6 van de 14
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Diesel Verstuivers vervangen
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 07 september 2007 01:43 AM
  [ # 76 ]

ik ben benieuwd naar het verschil

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 07 september 2007 02:01 AM
  [ # 77 ]

ik ook!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 september 2007 12:42 PM
  [ # 78 ]

Hee, een verstuiver met een touwtje. Elektronisch geregelde 19 TD?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 september 2007 12:47 PM
  [ # 79 ]
mpostma schreef:

Hee, een verstuiver met een touwtje. Elektronisch geregelde 19 TD?


pingel sensor..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 07 september 2007 12:51 PM
  [ # 80 ]

Laughing

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 september 2007 12:54 PM
  [ # 81 ]
Bixie schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

pingel sensor..

mvgr wupke Wink

Grapjurk!  Laughing

Maar wel een elektronisch geregelde TD naar ik aaanneem?

Sja, pingelen is toch meer een benzinebegrip. Toch zal de sensor wslk min of meer hetzelfde doen. Drukpulsen meten om te “horen” wanneer de inspuiting (en verbranding) is begonnen teinende feedback te kunnen geven aan een elektronisch geregelde pomp of de diesel wel op het juiste moment wordt ingespoten.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 september 2007 12:58 PM
  [ # 82 ]

semi electrisch geregelde pomp.

het is de voorloper van de electrisch geregelde pomp.

dus alleen een klein deel word electrisch mechanisch geregeld.
en dat is met name het inspuit moment.

oftewel max piekdruk moment, het moment waarop de verstuiver opend.
dit vangt het verloop /slijtage van de verstuiver op.
en corrigeerd in beperkte mate het klepspeling’s verloop.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 07 september 2007 01:00 PM
  [ # 83 ]

Het is een needle lift sensor. Die geeft een puls op het moment dat de verstuiver door de druk opengaat. Zo kan het mm de inspuiting fijnregelen, ook als je verstuivers wat beginnen te verlopen. Daarom draait ie na 332.000km nog als een naaimachientje en start ie als een ochtendmens vol koffie. Maar uiteraard verwacht ik wel een paar extra pk’s en schoner lopen.

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 07 september 2007 01:05 PM
  [ # 84 ]

wup was me voor!

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 september 2007 01:09 PM
  [ # 85 ]
Bixie schreef:

wup was me voor!

Yep. Ik wist niet dat die 19 TD’s ook nog waren toegepast met elektronisch geregelde pompen. Van de 19D’s bij de Xsara had ik het wel gehoord.

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 07 september 2007 01:58 PM
  [ # 86 ]

Volgens mij schroeven ze bij PSA erin wat er op dat moment maar toevallig in het magazijn ligt.

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 september 2007 04:25 PM
  [ # 87 ]
Bixie schreef:

Volgens mij schroeven ze bij PSA erin wat er op dat moment maar toevallig in het magazijn ligt.

Klopt, mooi voorbeeld zijn de pompen, lucas en bosch, kachelradiateurs, remmerij, etc.

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 07 september 2007 04:26 PM
  [ # 88 ]

Zeg Wupke…
Maakt het wat uit of de motor warm is of niet bij het monteren?
En moet er wat kopervet op of liever droog? en zo ja waar wel en waar niet?

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 07 september 2007 05:21 PM
  [ # 89 ]

KOUD! Anders is de kop uitgezet door de warmte en krijg je de verstuivers er veel moeilijker uit!
Ik heb zelf destijds een heel klein beetje kopervet aan het draad gedaan om het de volgende keer netjes los te kunnen maken. Vooral omdat er soms toch wel vuil in het schroefdraad zit. Ik zou absoluut het schroefdraad van de kop schoonmaken.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 07 september 2007 05:55 PM
  [ # 90 ]
Chinco schreef:

KOUD! Anders is de kop uitgezet door de warmte en krijg je de verstuivers er veel moeilijker uit!
Ik heb zelf destijds een heel klein beetje kopervet aan het draad gedaan om het de volgende keer netjes los te kunnen maken. Vooral omdat er soms toch wel vuil in het schroefdraad zit. Ik zou absoluut het schroefdraad van de kop schoonmaken.

Aluminium zet meer uit dan staal, dus als de kop warm is zouden de verstuivers er toch juist makkelijker in en uit moeten gaan? Vergelijk het eens met je stalen ontluchtingsnippel in je aluminium remklauw.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
 
6 van de 14
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook