62 van de 68
« Eerste  < Vorige 60 61 62 63 64 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Mr. Smith : To charge or not to charge ?
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 02 januari 2020 12:33 PM
  [ # 916 ]

We kunnen beginnen met afmonteren.
omdat het stuurhuis eraf ligt, kan ik vrij goed de startmotor bevestigen.

Oude stuurhuis is op nulpunt gezet,mijn wielen staan dus recht.
Stuurwiel ( zoals eerder vermeld ), staat inderdaad op half acht.
De stuurstangkogels en silentblocks zijn nog in prima staat, dus die gaan er terug op.
Stuurstangkogels voorzien van nieuw kogellagervet.
Men dient goed op te letten dat bevestiging van stuurstang op het kruis, niet TE vast wordt aan gedraaid.
Deze moeten vrij ( zonder speling) kunnen roteren. Moeren zijn borgmoeren, omdat ik geen nieuwe borgmoeren heb, zijn deze geborgd met Loctite.


Nieuwe stuurhuis staat inmiddels ook perfect op nulstand.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 januari 2020 04:53 PM
  [ # 917 ]
Mr. Smith schreef:

very good

De kabels zijn binnen, in 16 mm2 en 25mm2
De 16mm2 is ideaal als starterkabel, deze is dubbel geisoleerd en wordt nog voorzien van krimpkous.
Kabel is zéér soepel!

Heb je een link waar deze besteld.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 07 januari 2020 10:40 AM
  [ # 918 ]

hoi, jazeker. Ik stuur je een pb

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 07 januari 2020 10:45 AM
  [ # 919 ]

Nog enkele foto’s oude versus nieuwe kabel

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 07 januari 2020 11:10 AM
  [ # 920 ]

Voor mensen die de starterkabel willen upgraden, hierbij een kitje

- 1x Kabel 16mm2 : 1m kabel
- Diameter kabel 16mm2 : +/- 9mm
- 1x Krimpkous : op rol van 2m ( 12.7 - 6.4mm )
- 3x Ophangbeugels kabel : diam. 10mm
- Soldeersel kit

op vele online sites waar ze kabels verkopen, wordt 25mm2 aanbevolen voor 1500W DC.
Maar persoonlijk vind ik dat erg overgedeminsioneerd.
De std 12mm2 kan er ook tegen, alleen is de kwaliteit behoorlijk crap van de kabel op de aansluitpunten.
je kunt ook de 12mm2 kabel gebruiken, maar dan moet je écht de aansluitingen ( krimpen en/of solderen ) en de kabel moet in perfecte staat bekeren.
Daarboven past de 25mm2 niet meer in de std LHM leiding ophangbeugels.

 

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 07 januari 2020 11:15 AM
  [ # 921 ]

Voor de ophangbeugels :

De RVS ophangbeugels zijn mogelijks voorzien van een te klein montage gat.
Neem hiervoor de isolatie rubber eraf en monteer deze op de LHM ophangbeugels,de breedte is identiek.
Werkt perfect.

Foto van ophangpunt kabel

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 07 januari 2020 11:16 AM
  [ # 922 ]

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9850
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 januari 2020 11:47 AM
  [ # 923 ]

Gesoldeerd? Ik heb een keer kortsluiting gehad omdat de vorige eigenaar de kabel van de dynamo naar de accu gesoldeerd had. Dat kan smelten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 07 januari 2020 12:15 PM
  [ # 924 ]

Yep. Van waar kwam de kortsluiting dan ? Dit is de kabel naar de starter hé, deze wordt onderbroken door de relais.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9850
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 januari 2020 02:14 PM
  [ # 925 ]

Weet ik. Is dat origineel ook gesoldeerd? De kortsluiting kwam omdat het soldeer smolt en een deel van de kabel daarna in aanraking kwam met massa. Was trouwens bij een MG.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 07 januari 2020 02:26 PM
  [ # 926 ]

Nee origineel is gekrimpd. Ik ga zeker aandacht besteden aan je opmerking dat soldeerverbindingen kunnen smelten ( door hoge weerstandpunten ). bedankt very good

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 07 januari 2020 02:49 PM
  [ # 927 ]

De nieuwe VALEO starter is geplaatst, en dat is best nog een sinecuur jobke.
Ik kreeg de oude starter ( valeo ) er enkel uit zonder hitteschild, die ik heb ff moeten losmaken vooraleer ik de oude starter in mijn handen had. Nieuwe starter idem omgekeerde volgorde.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 07 januari 2020 02:51 PM
  [ # 928 ]

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1523
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 07 januari 2020 04:19 PM
  [ # 929 ]

heb je het hitteschild kleiner gemaakt ipv het verplaatsen van het achterste beugeltje ?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1523
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 07 januari 2020 04:21 PM
  [ # 930 ]

heb je het hitteschild verkleind ipv het verplaatsen van het achterste beugeltje?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
 
62 van de 68
« Eerste  < Vorige 60 61 62 63 64 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook