














Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Het is inderdaad 2008 voordat je het weet. De meeste restauraties gaan ruim over hun schema heen.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
garagestmarien schreef:toch eens kijken wat die andere 25 diesel heeft dan. want die is ook uit 84. (en staat nog steeds te wachten op een concours staat verandering. eigenlijk gepland voor rome 2008, maar dat gaan we waarschijnlijk niet halen.)
Uh mag ik vragen wat Rome 2008 betekent?






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
CXArnomaat schreef:garagestmarien schreef:toch eens kijken wat die andere 25 diesel heeft dan. want die is ook uit 84. (en staat nog steeds te wachten op een concours staat verandering. eigenlijk gepland voor rome 2008, maar dat gaan we waarschijnlijk niet halen.)
Uh mag ik vragen wat Rome 2008 betekent?





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Bedankt voor het snelle antwoord. het is de 1e keer dat ik er iets over hoor.















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Dan doen ze daar toch iets niet goed met de communicatie…
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
hmmm nouja,..
anyway de distributie zit er in, het koelwater is ververst en de hydrincage is ook op de juiste plek beland, nml in het LHM reservoir. Valt alleen tegen dat de temp. sensor voor de ventilatoren niet meer zo fris is. Deze moet dus ook even vervangen worden.
foto’s volgen nog.
CX GTi Turbo 2 - All Black















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Zet er dan maar een lekker ‘koud’ type op, dat ze vroeg inslaan.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
thermocontact geplaatst,
nieuwe al weather banden binnen.
nieuwe slotenset binnen, nog even plaatsen.
nu “klopt” er een iets (geest?:?) constant in het dashboard als je het knopje van de voorruitverwarming uitzet. Als het knopje aan staat/lampje brandt, hoor je niks. Het lijkt me iets van een klep/motortje wat niet geheel goed zit. Echter waar moet ik zoeken. T zou leuk zijn als niet het hele dash eruit moet
CX GTi Turbo 2 - All Black



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
ik denk dat het genoeg is het gedeelte met de vents los te maken. het is natuurlijk allemaal plastic bij zo’n serie 2. ik meen, dat de tandwieltjes nog wel eens los willen schieten. gewoon even dat stuk uit het dashboard rukken en eens kijken wat er niet goed zit.
(ja,ja, bij een serie 1 is het ook plastic)
Het volgende probleem dient zich aan: Nadat de distributie vervangen is en de tevens de koelvloeistof, waarbij waarschijnlijk de waterpomp eventjes gedraaid heeft zonder vloeistof, en tevens de LHM vervangen is door hydrincage,....
is er nu het probleem van het gegier.
Tussen de 2K en 2,5k toeren is het het ergste, bij onbelast draaien hoor ik niks. Bij opschakelen, in de periode van gas los, lijkt het ook even harder te klinken. Het lijkt van de linkerkant van de motorruimte te komen, maar zeker weten doe ik het niet.
Logische verklaring is dat het met een van de drie te maken moet hebben.
De distributie lijkt me niet, want die is vervangen (of SKF moet een partij slechte spanrollen geleverd hebben). De waterpomp zou kunnen, maar waarom is er onbelast geen gegier?
evt de hydroliekpomp die niet zo’n fan is van hydrincage?
ik wacht met smart op jullie suggesties.
CX GTi Turbo 2 - All Black














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Evan schreef:Het volgende probleem dient zich aan: Nadat de distributie vervangen is en de tevens de koelvloeistof, waarbij waarschijnlijk de waterpomp eventjes gedraaid heeft zonder vloeistof, en tevens de LHM vervangen is door hydrincage,....
is er nu het probleem van het gegier.
Tussen de 2K en 2,5k toeren is het het ergste, bij onbelast draaien hoor ik niks. Bij opschakelen, in de periode van gas los, lijkt het ook even harder te klinken. Het lijkt van de linkerkant van de motorruimte te komen, maar zeker weten doe ik het niet.
Logische verklaring is dat het met een van de drie te maken moet hebben.
De distributie lijkt me niet, want die is vervangen (of SKF moet een partij slechte spanrollen geleverd hebben). De waterpomp zou kunnen, maar waarom is er onbelast geen gegier?
evt de hydroliekpomp die niet zo’n fan is van hydrincage?ik wacht met smart op jullie suggesties.
Dit klinkt als een té strak gespannen distributiesnaar!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
er zat nog voldoende flexibilieteit in de snaar…
nu ik vandaag in stationairloop ook de waterpomp dacht te horen knerpen ga ik er van uit dat het toch de waterpomp is.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Waterpomp vervangen, stationair geknerp is weg. Hoog gegil echter niet, morgen even de distri nazien. Tevens de voorveerbollen en biede accubollen vervangen. De achterbollen moeten nog even wachten want de nippels van de hogedrukleidingen zitten te vast in de veercilinders. Vandaag bij Chyparse verbindingsbusjes besteld. Ik kan dan de leiding doorzagen en op die manier de veercilinder verwijderen.
het sturen waarmee dit topic is begonnen gaat nu met nieuwe LHM (na hydrincage) en nieuwe accumulatorbollen best wel prettig. Echter vermoed ik dat ze nog wel een klein beetje uitgelijnd moet worden.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Evan schreef:
nu “klopt” er een iets (geest?:?) constant in het dashboard als je het knopje van de voorruitverwarming uitzet. Als het knopje aan staat/lampje brandt, hoor je niks. Het lijkt me iets van een klep/motortje wat niet geheel goed zit. Echter waar moet ik zoeken. T zou leuk zijn als niet het hele dash eruit moet
Tja… da’s een veel voorkomend euvel…
Wat je hoort is het rad dat de positie van een afsluitklep moet veranderen.
Omdat een deel daarvan van plastic is, dat ook nog eens niet de meest stabiele bevestiging heeft, bereikt dat rad niet meer de plek die volgens een sensor noodzakelijk is.
Je kunt erbij door de bekleding van de middenconsole aan de passagierszijde te verwijderen. Diep in de bodem, vlak achter de luchtuitstroomopening die je onderin de zijkant van de console ter hoogte van waar je je voeten zou plaatsen als je zit…(pff, wat een zinsconstructie) kun je bij indrukken van de knop waar je het over hebt dat rad met die hefboom zien bewegen.
Ken niet precies de oplossing, hangt ook een beetje van het slijtagebeeld af. Vaak de knop indrukken en kijken wat er gebeurd… vaak zie je dan de execte fout.
ik was er nog niet aan toegekomen, maar dat is een omschrijving waar ik zeker wat mee kan, waarvoor dank!
CX GTi Turbo 2 - All Black