4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
uitlezen v6 met knippercode’s
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 05 juni 2007 12:53 AM
  [ # 46 ]
ronaldeponald schreef:

huh, als ik de polen van de auto tegenelkaar houd mol ik de losse accu…....bedoel je dat Rolling Eyes

Nee, de accupolen zijn die ronde loden staafjes die opde accu zelf zitten. Als je die met elkaar verbindt krijg je vuurwerk. Ik neem toch aan dat je de kabels met de accuklemmen van de accu afgehaald hebt om de ecu te resetten. Er kan dan uiteraard niks met de accu gebeuren.

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 05 juni 2007 01:27 AM
  [ # 47 ]

Sorry, wijntje teveel op om dat in 1 keer te begrijpen….. Surprisedops:  stupid

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 05 juni 2007 02:13 AM
  [ # 48 ]

toch maar naar die speed sensor kijken dan, weet iemand waar die zit en hoe duur die sensor is ?

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 05 juni 2007 03:21 AM
  [ # 49 ]

Hmm, lijkt me sterk dat de wagen daardoor niet wil starten. Ik zou eerst maar eens naar die ontstekingsmodule kijken. Die komt niet voor in de lijst met foutcodes, dus als die kapot is geeft jou knipperlicht dat niet aan…

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 05 juni 2007 11:01 AM
  [ # 50 ]
JanO schreef:

Hmm, lijkt me sterk dat de wagen daardoor niet wil starten. Ik zou eerst maar eens naar die ontstekingsmodule kijken. Die komt niet voor in de lijst met foutcodes, dus als die kapot is geeft jou knipperlicht dat niet aan…

groet, Jan

Same here, eerst de basisprincipes, benzine, lucht en vonk. Als er geen beweging in zit en geen storingen uit de computer komen, dan ontbreekt er meestal een vonk

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 05 juni 2007 11:44 AM
  [ # 51 ]

weet iemand dan toevallig wat ik moet meten op de ontstekingsmodule om te checken op werking, van de speed sensor weet ik het al nl 300 Ohm op de sensor

kvind de module een beetje duur om te vervangen zonder te weten dat de startproblemen daar vandaan komen

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 05 juni 2007 11:56 AM
  [ # 52 ]

als het goed is, heb ik ergens nog een module van een V6 liggen….
Stuur maar een pb

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 05 juni 2007 11:58 AM
  [ # 53 ]

tanx.

ik mis mn meissie zo boehoehoe Crying or Very sad  Crying or Very sad  Crying or Very sad

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 09 juni 2007 10:05 PM
  [ # 54 ]

ik ging vandaag weer wat spulletjes terug op hun plaats zetten in het motorruim en toen viel mij op dat mn bobine twee stekkeraansluitingen heeft terwijl er maar 1 stekker aangesloten is

ik ben nog op zoek geweest naar een andere stekker die ik mss vergeten was Surprisedops:

of hoort dit zo ?

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 10 juni 2007 11:55 AM
  [ # 55 ]

Ben je nu een stekkertje kwijt of de draad?
Als ik zo eens naar de elektrische schema’s kijk moeten er toch wel 2 stekkers zijn aangesloten. De ene is de voeding en de andere voor de verbinding met de ontstekingsmodule. Het zijn beide enkelpolige stekkers. Heb je niet de beschikking over een schema?

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 10 juni 2007 12:24 PM
  [ # 56 ]

jazeker, kheb wat schema’s zitten bestuderen en ik zag ook twee aansluitingen op het schema

maar bij het ene schema ging de tweede stekker naar de bobine condensator (?) en op de andere naar de startonderbreker en 1 naar de verdeler natuurlijk

ik ben al helemaal geen schemalezer Sad

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 10 juni 2007 12:39 PM
  [ # 57 ]

Iig moet je dus wel 2 aansluitingen hebben Smile

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 10 juni 2007 12:43 PM
  [ # 58 ]

Welk schema heb je gelezen (bijv. 515-02/40) en wat is het ORGA nummer?

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 10 juni 2007 12:43 PM
  [ # 59 ]

1 naar de verdeler
1 naar de ontstekingsmodule
1 naar de (?)

ik ga dr straks weer proberen te starten en uitlezen zal ik nog eens goed zoeken naar de eventuele tweede stekker   Shocked

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 10 juni 2007 01:09 PM
  [ # 60 ]

Jouw auto heeft geen condensator. De startonderbreker is natuurlijk de voeding. De draad naar de verdeler is de vette, die kan je niet missen. Dan heb je de geel/zwarte draad naar de STO en deze draad heeft een aftakking naar de ontstekingsmodule. En nog een geel-zwarte draad van bobine naar module. Het is heel goed mogelijk dat de twee draden (niet die naar de verdeler) aan een enkele stekker zitten. Ik zou denken dat er wel meer mensen op dit forum de ZPJ4 hebben. Je moet nu eerst een vonkentest gaan doen.

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook