2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Citroën plaatwerk is dun plaatwerk!
Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 407
Geregistreerd: 01-11-2006

- C5 Charactére
Gepost: 25 juni 2007 09:28 PM
  [ # 16 ]

Topictitle is denk ik een opmerking die in de jaren 70 en 80 wel van toepassing was.
De deurtjes van een eend kan je met een duim een deuk in duwen.
Maar men vergeet dat die deur allen ontworpen was om de inzittenden droog te houden (welke NCAP ?).
Een groot deel van het wagengewicht ging al zitten in het onderstel en wielophanging. ( + chassis)
Logisch gevolg is een besparing op plaatdikte waar dat kon.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 25 juni 2007 09:53 PM
  [ # 17 ]

dikker of niet??

aan het plaatwerk van een LADA kan zelfs de duitser niet tippen Laughing  Laughing  Laughing  Laughing

Profiel  
 
wizardwilly
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006

- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Gepost: 25 juni 2007 09:55 PM
  [ # 18 ]

Toch geloof ik wel dat het portierplaatwerk van duitsers over het algemeen wat dikker is dan van citroenen.  Je hebt bij het minste of geringste een putje in je deur als je parkeert in het winkelcentrum.

Verkocht, helaas schade gereden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 juni 2007 02:18 AM
  [ # 19 ]

heel veel nieuwe auto’s hebben tegenwoordig blubberplaatwerk. vooral te zien bij de deurklinken. vele auto’s van divers makelij hebben daar deuken doordat het plaatwerk zo ongelooflijk dun is. let maar eens op. niet alleen de duitsers, fransen, italianen, ook de aziaten hebben last van dun plaatwerk.
of deuken in de motorkap, omdat mensen nog altijd de kap dichtDUWEN, in plaats van met een licht plofje te laten vallen.

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 26 juni 2007 10:17 PM
  [ # 20 ]

Er zijn nog zat audi’s te vinden hoor uit de jaren 70 en 80,kijk maar een op autoscout en mobile.
Wel in duitsland natuurlijk,het blijven natuurlijk vierkante hokken,zonder uitstraling.
Waren toen auto’s voor het vervoersmiddel publiek,net zo als die afgrijselijke jetta en passat,dat ontwerp!.
Het zijn wel degelijke auto’s waar simpel aan te sleutelen is.
Er is totaal geen liefhebberij in die modellen,behalve misschien als belastingvrij vervoermiddel.
Roesten deden alle auto’s in die tijd,helaas zijn sommige lieden een beetje achtergebleven. 
Die denken nog steeds dat franse auto’s hard roesten.  Laughing  Laughing

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
--Arne--
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 27 juni 2007 01:58 PM
  [ # 21 ]
wizardwilly schreef:

Toch geloof ik wel dat het portierplaatwerk van duitsers over het algemeen wat dikker is dan van citroenen.  Je hebt bij het minste of geringste een putje in je deur als je parkeert in het winkelcentrum.

Je moet ook niet ín het winkelcentrum parkeren! In het winkelcentrum gebruik je winkelwagentjes en ik geloof dat het plaatwerk van een winkelwagentje toch stiekem iets dikker is dan dat van je BX..

Profiel  
 
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 09-10-2006

- 2CV 6 Club
Gepost: 27 juni 2007 03:08 PM
  [ # 22 ]
Serge schreef:

Het is algemeen bekent dat audi-adepten uit hun nek lullen. De oorzaak schijnt iets te maken te hebben met een loslatende hersenschors doordat het lichaam langdurige blootgesteld wordt aan hevige trillingen, zoals dat bij het rijden in een duitser het geval is. BMW-rijders hebben er ook last van, alleen bij hun uit het zich dmv agressief gedrag.

haha Serge weer in de bocht.

Trouwens. Hier een autotest uit de jaren ‘70. Van deze 5 auto’s komt de Citroen het slechts uit de test. Moet je die andere auto’s eens bekijken. Alleen die mercedes zie je af en toe nog.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 27 juni 2007 04:29 PM
  [ # 23 ]

je moet ook naar produktie aantallen kijken, de DS en die Merc hebben heel wat rond gereden die Admiral en Ro80 is al wat anders, die Beemer was toen weggelegd voor mijnheer directeur en liep ook niet zo frequent

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 09-10-2006

- 2CV 6 Club
Gepost: 28 juni 2007 06:32 PM
  [ # 24 ]
paso schreef:

je moet ook naar produktie aantallen kijken, de DS en die Merc hebben heel wat rond gereden die Admiral en Ro80 is al wat anders, die Beemer was toen weggelegd voor mijnheer directeur en liep ook niet zo frequent

Bedacht me gistermiddag op weg naar huis opeens dat deze redenering niet klopt. Deze auto’s zijn destijds samen getest omdat ze in dezelfde prijsklasse zaten. Blijkbaar hadden die Mercedes en die DS toch wat meer dat ze zoveel geproduceerd zijn.

En verhip, zie ik dus vanochtend zo’n NSU door de straat rijden.  Shocked

Profiel  
 
willem1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 16-02-2007

Gepost: 29 juni 2007 01:48 AM
  [ # 25 ]

Wat is eigenlijk de dikte van het plaatstaal welke Citroen zoal gebruikt?

En bv. van een LandRover om maar wat te noemen?

Auto’s worden hoe langer hoe zwaarder wegens alle ingedienten om deze veiliger te maken…...
Vandaar weer hedendaagse toepassingen van kunstof en composieten…. Wink

Zo blijven we wel bezig! Rolling Eyes

C3 1.6 PLURIEL

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 29 juni 2007 02:05 AM
  [ # 26 ]

dikte van het plaatwerk verschilt gewoon enorm
chassis word uit andere plaat gemaakt dan een deur bvb.

van model tot model zat er vroeger ook verschil op

denk dat de huidige wagens eerder tot een standaard gekomen zijn, of het nou Ford of Citroën is veel verschil zal er niet meer zijn

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 29 juni 2007 02:34 AM
  [ # 27 ]

Maatje van me heeft een Porsche 944, das toch net effe iets anders dan men BXje hoor.
Heeft onlangs nog een tram vanachter tegen gereden, langs de zijkant, gewoon ingedeukt en auto heeft geschoven, als dat met men BX had gebeurt had de koffer gewoon toegeplooid geweest, daar ben ik wel zeker van…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
dieterwieter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 24-12-2004

Gepost: 29 juni 2007 01:31 PM
  [ # 28 ]

dikker plaatwerk of niet ; qua botsveiligheid maakt dit bij nieuwe auto’s helemaal niets uit ; het is hetgene wat eronder zit wat het belangrijkste is.

wel een feit dat het wat “goedkoop” aandoet als je d’r op tokt.
Bij het oplappen van m’n oude C15 (zoveel jaar terug) heb ik teerpapier aan de binnenkanten van het plaatwerk geplakt.
Als je d’r dan op tokte klonk het dadelijk “oerdegelijk Duits”!
Wink

Leer van gisteren, leef vandaag, ga onbevangen naar morgen

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 30 juni 2007 11:11 PM
  [ # 29 ]

DS21ie vs Ro80

http://www.ro80.nl/specials/nsu-ds/RO80DS.HTM

de DS is, opvallend genoeg, met 20pk minder niet alleen sneller qua accelleratie maar ook gelijkwaardig qua topsnelheid.

maw:
Arrow de NSU claims tav. hun aerodynamica kloppen niet (C_W 0.355 zou gelijk aan ziin aan de Citroën CX)
Arrow de KKM612 uit de NSU (claims van 115-130pk) was niet krachtiger dan de KKM624 uit de GS Birotor (109pk)

Idea NB CX2200 (115pk) loopt 184km/h 0-97km/h in 9.7s en doet de 400m in iets meer dan 18s

De CX weegt met 1300kg flink minder dan een DS, maar heeft toch vrij stevig plaatwerk. De DS is eigenlijk een toonbeeld van lichtbouw met z’n aluminium motorkap en glasvezel-polyester dak, maar de stalen monocoque is blijkbaar zo stevig dat het geheel dik 1500kg is.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370
Geregistreerd: 06-12-2005

Gepost: 13 juli 2007 01:22 AM
  [ # 30 ]

Het ene staal is het andere niet. 12 jaar geleden vakantiewerk gedaan bij de hoogovens(Corus), daar knipte ik platen van enorme rollen plaatstaal die voor verscheiden merken waren. Het ene staal heeft andere toevoegingen dan de andere, waardoor het taaier of minder taai is.
Ipv een deuk vroeger heb je nu een pitje die vaak terugegduwd kan worden etc.
Groeten Jonne

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook