ik zal het straks eens goed bekijken allemaal
met het vervangen van de bdp-sensor heb ik aan die kant wat ruimte gecreeerd, met het weer aansluiten van de bobine zag ik gelijk twee stekker aansluitingen voor (1) de stekker die van de ontstekingsmodule af komt
ik heb de vuile stekkeraansluiting gelaten voor wattie is en de schone gebruikt
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
sohail 2 the rescue
morgenavond komtie ff kijken, hij had wel een ideetje waar die het moest zoeken
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Oké dan, ben heel benieuwd wat er uit gaat komen, maar je er een paar foto’s van? Altijd leerzaam, succes.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
yep, kzal foto’s nemen…...sohail aant werk in een overall is een vereiste geloof ik he’
khoop nie dat het wat onbenulligs is want kheb toch echt mn best gedaan !
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
ronaldeponald schreef:sohail 2 the rescue
morgenavond komtie ff kijken, hij had wel een ideetje waar die het moest zoeken
Vertel Sohail dan ook effe dat ‘ie bij mij effe die ontstekingsmodule moet oppikken
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
ohw ja die ontstekingsmodule
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
ronaldeponald schreef:yep, kzal foto’s nemen…...sohail aant werk in een overall is een vereiste geloof ik he’
khoop nie dat het wat onbenulligs is want kheb toch echt mn best gedaan !
Dat geeft niet, ik heb ook lopen kloten en op eens werkte het weer.
Het hoort er allemaal bij toch.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Willem schreef:ronaldeponald schreef:sohail 2 the rescue
morgenavond komtie ff kijken, hij had wel een ideetje waar die het moest zoekenVertel Sohail dan ook effe dat ‘ie bij mij effe die ontstekingsmodule moet oppikken
Morgen kom ik dat ding ophalen, heb dit draadje niet echt gevolgd ops:
Vonkentest heeft gefaald, de bobine geeft helemaal geen vonk.
Op het stekkertje dat op de bobine zit meet ik ook helemaal niets.
De motor krijgt in iedergeval wel benzine en er is compressie.
Verder zaten de accupolen ook niet echt lekker vast, effe een noodoplossing toegepast.
De stekker op de bobine is 2-polig en komt uit een dikke vertakking die naar de ontstekings module gaat. Begrijp ik het goed dat er in iedergeval 2 draden op de bobine moeten, hetzij een 2-polige stekker of 2x 1-polige stekker?
zoals beloofd ff een paar fototjes van sohail aant werk
morgen gaan we verder, we beginnen met het vervangen van de onstekingsmodule…..had willem toch gelijk
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Hoop dat de motor morgen weer snort, dan kunnen we de slOpel rijders daar effe uitlachen
De stekker op de bobine is 2-polig en komt uit een dikke vertakking die naar de ontstekings module gaat. Begrijp ik het goed dat er in iedergeval 2 draden op de bobine moeten, hetzij een 2-polige stekker of 2x 1-polige stekker?
Ik ben er vrijwel zeker van dat de aansluiting een 2-polige stekker is
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Welk schema heb je gelezen (bijv. 515-02/40) en wat is het ORGA nummer?
beetje late reactie maar orga nr is 3060, welk motortype ik heb weet ik niet ops:
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Jan-hendrik schreef:De stekker op de bobine is 2-polig en komt uit een dikke vertakking die naar de ontstekings module gaat. Begrijp ik het goed dat er in iedergeval 2 draden op de bobine moeten, hetzij een 2-polige stekker of 2x 1-polige stekker?
Ik ben er vrijwel zeker van dat de aansluiting een 2-polige stekker is
Het is één stekker met 2 draden, die op de linker aansluiting op de bobine zit.
De grote vraag blijft nu, waar is die rechter aansluiting op de bobine voor :























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
ZX1.4i schreef:Jan-hendrik schreef:De stekker op de bobine is 2-polig en komt uit een dikke vertakking die naar de ontstekings module gaat. Begrijp ik het goed dat er in iedergeval 2 draden op de bobine moeten, hetzij een 2-polige stekker of 2x 1-polige stekker?
Ik ben er vrijwel zeker van dat de aansluiting een 2-polige stekker is
Het is één stekker met 2 draden, die op de linker aansluiting op de bobine zit.
De grote vraag blijft nu, waar is die rechter aansluiting op de bobine voor:
Ik heb verschillende V6 motoren mogen aanschouwen, allen hadden één stekker aansluiting aangesloten op de bobine!? Waarom weet ik helaas ook niet.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
ronaldeponald schreef:Welk schema heb je gelezen (bijv. 515-02/40) en wat is het ORGA nummer?
beetje late reactie maar orga nr is 3060, welk motortype ik heb weet ik nietops:
Aan het kenteken zie ik dat je een ZPJ (in de 2963 cc V6 Couple versie). Je organisatie-nummer moet ergens rond de 6250-6260 zitten.
Die ontstekingsmodule die vanavond met Sohail mee gaat, heb ik werkend uit m’n 1e V6 gehaald toen alles nog redelijk betaalbaar was. Toen heb ik alles wat maar met de ontsteking te maken had, vervangen door nieuw spul, dus deze module moet het nog doen. Als hij het met deze module weer doet, zou ik op redelijke termijn toch een nieuwe kopen.
Vergeet trouwens niet om hitte-geleidend spul op de metalen kant van de module te smeren, er zit nog wat spul in het doosje
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002