21 van de 23
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende > 
   
CX 2500D 1980 van bx-cannes; APK!
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 05 augustus 2022 01:27 PM
  [ # 301 ]

Helemaal niet.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9851
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 augustus 2022 02:06 PM
  [ # 302 ]

Het kan niets met de bollenwissel te maken hebben. Ook al omdat die een week eerder was.
Test even een paar zaken: doet de stuurbekrachtiging het?
Is er ook een rtourstroom het vat in?
Als dat allebei ja is denk ik dat de veiligheidsklep, vanne de priorité, blijft hangen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 05 augustus 2022 02:18 PM
  [ # 303 ]

Ik zal morgen even checken wat er gebeurt met de dirvai. Wordt vervolgd

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 06 augustus 2022 01:01 PM
  [ # 304 ]

Hij doet t weer!

Had ook geen SB. Vervolgens gekeken of er überhaupt een stroom was richting vat met ontlast schroef open. Zag helemaal niks bewegen. Vervolgens met meer toeren gekeken of er iets veranderde. Vervolgens kwam er wel een stroom op gang, dus de ontlast schroef weer dicht gezet. Daarna kwam de wagen vlot omhoog.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9851
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 augustus 2022 01:47 PM
  [ # 305 ]

Mooi dat het opgelost is en ook nog eens zonder sleutelen!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 24 december 2022 09:19 AM
  [ # 306 ]

Deze week de auto voor de keuring aangeboden. Kwamen wat kleine dingen aan het licht, zoals een defecte ruitensproeier en een losse koplamp.
Iets ingewikkelder was stuur kogel LV en corrosie op HD leidingen over de achter brug. Gelukkig had in in het verleden al de binnenste stuur kogels en spoorstangen gekocht toen ik het een keer tegenkwam op eBay. Ook de remslang LV was afgekeurd, maar dat lijkt nog wel verkrijgbaar.

Zal nog even de rubrique techniques erop naslaan voor ik eraan begin, maar het eind lijkt nu wel in zicht…

 

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 december 2022 01:38 PM
  [ # 307 ]

Mooi maal 3.
En dan aankomend voorjaar lekker genieten

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 24 december 2022 02:23 PM
  [ # 308 ]

Goed nieuws! Mooi dat ie weer op de weg komt!

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 11 juli 2023 11:10 PM
  [ # 309 ]

Vandaag na een kort gevecht de linker spoorstaaf eruit gehaald.

Nu kan ik niet helemaal volgen wat er in zit, en wat er in zou moeten zitten? Iemand die raad weet?

De binnenste kogel lijkt de korte variant te zijn. Bus lengte iets van 6,5 cm. Totale lengte 10-11cm. Maar als ik er wat websites op nasla, is dat een kogel gewricht van een serie 2 van >85? Mijn cx is van 80, smalspoor met diravi . Kunnen ze in het verleden hebben gerommeld met spoorstaaf lengtes en binnenste kogel gewrichten om uiteindelijk toch goed uit te komen met de totale lengte?

De kogel is nog ok, alleen de spoorstaaf heeft speling. Lengte ongeveer 28cm. Deze lengte kom ik dan weer niet direct tegen op onderdelen sites?

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 14 juli 2023 03:06 PM
  [ # 310 ]

Vandaag begonnen met de leidingen, klusje waar ik meest tegenop zag.

Het ging vrij vlot, na 2 uur de eerste twee leidingen vervangen. De derde deed moeilijk, de leiding van het T-stuk achter die oversteekt naar rechts, waar de rechter achterrem leiding aansluit op zo’n koppel stuk. Geen beweging in beide wartels. Ik laat t maar even in de kruipolie en later nog een keer proberen. Moet daarna nog 1 lange langs de skie.

Afbeelding Bijlagen
A7235C19-89B5-4499-B864-0EB786070A7B.jpegED103DB8-7AF2-461F-AD9D-58D5A7672AAE.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 juli 2023 03:30 PM
  [ # 311 ]

Ga je die leiding vernieuwen? Zo ja: knip ze net boven de wartel af, dan kan je een dopsleutel gebruiken om de wartel los te draaien.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 juli 2023 03:49 PM
  [ # 312 ]

Gebruik dan wel een zeskant-dop en geen twaalfkant-dop.

Wat warm stoken helpt meestal ook nog wel.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 14 juli 2023 04:43 PM
  [ # 313 ]

Ja hij moet er af. Keurmeester had deze leiding rood gespoten dus moet vervangen.

Ik zal m afknippen. Had al wel met griptang geprobeerd maar ook dan muurvast. Laat die kruip olie wel even intrekken en dan met een dopsleutel.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 juli 2023 07:03 PM
  [ # 314 ]

Warm stoken zoals rene al zei is makkelijker .

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 27 juli 2023 12:04 PM
  [ # 315 ]

Ik ga t komende week even in orde maken. Ik vind dat heet stoken toch wat leip, ik heb geen brug en niet eerder gedaan. Hoop dat de kruipolie z’n werk heeft gedaan. Pak ook de rest maar mee daar achter. Veerleidingen had ik al gedaan, remleidingen zijn van die witte gecoate. Die zijn allemaal ok. Zit nog een korte van de hoogte regelaar. Niet afgekeurd maar ik ben er toch bezig. Zal de remmen allemaal even laten doorlopen. Voor zit sowieso lucht in na de remslang fix.

Remslang is ook binnen. Die kan er meteen op, zelfde kant als de spoorstang. Heb nog een universeel 12v ruitensproeier gekocht. Die originele had ik wel gangbaar gekregen maar heeft toch geen opbrengst. Toch iets gaar van binnen.

Wat smeer op op de uitlaat aansluiting? Net voor de eind demper. Klem zit goed maar daar moet wat pasta tussen vermoed ik? Wat koop ik daarvoor?

Achterbank nog even vast zetten en dan is het apk lijstje afgewerkt!

Profiel  
 
 
21 van de 23
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook