3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
TGD familiale ( was:diravi te stellen?)
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 03 augustus 2007 03:17 PM
  [ # 31 ]

Het is inderdaad 2008 voordat je het weet. De meeste restauraties gaan ruim over hun schema heen.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 03 augustus 2007 04:54 PM
  [ # 32 ]
garagestmarien schreef:

toch eens kijken wat die andere 25 diesel heeft dan. want die is ook uit 84. (en staat nog steeds te wachten op een concours staat verandering. eigenlijk gepland voor rome 2008, maar dat gaan we waarschijnlijk niet halen.)

Rolling Eyes  Uh mag ik vragen wat Rome 2008 betekent?

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 03 augustus 2007 04:59 PM
  [ # 33 ]
CXArnomaat schreef:
garagestmarien schreef:

toch eens kijken wat die andere 25 diesel heeft dan. want die is ook uit 84. (en staat nog steeds te wachten op een concours staat verandering. eigenlijk gepland voor rome 2008, maar dat gaan we waarschijnlijk niet halen.)

Rolling Eyes  Uh mag ik vragen wat Rome 2008 betekent?

http://www.icccr2008.it/  Wink

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 03 augustus 2007 05:04 PM
  [ # 34 ]

Bedankt voor het snelle antwoord. het is de 1e keer dat ik er iets over hoor.

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 03 augustus 2007 08:08 PM
  [ # 35 ]

Dan doen ze daar toch iets niet goed met de communicatie…

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2427
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 07 augustus 2007 02:45 AM
  [ # 36 ]

hmmm nouja,..


anyway de distributie zit er in, het koelwater is ververst en de hydrincage is ook op de juiste plek beland, nml in het LHM reservoir. Valt alleen tegen dat de temp. sensor voor de ventilatoren niet meer zo fris is. Deze moet dus ook even vervangen worden.

foto’s volgen nog.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 07 augustus 2007 01:43 PM
  [ # 37 ]

Zet er dan maar een lekker ‘koud’ type op, dat ze vroeg inslaan.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2427
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 11 augustus 2007 09:28 PM
  [ # 38 ]

thermocontact geplaatst,
nieuwe al weather banden binnen.
nieuwe slotenset binnen, nog even plaatsen.

nu “klopt” er een iets (geest?:?) constant in het dashboard als je het knopje van de voorruitverwarming uitzet. Als het knopje aan staat/lampje brandt, hoor je niks. Het lijkt me iets van een klep/motortje wat niet geheel goed zit. Echter waar moet ik zoeken. T zou leuk zijn als niet het hele dash eruit moet Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 11 augustus 2007 09:49 PM
  [ # 39 ]

ik denk dat het genoeg is het gedeelte met de vents los te maken. het is natuurlijk allemaal plastic bij zo’n serie 2. ik meen, dat de tandwieltjes nog wel eens los willen schieten. gewoon even dat stuk uit het dashboard rukken en eens kijken wat er niet goed zit.
(ja,ja, bij een serie 1 is het ook plastic)

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2427
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 15 augustus 2007 02:48 AM
  [ # 40 ]

Het volgende probleem dient zich aan: Nadat de distributie vervangen is en de tevens de koelvloeistof, waarbij waarschijnlijk de waterpomp eventjes gedraaid heeft zonder vloeistof, en tevens de LHM vervangen is door hydrincage,....
is er nu het probleem van het gegier.
Tussen de 2K en 2,5k toeren is het het ergste, bij onbelast draaien hoor ik niks. Bij opschakelen, in de periode van gas los, lijkt het ook even harder te klinken. Het lijkt van de linkerkant van de motorruimte te komen, maar zeker weten doe ik het niet.
Logische verklaring is dat het met een van de drie te maken moet hebben.
De distributie lijkt me niet, want die is vervangen (of SKF moet een partij slechte spanrollen geleverd hebben).  De waterpomp zou kunnen, maar waarom is er onbelast geen gegier?
evt de hydroliekpomp die niet zo’n fan is van hydrincage?

ik wacht met smart op jullie suggesties.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 augustus 2007 02:53 AM
  [ # 41 ]
Evan schreef:

Het volgende probleem dient zich aan: Nadat de distributie vervangen is en de tevens de koelvloeistof, waarbij waarschijnlijk de waterpomp eventjes gedraaid heeft zonder vloeistof, en tevens de LHM vervangen is door hydrincage,....
is er nu het probleem van het gegier.
Tussen de 2K en 2,5k toeren is het het ergste, bij onbelast draaien hoor ik niks. Bij opschakelen, in de periode van gas los, lijkt het ook even harder te klinken. Het lijkt van de linkerkant van de motorruimte te komen, maar zeker weten doe ik het niet.
Logische verklaring is dat het met een van de drie te maken moet hebben.
De distributie lijkt me niet, want die is vervangen (of SKF moet een partij slechte spanrollen geleverd hebben).  De waterpomp zou kunnen, maar waarom is er onbelast geen gegier?
evt de hydroliekpomp die niet zo’n fan is van hydrincage?

ik wacht met smart op jullie suggesties.

Dit klinkt als een té strak gespannen distributiesnaar!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2427
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 15 augustus 2007 08:52 PM
  [ # 42 ]

er zat nog voldoende flexibilieteit in de snaar…


nu ik vandaag in stationairloop ook de waterpomp dacht te horen knerpen ga ik er van uit dat het toch de waterpomp is.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2427
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 24 augustus 2007 01:15 AM
  [ # 43 ]

Waterpomp vervangen, stationair geknerp is weg. Hoog gegil echter niet, morgen even de distri nazien. Tevens de voorveerbollen en biede accubollen vervangen. De achterbollen moeten nog even wachten want de nippels van de hogedrukleidingen zitten te vast in de veercilinders. Vandaag bij Chyparse verbindingsbusjes besteld. Ik kan dan de leiding doorzagen en op die manier de veercilinder verwijderen.

het sturen waarmee dit topic is begonnen gaat nu met nieuwe LHM (na hydrincage) en nieuwe accumulatorbollen best wel prettig. Echter vermoed ik dat ze nog wel een klein beetje uitgelijnd moet worden.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 24 augustus 2007 01:30 AM
  [ # 44 ]
Evan schreef:

nu “klopt” er een iets (geest?:?) constant in het dashboard als je het knopje van de voorruitverwarming uitzet. Als het knopje aan staat/lampje brandt, hoor je niks. Het lijkt me iets van een klep/motortje wat niet geheel goed zit. Echter waar moet ik zoeken. T zou leuk zijn als niet het hele dash eruit moet Smile

Tja… da’s een veel voorkomend euvel…

Wat je hoort is het rad dat de positie van een afsluitklep moet veranderen.
Omdat een deel daarvan van plastic is, dat ook nog eens niet de meest stabiele bevestiging heeft, bereikt dat rad niet meer de plek die volgens een sensor noodzakelijk is.
Je kunt erbij door de bekleding van de middenconsole aan de passagierszijde te verwijderen. Diep in de bodem, vlak achter de luchtuitstroomopening die je onderin de zijkant van de console ter hoogte van waar je je voeten zou plaatsen als je zit…(pff, wat een zinsconstructie) kun je bij indrukken van de knop waar je het over hebt dat rad met die hefboom zien bewegen.

Ken niet precies de oplossing, hangt ook een beetje van het slijtagebeeld af. Vaak de knop indrukken en kijken wat er gebeurd… vaak zie je dan de execte fout.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2427
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 24 augustus 2007 01:40 AM
  [ # 45 ]

ik was er nog niet aan toegekomen, maar dat is een omschrijving waar ik zeker wat mee kan, waarvoor dank!

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook