Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
volgens mij wel: 2,2 à 2,5 m.daN, volgens mijn RTA.
heb jij niet zo’n jofel boek?
Ik heb er 3… ops: Maar ik dacht, ik vraag ff naar wat straat-wijsheid
Over boeken gesproken; ik heb op de Francemobile een fantastisch boek gekocht waar de volledige contructie qua plaatwerk en chassis van de CX in beschreven staat. Hierin staat heel minitieus uitgelegd met bouwtekeningen en al hoe alles bevestigd zit, waar de lassen zitten, hoe de delen elkaar overlappen etc etc, PLUS; waar je het beste de flex in je koets zet om slechte delen te vervangen, wederom volledig met bouwtekeningen. Een dikke 800 pagina’s geniale info en uitermate bruikbaar voor de restauratie van m’n Pallas straks.
Animal triste post coitum

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
boeren wijsheid ook genoeg van het platteland?
maar ik heb dit slechts uit het grote toverboek.
Ik weet niet of boeren-wijsheid in dit geval wel geschikt is… dat zou wel eens een tip kunnen zijn in de richting van; “gewoon een moordenaar erop en dan vast is vast + nog een flinke ROS!”.
23 Nm.
wel medium loctite gebruiken.
mvgr wupke
Merci! Dan is nu dus het ‘moment’ ( ) aangebroken om een momentsleutel te kopen.
Als je het heel precies wilt doen, moet je ook nog rekening houden met de (eventuele) vervuiling van de schroefdraad en of je de schroefdraad smeert (en hoe precies).
Schijt aan originaliteit.
Leuk om kennisgemaakt te hebben afgelopen weekend Serge!
Succes!
Ja, was leuk om ff met je babbelen! Die modificaties op jouw break vind ik wel aardig nifty! Ik denk dat ik iig dat idee van die gasveren onder de klep ga overnemen voor de ambu.
Ik=blije haas!
Vandaag eindelijk weer ff tijd om met de ambu bezig te gaan. Ik heb de kleppen gesteld, de [gecontroleerde] verstuivers gemonteerd, ontlucht, de wagen gestart om ‘r warm te laten draaien voor de compressietest…. en wat denk je; geen rook! De motor draait nu nog soepeler als voorheen en is volledig rookvrij Wat precies de oorzaak is geweest weet ik niet, want de kleppen stonden helemaal niet zo raar, dat was hooguit een beetje finetunen en de verstuivers zijn alleen maar gecontroleerd, daar is verder niks aan gedaan…. Misschien was er toch een verstuiver verstopt en is ie schoongeblazen op de testbank, of ze is heel gevoelig met d’r klepjes. Hoedanook, ik=blije haas!
Ik heb vervolgens nog wel ff een compressietest gedaan, waar de volgende waardes uit komen; 51-49,5-49,5-44,5. Cilinder 4 valt een beetje buiten de boot met 44,5, maar het ligt nog ruim binnen de 15%.
Nu ik weet dat het blok goed is kan ik beginnen met het vervangen van de distributie, koppeling+drukgroep, nieuwe gloeibougies (snelgloeiers), een aantal slangen en alle riemen. Ook wil ik ff kijken hoe de motorsteunen er voor staan en moeten alle bollen gevuld of vervangen worden, incl de voorraadbol. Met een beetje mazzel is dit in de eerste week van oktober allemaal klaar.

Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Leuk voor je dat het meevalt!!!
En heb je inmiddels al wat plaatjes?
Jeroen
goed bezig serge
hoe staat dit in verhouding met je Orkaan verhaal?
mvgr wupke
Hallo Serge, een beetje mazzel is nooit weg natuurlijk.
Ik ga morgenochtend mijn ambu ophalen!!! Eindelijk heb ik het kenteken en is de auto klaar.
Ik zal morgenavond gelijk wat foto’s plaatsen.
groeten,
Harry Martens
http://www.ds-vitesse.com
kreazyV8wuppo schreef:hoe staat dit in verhouding met je Orkaan verhaal?
mvgr wupke
Ik denk dat dat te maken had met mijn gebrek aan ervaring. Nadien heb ik bij 3 2500D’s van verschillende bouwjaren even mogen kijken hoe het daar staat met de luchtstroom onder het kleppendeksel en dat is vergelijkbaar met die van mij. Kennelijk hoort dat dus zo. Al doende leert men.
@Jeroen; nog ff geduld, ze komen er aan
@Harry; ik ben benieuwd!