14 van de 14
« Eerste  < Vorige 12 13 14
   
Diesel Verstuivers vervangen
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12430
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 december 2007 02:26 AM
  [ # 196 ]

Ik kan natuurlijk niet alle bedrijfsgeheimen hier op het forum gooien, dat snap je toch wel Wink

PS: Ik heb wat onvriendelijke reacties verwijderd, hou dit topic svp netjes.
Ik begrijp Wup zijn frustratie wel, hij is werkzaam geweest in die handel en ik werk er nu in, en wij nemen ons werk erg serieus Wink

Ok en dan nu maar weer on topic, wie is het volgende slachtoffer die zijn verstuivers wil gaan vervangen Razz

Ex Xantia’s: 1.9D Sensation / 1.9TD Break SX

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 04 december 2007 02:30 AM
  [ # 197 ]

Een schip mag dan ook wat meer kosten dan een autootje en wordt geacht langer mee te gaan. En de economische effecten van een storing of het niet optimaal lopen van de motor zijn ook niet van dezelfde orde.

enne 100km uur haalt ie toch eg niet?
???? een containerschip?????? Shocked
Wat voor een boeggolf geeft dat????

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 04 december 2007 03:07 AM
  [ # 198 ]
Bixie schreef:

Een schip mag dan ook wat meer kosten dan een autootje en wordt geacht langer mee te gaan. En de economische effecten van een storing of het niet optimaal lopen van de motor zijn ook niet van dezelfde orde.

enne 100km uur haalt ie toch eg niet?
???? een containerschip?????? Shocked
Wat voor een boeggolf geeft dat????

Bixie kan het nie laten haha..

joh een containerschip of olietanker heeft een godsvermogen aan PKs , dat loopt in de multiple nullen, tegen die lullige 3 cijfertjes van een auto.

alleen als je PK /tonnage verhouding omrekend , word jou stelling in perspectief gezet.
en dat is weer dik verschillend per schip.

daarnaast, jij (mag) niet harder dan 120 kmh MAX.

een schip met 500,000 ton in kilo’s (vaak meer) schommelt met ongeveer 45 tot 65 kmph over het water.

zet dat eens in verhouding met jou 1000 KG wegende tuut met een lullige minder dan 200 PK miniblokje,,,,,,,,,,,,,

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 04 december 2007 03:16 AM
  [ # 199 ]
Chinco schreef:
ZX1.4i schreef:

Yep en dat kan ik bevestigen, de grote diesels waren in techniek al veel verder dan de diesels in onze auto’s. Zaken als directe inspuiting, 4 kleppen per cylinder en turbo’s waren 30 jaar geleden de normaalste zaak van de wereld. Ook nu zit er techniek op die je niet op de auto terug vind Wink

In de industrie willen ze er vast wel voor betalen. Gaan ook heel andere bedragen om, natuurlijk. Maar noem eens wat, wat we de komende tientallen jaren op onze diesels kunnen verwachten? Wink

1/variabele injectiediepte.
2/variabele injectie nozzle single multipoint.
3/variabele injectiedruk/volume.
4/variabele compressiedruk.
5/variabele klepsturing.
6/variabele nokkenastiming.
om er maar een paar op te noemen.

en de diesel an zich leeft geen 30 jaar meer.. evenals de benzinemotor..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12430
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 december 2007 07:49 AM
  [ # 200 ]

Nou voorruit dan maar, dan noem ik er ook een paar die met een beetje googelen ook te vinden zijn.

- Diesels die op Aardgas en Diesel-olie kunnen draaien, waarbij naadloos omschakelen tussen deze brandstoffen mogelijk is. Handig voor de LNG tankers, kunnen dus een deel van de eigen lading opstoken.
- Gebruik van een Antipolishing ring, wat slijtage aan de cylinderwand, zuigerveren tegengaat, waardoor je ook brandstof bespaart.
- Was installatie (water-injectie) voor de turbo om het turbinewiel schoon te houden.

Ex Xantia’s: 1.9D Sensation / 1.9TD Break SX

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 923
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 10 december 2007 09:23 PM
  [ # 201 ]
wuppo schreef:

tegen die lullige 3 cijfertjes van een auto

3?!?!?!  Shocked  67 -af fabriek-... inmiddels zullen dat er zeker 10 minder zijn… Voel me tussen die flatgebouwdiesels een miertje, maar dat had ik al als ik een TG-A610 passeer. Respect voor de techniek, uit mijn KAV tijd houd ik een grote voorliefde voor diesels over, machtig zoals dat tokkelt en blijft tokkelen.

@Wuppo
Wat betreft de klepspeling controleren, ben er nog niet aan toe gekomen, weer werkt niet mee en 7 dagen achtereen werken ook niet. Daarnaast huiverig dat ik shit kapot maak…  Surprisedops:

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 03 oktober 2008 06:22 PM
  [ # 202 ]

Ben zelf druk bezig met revisie van verstuivers.
En ook me aan het verdiepen in het opvoeren van diesels.

Nu heb ik alleen een vraag.
Heeft PSA ooit ook dual stage verstuivers gemaakt zoals ze bij VAG(volkswagen) gebruikt worden.
( de 1.6 GTD hebben het, die hebben 2 veren binnen in en openen dus op meerdere momenten. De mechanise voorinspuiting)
En heeft iemand hier toevallig al eens mee geexpirimenteerd?
Of er meer vermogen te behalen valt?

