1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
(rem)stank in interieur
moyen-achat
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 218
Geregistreerd: 29-12-2005

Gepost: 05 juli 2007 02:38 AM

Als ik een tijdje met de CX gereden heb en daarna afrem, komt er een typische geur via het ventilatiesysteem naar binnen. Het lijkt op een geur van de remmen. Dit is nog niet zo lang het geval. Heeft iemand hier ervaring mee en wat kan de remedie zijn? Nu zet ik, als ik af moet remmen, even de ventilatie uit, maar zo kan het rijden in een CX niet bedoeld zijn.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 juli 2007 03:28 AM
  [ # 1 ]

Hoe is de staat van je kachelslangen/aansluitingen?

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 05 juli 2007 12:50 PM
  [ # 2 ]

remmen horen bij normaal gebruik niet te stinken.
probeer eens of ze helemaal goed vrijlopen.

kan natuurlijk ook nog zijn dat er iets met je automaat is.

succes

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 05 juli 2007 03:13 PM
  [ # 3 ]

Dat denk ik eerder ja

Profiel  
 
moyen-achat
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 218
Geregistreerd: 29-12-2005

Gepost: 05 juli 2007 09:59 PM
  [ # 4 ]

Iets met de automaat? Dat klinkt serieus Surprisedops:
Wat zou er zoal kunnen zijn? Hij rijdt verder prima. Confused:

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 06 juli 2007 01:02 PM
  [ # 5 ]

O, sorry dat ik je ongerust heb gemaakt.
Ik heb zelf geen ervaring met automaten, maar ik kan me voorstellen dat als je gas loslaat de krachten in de automaat andersom gaan werken.

Misschien moet je wel de olie vervangen of zoiets.

Maar er zijn hier op het forum zeker mensen die dat veel beter weten dan ik.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 06 juli 2007 11:14 PM
  [ # 6 ]

Was wel een goede opmerking over patje74. Weet je zeker dat het geen KVS is?

moyen-achat schreef:

Iets met de automaat? Dat klinkt serieus Surprisedops:
Wat zou er zoal kunnen zijn? Hij rijdt verder prima. Confused:

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 juli 2007 12:28 AM
  [ # 7 ]

hangende handrem mechaniek.
aanlopende remblokken.
foutief remgedrag.
slecht setje remblokken.
versleten remschijven.
enz enz.. the list goe’s on and on and on…

zelf even bij het begin beginnen, je remmen inspecteren, dan de handrem stellen, de vrijloop controleren.

daarnaast even buiten de auto, even voelen welk wiel heet is en welk niet. na een korte rit van +/- 5 km…

mvgr wupke:aanlopend remblokje perhaps? Wink

Profiel  
 
moyen-achat
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 218
Geregistreerd: 29-12-2005

Gepost: 17 juli 2007 03:57 PM
  [ # 8 ]

Dank voor de tips.

Ik heb de voorremmen eens goed gecontroleerd, maar geen hitte aan de banden/velgen en geen stank in de wielkasten. Misschien zijn de remmen toch niet de oorzaak. Sad
Wat mij verder opvalt is dat er bij het openen van de moterkap een lichte damp achter het blok vandaan komt. Eerst dacht ik aan wat olieresten die mogelijk te heet werden, maar na een beetje schoonspuiten blijft de lucht optreden. Rara, wie heeft dit eerder meegemaakt?

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 17 juli 2007 07:18 PM
  [ # 9 ]
moyen-achat schreef:

Wat mij verder opvalt is dat er bij het openen van de moterkap een lichte damp achter het blok vandaan komt. Eerst dacht ik aan wat olieresten die mogelijk te heet werden, maar na een beetje schoonspuiten blijft de lucht optreden. Rara, wie heeft dit eerder meegemaakt?

Lijkt toch, zoals al gezegd, op koelvloeistof te wijzen. Kun je zien waar de damp precies vandaan komt? Check nog ‘s de kachelslangen/aansluitingen.

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 17 juli 2007 09:30 PM
  [ # 10 ]

Als er damp achter je motor vandaan komt dan heb je lekkage.
Volgende stap is kijken wat er lekt,en waar het lekt.
Als het de krukaskeering is kan er olie over de hete uitlaat lekken,krijg je damp.
Het koelsysteem kun je onder druk laten zetten (afpersen)zo kun je een kleine lekkage opsporen.
De oliekoeler kan ook lek zijn,het kan de waterpomp zijn,een van de koelslangen kan poreus zijn,lekkage van de koppakking enz.
Het beste kun je een keer naar een specialist gaan,en de cx op een brug bekijken,terwijl ze loopt.
Succes ermee!.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
moyen-achat
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 218
Geregistreerd: 29-12-2005

Gepost: 18 augustus 2007 10:29 PM
  [ # 11 ]

De CX is onderzocht en het blijkt een lichte olielekkage in de buurt van de carter te zijn. Helaas moet het blok gelicht worden om de tweede carterpan Confused:  weer van juist pakkingmateriaal te kunnen voorzien. Daar gaan we maar voor sparen. Tot zolang doen we de ventilatie even uit tijdens het remmen (dan komt de stank naar binnen). Gelukkig is het een automaat, dus hoeft er niet geschakeld te worden. Razz

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 augustus 2007 10:40 PM
  [ # 12 ]
moyen-achat schreef:

de tweede carterpan Confused:

inderdaad Confused:
heb je daar uitleg over (gekregen)?

Profiel  
 
moyen-achat
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 218
Geregistreerd: 29-12-2005

Gepost: 19 augustus 2007 12:30 AM
  [ # 13 ]

sorry, tweede carterpan bestaat niet, moet zijn oliepan.  Confused: Heb het inderdaad van horen zeggen…

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 19 augustus 2007 10:57 AM
  [ # 14 ]

en wat is dan een oliepan???
rijd je in een fritkot rond? of is dit iets specifieks voor een automaat, waar ik absoluut geen verstand van heb?
want nog steeds zit ik vol ConfusedConfusedConfused:

Profiel  
 
moyen-achat
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 218
Geregistreerd: 29-12-2005

Gepost: 22 augustus 2007 12:36 AM
  [ # 15 ]

bladzijde 70, paragraaf 5, Olving CX 74-84

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook