1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Zender CX deurvergrendeling
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 11 juni 2007 02:00 PM

Ik heb nog een originele zerder, maar die functioneert Sad  matig. Ben zelf niet technisch dus vraag ik het maar: [list]Wat voor een signaal geeft de zender af? [/list:u][list]:?:  Zijn er truukjes om het signaal over te zetten naar een andere zender? Een zender is toch wel luxe.[/list:u][list]Kan er iets vervangen worden, waardoor je weer aan nieuwe handzenders kan komen?[/list:u]

Gr. Arno Wink

Profiel  

CitrofielTD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 111

Gepost: 11 juni 2007 02:47 PM
  [ # 1 ]

Je kunt de hele zender vervangen door een radiografische. Is drie seconden werk als je weet waar je centrale vergrendelings module zit. Klikt de oude module eraf en de nieuwe erop. Dan is ie op twintig meter te openen en te sluiten.

Heb de mijne ooit bij Bart Ebben gekocht.

Profiel  

alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 11 juni 2007 03:04 PM
  [ # 2 ]
CitrofielTD schreef:

Je kunt de hele zender vervangen door een radiografische. Is drie seconden werk als je weet waar je centrale vergrendelings module zit. Klikt de oude module eraf en de nieuwe erop. Dan is ie op twintig meter te openen en te sluiten.

Kan je die ook gewoon bij de Citroen dealer kopen?

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 11 juni 2007 03:08 PM
  [ # 3 ]
super.alexander schreef:
CitrofielTD schreef:

Kan je die ook gewoon bij de Citroen dealer kopen?

Ja, maar is wel extra duur (90 - 120 euro). Staan zat van die setjes op marktplaats en je kunt er ook via automaterialenzaken wel aankomen.

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX TRS 2.2 1987
Gepost: 11 juni 2007 03:20 PM
  [ # 4 ]

Dan heb ik liever dat een dealer dit voor mij doet, dan dat ik zelf loop te prutsen.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 11 juni 2007 03:21 PM
  [ # 5 ]

Maar wat je ook kunt doen is even het electriekje uit de zender trekken, gewoon het batterijklepje erafhalen en de batterijcontactjes naar elkaar toeduwen, zo kun je het er uit schuiven. Even het infraroodledje schoonmaken, en misschien nog even met perslucht de behuizing schoonblazen, dan zal die weer een stuk beter functioneren. Mijn PLIP doet het op ongeveer 3 meter afstand nog en als het donker is zelfs nog wat verder. OK, je moet mikken, maar het blijft een sympathiek dingetje vindt ik.

Mocht je toch overgaan op een RF setje, dan heb ik wel interesse in je oude zender, want de mijne is helaas vorige week (per ongeluk, dat wel) gesloopt door een huisgenoot.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten

- CX TRS 2.2 1987
Gepost: 11 juni 2007 03:35 PM
  [ # 6 ]
Mechuccio schreef:

Maar wat je ook kunt doen is even het electriekje uit de zender trekken, gewoon het batterijklepje erafhalen en de batterijcontactjes naar elkaar toeduwen, zo kun je het er uit schuiven.

Heb de batterijen al vervangen, maar zal eens kijken hoe alles zit.

Even het infraroodledje schoonmaken, en misschien nog even met perslucht de behuizing schoonblazen, dan zal die weer een stuk beter functioneren. Mijn PLIP doet het op ongeveer 3 meter afstand nog en als het donker is zelfs nog wat verder. OK, je moet mikken, maar het blijft een sympathiek dingetje vindt ik.

Het infarood ledje schoonmaken Arrow  Binnenkant / buitenkant Surprisedops:  Kan hem eens uitblazen op de zaak.

Mocht je toch overgaan op een RF setje, dan heb ik wel interesse in je oude zender, want de mijne is helaas vorige week (per ongeluk, dat wel) gesloopt door een huisgenoot.

Zat er origineel maar 1 zender bij een auto of 2? Heb gezien dat er ook een chip / een soort E-prom aan de binnenzijde zit. Kan daar een kopie van gemaakt worden?

Maar bedankt voor de tips, zal eens kijken.

Gr. Arno Wink

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 11 juni 2007 04:24 PM
  [ # 7 ]

Het infraroodledje zit op het electroplaatje, ik heb eens de ontvanger aangepast op een andere sleutel, heel erg ingewikkeld is het niet, ik heb een how-to geschreven die je in het topic electrisch vindt.
Geen idee trouwens hoeveel zenders bij auto’s geleverd werden.

succes

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

alexander
> 800 berichten

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 11 juni 2007 08:14 PM
  [ # 8 ]
CXArnomaat schreef:

Dan heb ik liever dat een dealer dit voor mij doet, dan dat ik zelf loop te prutsen.

Net ff naar de dealer in Deventer geweest, ik werd met een “niet meer leverbaar” verhaaltje weer naar huis gestuurd Crying or Very sad

Profiel  

ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 735

Gepost: 11 juni 2007 09:28 PM
  [ # 9 ]

Onzinverhaal zijn gewoon leverbaar,valt gewoon niet genoeg aan te verdienen.
Neem anders even contact op met citroville,die kan ze zo voor je bestellen,desnoods nog opsturen.
Je kunt ook een universele bij ebay.de   kopen,zijn er al vanaf zo’n 20 euro.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  

verkuilm
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2063

Gepost: 12 juni 2007 12:49 AM
  [ # 10 ]

Bonhof in Epe heeft vervang setje, radiografisch werkt veel beter!
Is heel makkelijk te vervangen.
Dashbord kastje loshalen, 2 moertjes 10 en 2 schroeven, dan naar je toe trekken.
Rechter plaat van het midden console los halen, iets van 3 schroeven.
Dan zit er vlak bij de versnellingspook een langwerpig kastje, dacht groen. De oude eraf en nieuwe er flink op duwen en klaar?
Kan niet mis gaan want als je de nieuwe hebt zie je meteen wat de oude is!

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  

alexander
> 800 berichten

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 12 juni 2007 04:27 AM
  [ # 11 ]

Bedankt voor de info! Ik moet toch nog naar Bonhof deze week, zal het eens vragen. Die dealer in Deventer deed idd geen enkele moeite om me te helpen, was duidelijk niet interresant genoeg voor hun!  Rolling Eyes

Profiel  

Gepost: 12 juni 2007 11:02 PM
  [ # 12 ]

ik heb een universiele set liggen, 35 incl verzenden.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

alexander
> 800 berichten

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 13 juni 2007 03:57 AM
  [ # 13 ]
Citroenbx schreef:

ik heb een universiele set liggen, 35 incl verzenden.

Nieuw?  Wink

Profiel  

Gepost: 13 juni 2007 01:01 PM
  [ # 14 ]

uiteraard!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

alexander
> 800 berichten

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 13 juni 2007 01:33 PM
  [ # 15 ]

PB’tje Laughing

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende >