tilanus schreef:Och, het houdt je op de straat.
Of van de straat ?
Hilko16TZI schreef:Ik heb het weleens gezien bij een SM. Ik vind het een schitterende auto, maar het is, net als een DS trouwens, helemaal niets voor mij. Ik ben geen beun genoeg denk ik
Volgens mij is Yuri opdit moment wel extrreem aan de beurt gekomen. Ik beun zelf ook niet. Toch heb ik alleen nog maar probleemloze kilometers achter de rug. Inmiddels toch al zoveel, dat ik me zorgen moet maken over mijn kilometers voor de klassiekerverzekering met max 12.000 km / jaar.
Yuri, hou vol bikkel. Dalijk lekker door het Franse land scheuren en je bent het vergeten.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Yuri, geef je die SM wel genoeg met de zweep? Ze moet wel voelen wie er de baas is hé!
Oftewel: succes maar weer!
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
yuri heeft natuurlijk wel al een pak meer km gereden met zijn sm dan jij robin… +60.000km dus wanneer jij er ook zoveel gedaan hebt zullen we nog eens praten
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!














































Totaal aantal Berichten: 43409
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb mijn sm nu 7 jaar. In die 7 jaar heb ik 87654 km gereden. Daarbij heb ik de volgende serieuse ellende gehad. Ik zal voor de grap de bedragen eens noteren die je bij een reguliere SM-specialist ongeveer kwijt zou kunnen zijn voor die grappen.
Aankoop op 100.700 km, motorrevisie, ombouw van automaat naar 5 bak, aircoombouw, dynamo ombouw, 4 nieuwe banden, 4 veerbollen gereviseerd en een nieuwe radiateur. ca.17.000 euro
125.000 km
Tijdens een vakantie op Corsica geeft de vrij nieuwe dynamo de geest. ca 450 euro
138.000 km
Lekke hydraulische pomp. Vervangen door een aangepaste pomp uit een CX. ca 400 euro
143.000 km:
Vervangen synchromeshring 3e versnelling. nieuwe koppeling. ca 3500 euro
148.000 km
Schade voorzijde, nieuw front, nieuwe koplampen, wederom nieuwe radiateur en nieuwe koelfans ca 15000 euro
164.000 km:
Motorrevisie vanwege één gebroken zuigerveer en één beschadigde cilinderbus ca 12000 euro
185.000 km:
Bakrevisie vanwege één uitgelopen lager (verkeerd gemonteerd bij de vervanging van de synchromeshring van de 3e versnelling bij km stand 143.000). Tevens wiellager vervangen voor de APK en een versterkte koppeling gemonteerd. ca 5000 euro
187.650 km:
Lekke koplampcilinder ca 500 euro
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Plus natuurlijk alle kleine lekkages en ongemakjes…














































Totaal aantal Berichten: 43409
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, dat komt er dan nog bij. Net als een setje banden, remblokken rondom en het regulieren onderhoud zoals oliewissels en bougie’s etc.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste























Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Dit zijn natuurlijk wel bedragen wanneer je het had uitbesteed neem ik aan?
Jeroen














































Totaal aantal Berichten: 43409
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
waterman schreef:Ik zal voor de grap de bedragen eens noteren die je bij een reguliere SM-specialist ongeveer kwijt zou kunnen zijn voor die grappen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste























Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special














































Totaal aantal Berichten: 43409
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eigenlijk wel. Als je in 10 jaar 20.000 km rijd zal het allemaal wel gaan. Maar de meer serieuze kilometrages kosten dus ook serieus geld.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zeker serieuze bedragen!
Ik tel die schade even niet mee, want dat was neem ik aan verzekeringswerk.
Je kan het ook zo bekijken, ga eens in een leuke nieuwe Duitse bak 100.000 km rijden van ca 75.000 eurie. Dan ben je toch minimaal zoveel kwijt, alleen al aan afschrijving
Dan komen daar banden en ander onderhoud nog eens bij. Vergeet ook de dure wegenbelasting bij deze zware auto’s niet.
Alleen dan rijdt je toch lang niet in zo’n bijzondere auto als een SM.
Maar voor de gemiddelde hobby Citroën rijder die een SM als 2de auto wil rijden wordt dit vaak toch even moeilijk om allemaal op te hoesten.














































Totaal aantal Berichten: 43409
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Van die schade zou je eigenlijk 5000 euro wél moeten meetellen, want dat was voor het compleet overspuiten en werd niet door de verzekering vergoed natuurlijk. O, ik ben trouwens vergeten om de laatste “opknap” beurt mee te tellen… was ook weer 2000 euro…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Had je eerder dit jaar ook niet nog wat kosten aan spuitwerk en roest verwijderen?
Het telt zo allemaal toch flink op…














































Totaal aantal Berichten: 43409
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou ja, ga maar tellen en tel daar nog maar eens de benzine bij op: 87000 km, gemiddeld 1 op 7, tegen een gemiddelde prijs van 1 euro 40 ( grofweg genomen over de afgelopen 7 jaar)..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste











Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
pfff, maar dan heb je ook wel wat..
Ik sluit me aan bij Arjan. (de Merc S320 waar ik regelmatig in rij kreeg even even 2 nieuwe achterschokbrekers = 2500 euri..zal nog eens navragen wat de revisie van de automaat ook weer kostte..En die auto is toch echt van dit decennium!)
Overigens een indrukwekkende hoeveelheid gereedschap dat je mee moet nemen op reis.
Waar laat je eigenlijk alle reserve onderdelen die ook mee moeten? Trailer? Heb je daar ook nog een foto van?