4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Citroën plaatwerk is dun plaatwerk!
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 10 september 2012 12:45 PM
  [ # 46 ]

Als Oostblokker monteur met een bijzondere fransoos in de werkstatt kan ik beamen dat dit totaal verschillende soorten plaatwerk zijn. Het oude plaat van een 74-er Wartburg 353 verschilt zelfs met dat van een 85-er. Maar zelfs het dunnere plaat van de 85-er Warburg of Barkas B1000 is nog dikker dan dat van onze 87-er CX. En taaier ook nog!

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 30 december 2012 01:57 PM
  [ # 47 ]

Je hebt een leuke collectie klassiekers, DDR plaatwerk is zeker niet slecht, in elk geval was het plaatwerk toen nog lekker puur, dus zonder gerecyclede koelkasten erin.
Dat de auto’s in de DDR niet roestten had natuurlijk ook te maken met het feit dat de burgers daar extreem netjes waren met hun auto en er af fabriek rijkelijk met ELASKON in het rond werd gesproeid…

In Frankrijk echter, werd heel anders tegen een auto aangekeken, wat natuurlijk logisch is -want genoeg voorhanden- en men na een jaar of wat gewoon een nieuwe ophaalde.

Dat was in de DDR natuurlijk al 12 jaar wachten voordat je er een kon kopen…

Dus hoefde het in FR allemaal niet zo dik en degelijk, dus dunner plaatwerk Wink

Ik heb als ex-P600 rijder je FB pagina ook maar even geliked Smile

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook