Al jaren droom ik van het kopen/rijden van een CX, volg dit forum ook al geruime tijd met veel interesse. Eindelijk had ik de knoop doorgehakt en een reis plant naar een vriend van me in zuid-frankrijk om op jacht te gaan. Kom ik bij toeval in Veere (een dorp dicht bij m’n woonplaats) een CX Pallas tegen.
Na een testrit van 2 uur (de tijd ging echt zo snel) en een parkeerboete voor m’n Volvo heb ik hem gekocht. Het duurt nog even voordat ik hem kan ophalen maar de deal is rond.
Citroen CX Pallas 2400
Bouwjaar: 1982
KM: 137.000
Automaat
Airco
Electrische ramen voor
Centrale geurvergrendeling
mooie wagen!!
ik heb ook centrale geurvergrendeling, dat stinkt een stuk minder
superveel plezier met je wagen, velen zullen jaloers zijn
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
ja idd, citroen was zijn tijd ver vooruit
Gefeliciteerd met je aankoop, ze ziet er beeldschoon uit. Hopelijk ga je er veel zeefplezier mee beleven.
veel plezier ermee, mooi ding ik weet nog wel dat ik in mijn bx begon en ook altijd droomde van een xm of cx, 5 jaar later ben ik ruim 20 xm’s en 5 cx’en verder waarvan nu nog twee in bezit
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi hoor een Pallas met GTi velgen
Volgens mij is een 2400 automaat ook al niet een doorgaans model
Is het een IE of gewoon op carbs?
Altijd gezocht naar een CX zonder TRX banden vanwege de kosten maar ze zijn te mooi om weg te laten. Verder heb ik er ook nog een CX brochure uit 1982 bij gekregen.
Is het een IE of gewoon op carbs
Het is een IE. Betekenis? Injectie extraordinaire?

Totaal aantal Berichten: 230
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Het is een IE!! Die is van mij geweest!
Kom ik zowaar m’n eigenhandig genomen foto tegen op dit forum :p
Het is een schitterende voiture en nog es een zeldzaam model erbij! Ik weet niet of je de geschiedenis van de wagen er wat hebt bij gekregen, maar ik kan je er aardig wat over vertellen
PS: Arjan Verkade (en Thomasfilius uiteraard).. Die TRX velgen zijn er destijds in optie onder geplaatst, vanaf de aflevering in de garage
Wow, zo zie je maar weer dat het wereldje klein is. En nee heb weinig geschiedenis behalve wat de vorige eigenaar heeft laten doen. Dus brandt maar los zou ik zo zeggen, waarschijnlijk voor de rest van de forumgebruikers ook wel leuk.
mooie cx en welkom bij de cx club
de trx velgen waren er pas vanaf 82 of 83
maar je heb gelukkig de 14 inch versie
Kijk eens aan, ik word steeds blijer van deze berichten.
Tijdens de proefrit ben ik ook helemaal verliefd geworden op dat rare lichtblauwe interieur. Ian eerste instantie vond ik het helemaal niks, maar het past gewoon bij de auto.
even een tip voor je
laat je cx taxeren dan heb je tenminste wat op papier kwa waarde

Totaal aantal Berichten: 1205
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
thomasfilius schreef:Kijk eens aan, ik word steeds blijer van deze berichten.
Tijdens de proefrit ben ik ook helemaal verliefd geworden op dat rare lichtblauwe interieur. Ian eerste instantie vond ik het helemaal niks, maar het past gewoon bij de auto.
Welkom in de wondere CX-wereld Thomas!
En dat blauwe interieur is gewoon helemaal van die begin jaren tachtig tijd, niets aan veranderen
Veel plezier ermee! Ook taxeren idd!
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

- XM 2.1 TD Pullman
Ha en wat heeft hij nog laten doen?
Ik heb hem nog gehoord en vernam toen dat hij de wielgeleiders had moeten laten vervangen of zo..? Was vreemd want ze was hier (België) nog steeds blanco gekeurd. Slechter zal ze er in ieder geval niet van geworden zijn
De airco zal inmiddels terug gevuld zijn veronderstel ik, want behalve draaien deed die niet zo veel meer toen ik ze verkocht…
Een maat van me kocht de CX in.. ff denken.. ‘98 in Waregem (West-Vlaanderen) van een oud dame’tje wiens echtgenoot al jaren geleden gestorven was. In ‘82 toen ze de auto kochten gingen ze na hun leven lang als zelfstandigen te hebben gewerkt op pensioen en bestelden zich toen een quasi full option CX. Die hebben ze jarenlang minitieus onderhouden en de laatste jaren werd er enkel nog es mee naar de bakker en de slager gereden.
Toen m’n maat ze kocht moest er een nieuwe uitlaat onder, maar omdat die dame zo gecharmeerd was door de voorliefde voor zo’n auto door een jonge gast heeft ze zelf nog een geheel nieuwe uitlaat laten steken! De auto is daarna voor 50.000 BEF (1250€) aan m’n maat verkocht.
In ‘98 is een TRX velg gebroken na een klapband, dewelke uiteraard vervangen is geweest, samen met 2 voorbanden. Een jaar daarna had ze ongeveer 15000km gelopen toen de waterpomp serieuze slijtage begon te vertonen. Na een flinke zoektocht volgde een serieuze rekening, want die waterpompen van een 24IE met airco zijn ontiegelijk duur en zeldzaam!
Wegens verandering van werk is de CX in 2000 gestald geweest, maar toen ik er genoeg van had om samen met m’n maat de CX 2-jaarlijks te gaan starten heb ik haar van hem overgenomen. Hijzelf was toen net overgeschakeld naar een DS. De CX starte in die 3 jaar nog telkens van de eerste keer!
Ik kocht haar in 2003, maar het heeft nog een jaar geduurd eer ze terug helemaal ok was. Ik herinner me al lang niet meer hoeveel lagen simoniz er door heb gewreven en hoeveel tandenborstels ik heb versleten in het reinigen van alle hoekjes en kantjes in het interieur…
Zo had er op de koop toe nog es kat geplast in de voetenbak van de passagier vooraan… ) Man man,
Bij het opknappen zijn 3 kwart van de motorpakkingen vervangen, alle leidingen gereinigd, LHM reservoir proper gekuist, kleppen gesteld, batterij vernieuwd, bollen vooraan vervangen,...
We hebben toen ook ergens een luchtfilter gevonden die binnenin van een metalen gaas is voorzien.. Die leek in jaren niet te zijn schoongemaakt..
Vorig jaar heb ik 1 keer één echte panne gehad.. De starter deed het niet meer.. Het heeft bloed zweet en tranen gekost om haar uit de garagebox te krijgen, die een borduurtje van een cm of 4 heeft.. Met haar buik over het beton schuren.. Het hoort er allemaal bij als je cx rijdt Na een revisie zweefde ze weer als vanouds
Ik heb toen ook nog es een TRX band vervangen want er was er eentje bij die nog sneller sleet dan gewoonlijk! Helemaal perfect uitlijnen is nooit echt gelukt..
Die velgen heb ik wel es onder handen genomen, wat redelijk goed gelukt was al vind ik het zelf
Vorig jaar is er op professioneel vlak een en ander voor me veranderd, waardoor ik me meer en meer met de CX wou gaan verplaatsen. Alleen kwam ik er toen achter dat de 2400 IE niet graag LPG lust. Vandaar heb ik haar toen verkocht.. Met spijt in het hart enigzins, want het is een schitterende romige motor, een fantastische 3-bak automaat ondanks z’n leeftijd en vooral ook die klank in die uitlaat! Zalig was dat! Een discrete, maar toch een aanwezige grom van een motor die zachtjes aan in de buurt van de echte grote jongens komt
Beste Thomasfilius, veel succes en plezier in een van de zaligste CX’en ever!
Klein PS’je betreft de velgen: Het is de tussenmaat, dus niet de 14”
citroenzot schreef:
Klein PS’je betreft de velgen: Het is de tussenmaat, dus niet de 14”
dus toch trx velgen met de dure banden

- XM 2.1 TD Pullman
Ja idd.. bijna 200 € voor die mannen..
Gelukkig voor de nieuwe eigenaar liggen der 4 zo goed als nieuwe op he!