56 van de 68
« Eerste  < Vorige 54 55 56 57 58 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Mr. Smith : To charge or not to charge ?
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 30 april 2017 01:48 PM
  [ # 826 ]

Kan er iemand helpen met volgende details ? ;


Nummer 16 : is een rubber dichtingsring - waar moet deze ?

Nummer 17: afstandsring ?

Nummer 19 : wat is deze ring ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 mei 2017 11:39 AM
  [ # 827 ]

kan je het plaatje groter maken?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 01 mei 2017 11:52 AM
  [ # 828 ]

16 hoort er bij een Pallas niet op te zitten. Ik denk 19 ook niet. Bij een niet Pallas staan de handgrepen rechtstreeks op het plaatwerk.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 01 mei 2017 01:17 PM
  [ # 829 ]

Dank voor de antwoorden, ik zag in wphb geen vermelding voor verschil pallas en en andere modellen.

Bogaard, ik zal proberen plaatje groter te maken.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 01 mei 2017 01:20 PM
  [ # 830 ]

Gisteren heel dag bezig geweest met montage van de linker portieren.
Ik heb de geleiders voor de ramen uiteindelijk goed gekregen, het glas zit mooi iets meer naar voren dan naar achter en sluit goed aan tegen de rubbers.

Straks plaatjes maken !

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 516
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 01 mei 2017 08:41 PM
  [ # 831 ]

16 is de rubber ring tussen het binnenhandvat en het ‘bajonet’ systeem

17 is een afstandsring

19 is een glasfiber ring

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 02 mei 2017 09:54 AM
  [ # 832 ]

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 02 mei 2017 12:55 PM
  [ # 833 ]

Zoals beloofd, enkele plaatjes rond de uitlijning van raamgeleiders :

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 16 juli 2017 06:43 PM
  [ # 834 ]

The Saga continues.. er is veel gebeurd sinds de laatste update.

De afwerking is enorm tijdrovend maar geeft voldoening.

Koeltunnel afgewerkt alsook de kabel + geleider ( onder de auto loopt ) vernieuwd voor de correctie van de lichten :

Het interieur is verder compleet gemaakt :

Alle onderste sierstrips gekleefd met dubbelzijdige tape van 3M :

En hop.. naar de keuring..blanco gekeurd bravo ;

Verder alles doorgesmeerd, kleppen gesteld, ontsteking gecheckt, oliewissel motor en bak, koelsysteem geflusht en naar de Dordogne voor 1 week!

De wagen loopt prima, 2500km op 1 week zonder één centje pijn.
Ze loopt op benzine, 1 op 9 over de N wegen. Op de snelweg gaat ze vlotjes naar 120km/h in de eerste trap. Olieverbruik 1L op 2500km.
De trillingen zijn verdwenen in het vooronder na veranderen van RE motorsteun en diff lagers.
Remmen gaat eveneens prima, zonder trillingen ( na het teugzetten van oudere remschijven). Ze duikt eerst van voor en dan vanachter.
We hebben een bak regen over ons heen gehad, de wagen is waterdicht.


Wel zijn er nog enkele verbeter punten opgemerkt na deze reis ;
1. Deur slot bestuurder heeft speling. De deur schiet half in het slot tijdens het rijden
2. Windgeruis bij passagier
3. Water temp ; de temp meter wijst tegen het rode aan bij kruissnelheid met buitentemp va 25gr.
Dwz - na ijking van temp meter, dat het koelwater een temp heft van 90 à 95gr. Dit is naar mijn gevoel, te hoog. Bij kruissnelheid en een goedwerkende koelsysteem, mag dit +/- 80gr bedragen denk ik.
Dit is opgelost na het plaatsen van een thermostaat die opent bij 75gr ipv 80.
De temp meter staat nu lager dan voorheen, bij 30min kruissnelheid (140km/h ) staat ze nu op 60 à 70% (80 à85gr )  in het witte vlak naar boven toe. Ze stijgt naar 80% bij het bvb nemen van een afrit en koelt na 5minuten binnendoor terug af. Stilstand test gedaan met A4 blad voor de radiator. Temp stijgt dan op 10min naar 90gr ( temp gemeten in radiator ) en dealt weer stationair naar 70% van het witte vlak.
Ik heb een heel weekend temp testen gedaan, met 2 rijen radiator en 3 rijen radiator.
Ik heb geen verschil in temp gemeten met een 2rijen en 3 rijen radiator. Ik heb steeds nog twijfels op de koelcapaciteit van mijn 3rijen radiator

4. Koplampen aansluiten via relais ( kruislichten )
5. Waterpomp ; deze heeft een leeftijd van bijna 50k km en staat er inmiddels 12 jaar op. Uit voorzorg, wordt ze vervangen door een nieuwe.

Er rest mij nog de kofferbak te bekleden, tapijten vast te maken, 2 nieuwe achterbanden en de wagen te taxeren.


 

 

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 16 juli 2017 10:47 PM
  [ # 835 ]

Gefeliciteerd met je mooie resultaat van al je volhoudende harde werken!!
Tip: maak haast met de taxatie, ik ken net iets te veel verhalen van schade voordat de taxatie heeft plaatsgevonden!
Maar erg nooi resultaat! TOP

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 16 juli 2017 11:06 PM
  [ # 836 ]

Je hebt helemaal gelijk. Volgende woensdag wordt ze getaxeerd

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 28 juli 2017 12:56 PM
  [ # 837 ]

We zijn weer net terug van een reisje Normandie.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 28 juli 2017 01:13 PM
  [ # 838 ]

Na vergelijk met een originele 2 rijen en een revisie 3 rijen radiator, weet ik nu zeker dat de 3 rijen radiator niet deugt.
De 3 rijen radiator is nog ‘relatief’ nieuw, ze heeft amper 3 jaar gewerkt en zo’n 5000km.

Fenomeen treedt op als volgt :
- vrijwel identieke koeling zolang ik niet boven 100km/h rij
- boven de 100km/h, stabiliseert de temp hoger dan normal ( 80% van witte vak ) in vergelijk met de 2 rijen, is dat 60 à 70%
- hogere uitstroom temp bij de 3 rijen radiator : zo’n 5 à 7 graden hoger
- bij het nemen van afrit, bvb aan rood licht, stijgt de temp tot 80% van het witte vlak op temp meter

Ik heb nu een 75gr thermostaat van Valeo steken, lijkt een goede oplossing te zijn.
Warm of geen warm weer, de temp meter blijft als een huis staan tussen 50% en 70% van het witte vlak.

Ik vermoed zeer sterk dat de koellamellen op de 3 rijen radiator ontoereikend is.
De lamellen lopen horizontaal en hebben minder koeloppervlak/contact dan de originele zig zag lamellen.

De nieuwe gereviseerde 3 rijen radiatoren hebben nu ook zig zag lamellen.
Binnenkort ga ik deze ook testen en laat het resultaat weten.

 

 

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 13 november 2017 11:10 AM
  [ # 839 ]

het is wat stilletjes geweest rond dit topic maar dat komt omdat er inmiddells sinds de laatste post, nog eens probleemloos 7000km op de teller is bijgekomen. Voornamelijk tripjes naar FR, lekker cruisen dus

Wel even geluk gehad dat er bij thuiskomst een remleiding( RE voor ) knapte, maar dat was snel opgelost.

Zoals bij elke auto die uit elkaar is geweest, nog wat verbeter puntjes aangebracht op mijn todo lijstje ;

- verbruik ; op kruissnelheid 120-140km/h : 1 op 7.5 - is dit niet wat aan de hoge kant ?

- vervelend geluid ( resonantie ?) van de middendemper bij 110km/h Eens voorbij 110km/h is het weg.
Is dit normal of is mijn demper aan het verslijten ?

- Deurrubbers ivm windgeruis

- klapperend geluid rechtsvoor ; fuseekogel ?

- lichte trilling op achteras boven 110km/h : achtervelgen en of banden inspecteren en balanceren ?

- radio : nu steekt er een originele CE FM radio ; die wil ik vervangen door een modernere radio maar met dezelfde retro look

- Voorraadbol en remaccu vervangen ( steken er inmiddels 6jaar op )

Nu staat er eerst een oliewissel op programma, kleppen stellen en vervangen waterpomp

De wagen heeft nog nooit zo goed gereden als nu. De bak doet erg goed wat ie moet doen en de wagen schiet probleemloos door 120km/h heen in eerste trap.

Met de winter voor de deur, weet ik wat te doen cheese

 

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 13 november 2017 09:57 PM
  [ # 840 ]

Onze DSuper (met 1900 motor en 2 traps Weber) heeft afgelopen zomer een dikke 5200 km gereden met gemiddeld 1:10,4 op benzine. Vooraf lange ritten op snelweg van Nederland naar Noord Denemarken en provinciale wegen in IJsland met max. snelheid 90 km/h. Ik tankte op het continent altijd het hoogste octaan mogelijk en in IJsland was niets anders als Euro 95 te krijgen.
Met Wynn supercharge slechts zo’n 400 ml olie verbruikt / verloren.
De auto reed voorheen en ook nu weer op LPG.

Let trouwens op met de ethanol componenten in de benzine. Als je de auto langer als zo’n 3 maanden niet gebruikt kunnen die elementen zich scheiden van de benzine en schadelijke gevolgen voor je brandstofsysteem veroorzaken. In benzine met hogere octaan wordt geen of minder ethanol toegevoegd.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
 
56 van de 68
« Eerste  < Vorige 54 55 56 57 58 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook