ronaldeponald schreef:huh, als ik de polen van de auto tegenelkaar houd mol ik de losse accu…....bedoel je dat
Nee, de accupolen zijn die ronde loden staafjes die opde accu zelf zitten. Als je die met elkaar verbindt krijg je vuurwerk. Ik neem toch aan dat je de kabels met de accuklemmen van de accu afgehaald hebt om de ecu te resetten. Er kan dan uiteraard niks met de accu gebeuren.
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Sorry, wijntje teveel op om dat in 1 keer te begrijpen….. ops:
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
toch maar naar die speed sensor kijken dan, weet iemand waar die zit en hoe duur die sensor is ?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Hmm, lijkt me sterk dat de wagen daardoor niet wil starten. Ik zou eerst maar eens naar die ontstekingsmodule kijken. Die komt niet voor in de lijst met foutcodes, dus als die kapot is geeft jou knipperlicht dat niet aan…
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
JanO schreef:Hmm, lijkt me sterk dat de wagen daardoor niet wil starten. Ik zou eerst maar eens naar die ontstekingsmodule kijken. Die komt niet voor in de lijst met foutcodes, dus als die kapot is geeft jou knipperlicht dat niet aan…
groet, Jan
Same here, eerst de basisprincipes, benzine, lucht en vonk. Als er geen beweging in zit en geen storingen uit de computer komen, dan ontbreekt er meestal een vonk
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
weet iemand dan toevallig wat ik moet meten op de ontstekingsmodule om te checken op werking, van de speed sensor weet ik het al nl 300 Ohm op de sensor
kvind de module een beetje duur om te vervangen zonder te weten dat de startproblemen daar vandaan komen
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
als het goed is, heb ik ergens nog een module van een V6 liggen….
Stuur maar een pb
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
tanx.
ik mis mn meissie zo boehoehoe
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
ik ging vandaag weer wat spulletjes terug op hun plaats zetten in het motorruim en toen viel mij op dat mn bobine twee stekkeraansluitingen heeft terwijl er maar 1 stekker aangesloten is
ik ben nog op zoek geweest naar een andere stekker die ik mss vergeten was ops:
of hoort dit zo ?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Ben je nu een stekkertje kwijt of de draad?
Als ik zo eens naar de elektrische schema’s kijk moeten er toch wel 2 stekkers zijn aangesloten. De ene is de voeding en de andere voor de verbinding met de ontstekingsmodule. Het zijn beide enkelpolige stekkers. Heb je niet de beschikking over een schema?
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
jazeker, kheb wat schema’s zitten bestuderen en ik zag ook twee aansluitingen op het schema
maar bij het ene schema ging de tweede stekker naar de bobine condensator (?) en op de andere naar de startonderbreker en 1 naar de verdeler natuurlijk
ik ben al helemaal geen schemalezer
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Iig moet je dus wel 2 aansluitingen hebben
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Welk schema heb je gelezen (bijv. 515-02/40) en wat is het ORGA nummer?
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
1 naar de verdeler
1 naar de ontstekingsmodule
1 naar de (?)
ik ga dr straks weer proberen te starten en uitlezen zal ik nog eens goed zoeken naar de eventuele tweede stekker
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Jouw auto heeft geen condensator. De startonderbreker is natuurlijk de voeding. De draad naar de verdeler is de vette, die kan je niet missen. Dan heb je de geel/zwarte draad naar de STO en deze draad heeft een aftakking naar de ontstekingsmodule. En nog een geel-zwarte draad van bobine naar module. Het is heel goed mogelijk dat de twee draden (niet die naar de verdeler) aan een enkele stekker zitten. Ik zou denken dat er wel meer mensen op dit forum de ZPJ4 hebben. Je moet nu eerst een vonkentest gaan doen.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569