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
JohanVenema
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 19-10-2006

Gepost: 24 november 2008 01:36 PM
  [ # 203 ]

Hoi allemaal,

na jullie verhalen te hebben gelezen over verstuivers vervangen van een diesel denk ik dat die van mij daar ook nodig aan toe is. Het gaat om een xsara coupe 1.9 td uit 1998 en hij begint bij het starten erg te nagelen en te roken en dit kwam volgens de man die m’n auto onderhoud doordat er 1 verstuiver minder werd. Nou is mijn vraag is dit goed zelf te doen of is het verstandig om dit door een garage te laten doen ivm inregelen van de verstuivers ed? En hebben jullie een idee wat voor kosten hier ongeveer aan zouden zitten?

alvast bedankt!

Groeten Johan

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 24 november 2008 01:54 PM
  [ # 204 ]

De revisie zelf zal je niet lukken.
Daar heb je wel het nodige gereedschap voor nodig.
Maar de verstuivers zelf vervangen is geen moeite.

Er hoeft niets ingeregeld te worden.
Misschien dat je daar het afpersen van de verstuivers mee bedoeld?

Lees mijn PB voor revisie.
Ik heb daar alles voor liggen om zelf te doen namelijk!

JohanVenema schreef:

Hoi allemaal,

na jullie verhalen te hebben gelezen over verstuivers vervangen van een diesel denk ik dat die van mij daar ook nodig aan toe is. Het gaat om een xsara coupe 1.9 td uit 1998 en hij begint bij het starten erg te nagelen en te roken en dit kwam volgens de man die m’n auto onderhoud doordat er 1 verstuiver minder werd. Nou is mijn vraag is dit goed zelf te doen of is het verstandig om dit door een garage te laten doen ivm inregelen van de verstuivers ed? En hebben jullie een idee wat voor kosten hier ongeveer aan zouden zitten?

alvast bedankt!

Groeten Johan

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12430
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 november 2008 09:15 PM
  [ # 205 ]
Chris schreef:

De pomp is al afgesteld bij de dealer, mijn vraag is of de verstuivers de oorzaak kunnen zijn van dit probleem?

Om te beginnen welkom Razz

Het probleem dat je omschrijft kan worden veroorzaakt door de verstuivers, in iedergeval de stevige dieselklop. Heeft de dealer zelf de pomp afgesteld of dit laten doen door een dieselspecialist, het is namelijk best wel een gespecialiseerd karwei. Afstellen van het inspuitmoment enzo is echt werk voor een dieselspecialist, afstellen van stationair en anti-afslag is zelf te doen als je ervaring heb. Een slecht werkende verstuiver kun je zelf ook achterhalen, bij een lopende motor draai je één voor één een wartel van de hogedruk brandstofleidingen op de pomp los en weer vast. Draai ze een klein tikje los, leg er wel een lap overheen en draag een veiligheidsbril, want er zal diesel lekken/spuiten, als op een gegeven moment de dieselklop weg is, dan heb je de slechte verstuiver te pakken.

Wat voor een brandstof tank je? toevallig V-Power, BP-Ultimate of een andere ultra laag zwavel houdende diesel?
Ik tankte ook altijd braaf Ultimate, en kreeg op een gegeven moment ook last van een schuddende en hikkende motor bij stationair. Sinds afgelopen zomer tank ik weer de normale diesel en heb ik geen problemen meer.

Ex Xantia’s: 1.9D Sensation / 1.9TD Break SX

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12430
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 december 2008 12:38 AM
  [ # 206 ]
Chris schreef:

Het afstellen van de pomp is bij een Renault dealer gedaan, mag er vanuitgaan dat dit goed is gedaan.. Kan op marktplaats 4 injectoren uit een goed lopend motorblok overnemen (schadeauto), slim idee of toch gewoon laten reviseren?

En als ik een injector afkoppel van de hogedrukleiding kan er een heel scala aan problemen uitgesloten worden, heel de cilinder doet dan immers niet meer mee, lijkt me niet specifiek een indicatie voor een kapotte injector..

Correct me if i’m wrong Wink

De dealer kan wel wat afstellen, maar het is toch beter om het door een diesel-specialist te laten doen, de meeste dealers besteden het uit.

Je zou die 4 verstuivers van marktplaats kunnen kopen, laten reviseren en dan in je motor monteren.

Het afkoppelen van een hogedruk leiding zoals ik beschreven heb staat in een dieselhandboek, lijkt me dat het dan wel klopt. Klinkt ook wel logisch, als er geen druk meer word opgebouwd in de leiding, dan werkt de verstuiver niet en kun je een slechte verstuiver uitsluiten.

Ex Xantia’s: 1.9D Sensation / 1.9TD Break SX

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 december 2008 03:05 AM
  [ # 207 ]

Afhankelijk van het type verstuiver zijn er bij Stokking in Gouda goede fabrieksgereviseerde ruilverstuivers te koop voor een bedrag waar je geen bod op marktplaats overweegt.

Ik had voor 5 tientjes per verstuiver een “gereviseerde”, dwz het verstuiverhuis was oud, de rest gewoon splinternieuw en perfect afgeregeld zo precies als alleen de fabriek dat kan. De motor loopt anderhalve ton later nog steeds perfect.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Jan Lof
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 11-02-2018

Gepost: 19 oktober 2019 06:16 PM
  [ # 208 ]

Goedenavond samen,

Misschien een hele domme vraag Sad van mij, maar moeten de verstuivers van een 1.9 D nog worden ingesteld bij revisie ?

Alvast dank voor jullie hulp.

Berlingo 1.9D 2005. love

Mijn auto leeft. Hij rookt, wipt en zuipt.

Profiel  
 
 
14 van de 14
« Eerste  < Vorige 12 13 14
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook