5 van de 14
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Diesel Verstuivers vervangen
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 01 september 2007 09:32 PM
  [ # 61 ]
hogervp schreef:

Wat de verstuivers betreft, heeft iemand een kostenindicatie hiervan?

Patrick

160 a 200 euro ex btw voor Xantia diesel/turbo diesel afhankelijk van systeem en bouwjaar. HDI is duurder.

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 september 2007 04:04 AM
  [ # 62 ]
Bixie schreef:
hogervp schreef:

Wat de verstuivers betreft, heeft iemand een kostenindicatie hiervan?

Patrick

160 a 200 euro ex btw voor Xantia diesel/turbo diesel afhankelijk van systeem en bouwjaar. HDI is duurder.

Ik heb het laatst bij de Peugeot dealer gevraagd, de kosten zijn c.a. € 100/verstuiver, hier komt dan nog het brandplaatje en de koperen ringen bij.

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 02 september 2007 01:15 PM
  [ # 63 ]
ZX1.4i schreef:
Bixie schreef:
hogervp schreef:

Wat de verstuivers betreft, heeft iemand een kostenindicatie hiervan?

Patrick

160 a 200 euro ex btw voor Xantia diesel/turbo diesel afhankelijk van systeem en bouwjaar. HDI is duurder.

Ik heb het laatst bij de Peugeot dealer gevraagd, de kosten zijn c.a. € 100/verstuiver, hier komt dan nog het brandplaatje en de koperen ringen bij.

Dan is het denk ik goedkoper om met verstuivers en al naar een dieselspecialist te gaan.. Daar is het testen veelal gratis en ze doen de hele dag niet anders dan verstuivers reviseren.

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 september 2007 02:46 PM
  [ # 64 ]
Robin schreef:

Dan is het denk ik goedkoper om met verstuivers en al naar een dieselspecialist te gaan.. Daar is het testen veelal gratis en ze doen de hele dag niet anders dan verstuivers reviseren.

Bij de dieselspecialist ben je ook rond de 100 euro / verstuiver kwijt.
En gratis testen is alleen als je dan ook nieuwe koopt.

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 02 september 2007 02:47 PM
  [ # 65 ]
ZX1.4i schreef:
Robin schreef:

Dan is het denk ik goedkoper om met verstuivers en al naar een dieselspecialist te gaan.. Daar is het testen veelal gratis en ze doen de hele dag niet anders dan verstuivers reviseren.

Bij de dieselspecialist ben je ook rond de 100 euro / verstuiver kwijt.
En gratis testen is alleen als je dan ook nieuwe koopt.

Ik heb er twee gebeld, en ze zeiden allebei dat het reviseren / schoonmaken gewoon per uurloon gaat. Ze hadden het dus niet over compleet nieuwe verstuivers.

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 02 september 2007 02:57 PM
  [ # 66 ]

Euh, die 160 a 200 was per set van 4 gereviseerde exemplaren+koperen ringen en brandplaatjes hoor   Surprised
Moet je ze er wel zelf inklussen, maar dat is geen rocketscience.
Ouwe terugsturen als je klaar bent

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 02 september 2007 09:55 PM
  [ # 67 ]

Dank voor de info lui. Maar da’s nog een aardige prijs, daar moet de wagen toch heel wat zuiniger door gaan rijden wil ik dat er uit halen. Te meer daar vandaag nog bevestigd werd dat de motor nog steeds heel netjes loopt en in de auto is het gewoon stil.

Dan maar een meeting binnekort Sohail, dan kan ik even goed luisteren naar jouw Xantia.  Wink

Overigens vandaag getankt, ff meer dan 1000 km gereden en 1 op 18.1 gehaald. Toch wel weer netjes dacht ik zo.

Patrik

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 03 september 2007 12:10 AM
  [ # 68 ]
Bixie schreef:

Euh, die 160 a 200 was per set van 4 gereviseerde exemplaren+koperen ringen en brandplaatjes hoor   Surprised
Moet je ze er wel zelf inklussen, maar dat is geen rocketscience.
Ouwe terugsturen als je klaar bent

IDd. 100 eur/verstuiver lijkt me ietwat te prijzig voor normale td/d verstuivers. Voor mij was het al een tijdje geleden, maar veel meer dan 50 eur/verstuiver zou het niet moeten worden. Brandplaatjes/onderlegringen is in de categorie enkele euro’s voor 4 nieuwe.

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 03 september 2007 12:26 AM
  [ # 69 ]
hogervp schreef:

Maar da’s nog een aardige prijs, daar moet de wagen toch heel wat zuiniger door gaan rijden wil ik dat er uit halen.
Patrik

Mischien scheelt het wel een aardig bedrag aan motorschade over een tijdje.
En een paar extra PK en soepelheid is ook wat waard toch?
Mijn Xantia rijst ook nog lekker rustig, maar ik was gewoon TE nieuwsgierig om het niet te doen enne ik moest vorig jaar EEN gloeibougie vervangen. Helemaal doorgevreten. De andere 3 waren nog netjes

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 03 september 2007 12:39 AM
  [ # 70 ]

Dat is waar inderdaad. Ik zal eens wat gaan navragen hier in mijn buurt. Ik ben ook wel erg nieuwsgierig moet ik zeggen en het verhaal van ZX 1.4i spreekt boekdelen.

Hoe was dat bij jou Marten toen je de verstuivers had vervangen?

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 03 september 2007 05:22 PM
  [ # 71 ]
hogervp schreef:

Hoe was dat bij jou Marten toen je de verstuivers had vervangen?

Dat was bij de 1.7 TZD TURBO motor.

Het verschil was alsof je uit een rammelende rauw lopende, door het toeren gebied heen resonerende tractor in een japans naamachine autootje stapte. Een perfect lopend, stil en soepel machientje (voor een diesel dan Wink). Ik had wel een paar pissertjes en nadruppelaars. Ofwel: in plaats van een fijne nevel komen er straaltjes en druppels uit en ze waren incontinent aangezien ze onder de openingsdruk ook al druppelden. Het gevolg daarvan is dat de voorgedruppelde diesel plotseling ontbrandt als de temperatuur hoog genoeg is (of ontstoken door de rest) ipv netjes op het moment dat het wordt ingespoten). Dat gaat dan niet geleidelijk en uit zich in nagelgeluiden of extra resonanties.

Het was dus wel nodig. Qua roetmeting in het jaar daarna maakte het trouwens niet zo gek veel uit. Verbruik was lastig te zeggen omdat ik het heb gedaan in oktober en meestal wordt het er in de winter niet beter op.

Eigenlijk zit ik er nu ook wel eens aan te denken om de verstuivers te doen. Objectief gezien is het lastig aan te geven waarom, maar ik heb het idee dat de motor steeds rauwer klinkt, grover start en minder zuinig is. Meestal realiseer je je pas na vervanging hoe noodzakelijk het wel niet was.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 03 september 2007 09:42 PM
  [ # 72 ]
Bixie schreef:

Euh, die 160 a 200 was per set van 4 gereviseerde exemplaren+koperen ringen en brandplaatjes hoor   Surprised
Moet je ze er wel zelf inklussen, maar dat is geen rocketscience.
Ouwe terugsturen als je klaar bent

Ja, de ouwe terug, maar als je die niet terug geeft, ben je wel rond de 100 euro kwijt.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 03 september 2007 09:48 PM
  [ # 73 ]
ZX1.4i schreef:
Bixie schreef:

Euh, die 160 a 200 was per set van 4 gereviseerde exemplaren+koperen ringen en brandplaatjes hoor   Surprised
Moet je ze er wel zelf inklussen, maar dat is geen rocketscience.
Ouwe terugsturen als je klaar bent

Ja, de ouwe terug, maar als je die niet terug geeft, ben je wel rond de 100 euro kwijt.

OK. Mijn bedrag was ook gebaseerd op niuewe nozles met hergebruik/reinigen van de oude verstuiverhouders. Natuurlijk met testen van de oude en afstellen van de nieuwe op de juiste openingsdruk. Toen een jaar later een verstuiver naar buiten toe bleek te lekken werd deze gratis nagekeken/dichtgemaakt.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 september 2007 02:28 AM
  [ # 74 ]
mpostma schreef:

OK. Mijn bedrag was ook gebaseerd op niuewe nozles met hergebruik/reinigen van de oude verstuiverhouders.

In dat bedrag is dan ook een nieuwe veer en naaldklep in meegenomen, ik heb begrepen dat vooral de naaldklep dan versleten is.

Ik bedenk me opeens dat ik mijn oude verstuivers nog eens moet laten testen Confused

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 07 september 2007 01:42 AM
  [ # 75 ]

Mijn bestelling is binnen. Zaterdag ff inklussen!!

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
 
5 van de 14
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook