heej,
ik was wel benieuwd waarvoor de meeste mensen
hun CX gebruiken. Stem alsjeblieft ff op mijn poll…
Onze CX (2400 Pallas 1978) is een toer auto die
van stal word gehaald met mooi weer…
En die van jou??? :
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Dagelijks luxepaard













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Voor dagelijks woon-werk-gedoe hebben we een fiets (vroeger gold dat voor mij, nu voor vrouwlief na wat werkwijzigingen 2jr geleden) en een Fiat Grande Punto diesel (ja, die is groter en in veel opzichten beter dan een C3
).
Als 2e auto maar vooral ook voor weekenden en vakanties hebben we de XM. Die gaat als ‘t moet ook gewoon de pekel door, wel vaak afspuiten in de doe-het-zelf wascabine dan. En vooral fijn op Autobahn of Autoroute, of bijv. wanneer mijn vrouw zoals vandaag ook een auto voor ‘t werk nodig heeft - zij de Punto, ik de XM mee
Als pure hobby-auto is er de CX. Die gaat voor de winter wel behandeld worden (eerst kleine roestplekken uitslijpen en dichtlassen, daarna naar Gosliga voor Dinitrollen), maar pekel mag ze van me niet zien. Wel (niet te extreme) regen, daar moet ze na de behandeling maar tegen kunnen, maar geen pekel.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
als we er weer een hebben ( ) wordt ‘t weer gewoon de dagelijkse wagen….
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.
icefire schreef:als we er weer een hebben (
) wordt ‘t weer gewoon de dagelijkse wagen….
2400 pallas kopen???
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
ik kan maar één keer stemmen zeker? ik heb meer cx’en, die allemaal een andere functie hebben, maar heb dan maar gekozen voor dagelijks werkpaard, want daar ben ik toch dagelijks mee onderweg, nietwaar? de rest is onder constructie of voor de heb.
















Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
CitroMarty schreef:2400 pallas kopen???
Nou, ach, misschien heb ik wel interesse…
Meer info?
Gr Martijn
Niet echt een CX voor dagelijks gebruik zit al roest op….
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
















Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
CitroMarty schreef:Niet echt een CX voor dagelijks gebruik zit al roest op….
Ik hoef ook geen nieuwe… Maarreh, serieus, meer info?
Gr Martijn
de cx diesel voor dagelijks en om te toeren , de pallas straks na restauratie alleen met mooi weer ,de eend voor de heb o ja dan staat er ook nog een xm v6
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Martijn de Ruijter schreef:CitroMarty schreef:Niet echt een CX voor dagelijks gebruik zit al roest op….
Ik hoef ook geen nieuwe… Maarreh, serieus, meer info?
Gr Martijn
Het is een CX Pallas uit 1978
nog eentje met een DS motor erin, dus geen injectie
Kleur is Beige Opale metallic
Heeft 134000 gedraait
roest onderaan deuren, maar worden binnenkort vervangen
Deur panelen in het interieur zijn beschadigt
maar verder zeer mooie auto
net nog de velgen van geverft, mooi geworden
nieuw taxatie rapport en een geschiedenis er bij
zit nog strak in de lak…
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Nu nog niet echt te merken, maar de TRD gaat dagelijks gebruikt worden.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
CitroMarty schreef:Niet echt een CX voor dagelijks gebruik zit al roest op….
Die is pas net in gebruik : Khep die een maand geleden op de CX site gezet
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Moet dagelijks maar 30 km, maar moet wel kinderen vervoeren, dus lekker grote CX break voor dagelijks gebruik. Heb altijd diesel gereden en nu benzine…rijdt zachter en hopelijk minder impact op milieu (is wel oude auto natuurlijk)
Hobby kost geld en neen je verdient er niks aan…echt niet!
Dagelijks luxegebruik!














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
2 CX’n voor dagelijks gebruik winter en zomer waarvan er 1 dient als bedrijfswagen!
En 2 CX’n voor als het mooi weer is,wat niet wil zeggen dat er in de winter niet word mee gereden.
Alle 4 gerestoreerd en in perfekte staat.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.