Gewoon km’s gaan maken met de ambulance,als het olieverbruik binnen de norm is,en er geen waterverbruik is,dan is het toch goed?.
Kop kun je er altijd nog vanaf trekken,stelt bij een diesel niet veel voor.
Als er een ander blok in moet,zou ik voor een td gaan,rijd wat relaxter.
Een rotte cx met een goed blok is ook nog wel aan te komen voor weinig.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
kreazyV8wuppo schreef:je Carter verhaal volg ik niet helemaal..
zover ik weet is dat ronde ding op je kleppendeksel de carterontluchting, en gaat van daaraf in je Luchtfilter.
als je een Noordwesterstorm constateert, dan zijn je zuigerveren pleiten, en is de lek langs je compressieveer zo groot, dat er druk in het Carter word opgebouwd.je idee van de koppakking kan eigenlijk niet, want dan zou hij op hol slaan.
ik meen begrepen te hebben dat het een Diesel is toch?
als niet, dan zou het kunnen, maar zover ik weet is het technisch niet realistisch ,dat er olie in de verbrandingskamers kan komen, eerder lekt het naar buiten.
maar zeg nooit nooit.. edoch als diesel? dan lijkt me deze redenatie niet logisch.mvgr wupke
Er loopt een slang van het onderblok aan de achterkant naar de linker zijkant van kleppendeksel. Dat is de enige slang die ik zie die uit het onderblok komt. Dat moet dan toch de carterontluchting zijn, of niet? Ik ga de wphb’s er maar eens bij pakken.
@Ray; bij de apk is het voor auto’s vanaf halverwege de jaren 70 verplicht dat er een roetmeting gedaan wordt. Zelfs de vriendelijkste apk-meester zal bij deze stoomboot geen oogje kunnen dichtknijpen.
Animal triste post coitum
Ik kan er niks over in de handboeken vinden. Iemand anders een idee, of een tekening van een 2500 diesel?
Animal triste post coitum



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
ik heb dit kunnen vinden, maar vraag me niet om uitleg. ik heb geen verstand van auto’s.
[img=http://img515.imageshack.us/img515/6940/oilsumpbreathernb0.th.jpg]
garagestmarien schreef:ik heb dit kunnen vinden, maar vraag me niet om uitleg. ik heb geen verstand van auto’s.
[img=http://img515.imageshack.us/img515/6940/oilsumpbreathernb0.th.jpg]
nummer 3 is carterontluchting..
mvgr wupke
Precies, alleen ziet het er bij mij net ff wat anders uit. Van daar gaat een slang naar de linker zijkant van het kleppendeksel. Uit de carterontluchting komen dus zoals gezegd alleen maar kleine pufjes, maar uit de aansluiting op het kleppendeksel komt behoorlijk veel lucht…. Iemand een idee?
Animal triste post coitum














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als de zeef van de carter-ontluchting verstopt zou zitten, dan kan deze zijn druk niet kwijt. De druk zoekt dan andere wegen, in dit geval via de pijp op het kleppendeksel. Zeg maar de omgekeerde wereld dus. Als jij naar de plee zou moeten en beneden zit iets dicht, dan komt het uiteindelijk ook uit je bek…....
2e oorzaak: er zit 1 of er zitten meerdere zuigerveren vast… dan krijg je namelijk ook mega onderdruk.
Kijk eerst eens naar het hele carter-ventilatie traject: zit er nergens iets dicht? Ook maar eens kleppen stellen, en dan kun je meteen eens zien of er onder dat kleppendeksel sprake is van verstopping van olie-toevoerkanalen. ( die lopen van de kop naar het carter namelijk..)
Koppaking lijkt me namelijk niet het geval….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bedankt voor je tips!!
Ik ga de ontluchting checken en ik vroeg mij af of ik iets wijzer zou kunnen worden met een compressiemeter. Kun je hiermee iets zinnigs zeggen over de zuigerveren?
Animal triste post coitum














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Serge schreef:Bedankt voor je tips!!
Ik ga de ontluchting checken en ik vroeg mij af of ik iets wijzer zou kunnen worden met een compressiemeter. Kun je hiermee iets zinnigs zeggen over de zuigerveren?
Natuurlijk, maar je kunt bij een diesel enkel de compressie meten met een speciale diesel comprssie meter! die van een benzine motor ontploft namelijk…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik zat te denken om zo’n combi meter te kopen die zowel voor diesel als benzine te gebruiken is.
Animal triste post coitum














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Serge schreef:Ik zat te denken om zo’n combi meter te kopen die zowel voor diesel als benzine te gebruiken is.
Die koop je ebay het voordeligst! FF surfen! Met name op de US-ebay-motors staan er veel voor weinig…. echt iets voor jou!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik zal eens kijken.
Animal triste post coitum
Serge schreef:Bedankt voor je tips!!
Ik ga de ontluchting checken en ik vroeg mij af of ik iets wijzer zou kunnen worden met een compressiemeter. Kun je hiermee iets zinnigs zeggen over de zuigerveren?
aangezien je toch al een complete revisie geplanned had zou in ik niet verder neuzelen…
gewoon zuigers en bussen meenemen in je plan, en je hebt een nieuwe motor.
dus wat heeft heden de carterdruk er mee van doen?
dat is dadelijk niet interresant meer..
mvgr wupke














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
kreazyV8wuppo schreef:
aangezien je toch al een complete revisie geplanned had zou in ik niet verder neuzelen…
gewoon zuigers en bussen meenemen in je plan, en je hebt een nieuwe motor.
dus wat heeft heden de carterdruk er mee van doen?
dat is dadelijk niet interresant meer..mvgr wupke
Een CX 2500 diesel heeft geen losse bussen Wup
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:kreazyV8wuppo schreef:
aangezien je toch al een complete revisie geplanned had zou in ik niet verder neuzelen…
gewoon zuigers en bussen meenemen in je plan, en je hebt een nieuwe motor.
dus wat heeft heden de carterdruk er mee van doen?
dat is dadelijk niet interresant meer..mvgr wupke
Een CX 2500 diesel heeft geen losse bussen Wup
![]()
is goed waterman, dan HOON je ze toch in het blok… 200 euro maar dan hebbie ook wat
mvgr wupke: het is ook altijd het geld wat een auto nekt,, grr gezever om niks lijkt me, als je het op KMS per euro terug rekend