nodig als je de ecu van de vering of airco wil uitlezen. Die doen het niet met het diagnoselampje.


ahaa daar is die verlossende tip Very Happy

 

kheb het gister maar gewoon naar eer een geweten in elkaar gesoldeerd, het schema’tje was voor een electricien mss een eerstejaars opdracht maar ik vond het vrij ingewikkeld

kheb de schakelaar en lamp in de kabeldoos gezet, 1 zwarte massa naar buiten met een accuklem, de schakelaar verbonden met het lampje, 12v direct op de lamp en op de andere pool van het lampje de diagnosekabel…........pffffff

ik snap nie helemaal hoe het werkt maar ik hoooooop maar dat het werkt Rolling Eyes

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 04 juni 2007 02:02 PM
  [ # 26 ]

Ben je er al uit met de knippercode’s? Rolling Eyes  Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 04 juni 2007 02:23 PM
  [ # 27 ]

yippie, vandaag kon ik na lang wachten dan toch mn diagnose-apparaat uitproberen….....en het werkte als een trein Very Happy Very Happy Very Happy


de knippercode gaf aan: code 12, start test
                        code 15, fuel pump relais
                        code 56, anti-theft startcode not entered
                        code 11, end test

dus zou het gewoon aan de startonderbreker liggen dan Confused:

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 04 juni 2007 02:38 PM
  [ # 28 ]

Je zal niet de eerste zijn , maar het relais van de benzine pomp zou het probleem ook kunnen zijn.
Maar wel leuk dat het werkt. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 04 juni 2007 02:41 PM
  [ # 29 ]

wordt het benzine pomp-relais niet aangestuurd door de startonderbreker Confused

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 04 juni 2007 03:32 PM
  [ # 30 ]

Zou zomaar kunnen, dat moet ff zien uit te vogelen. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
 
2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook