64 van de 68
« Eerste  < Vorige 62 63 64 65 66 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Mr. Smith : To charge or not to charge ?
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25062
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 april 2021 10:06 AM
  [ # 946 ]

Vergeet je niet om ook de lassen van de moeren te controleren waar alles op vast zit?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 07 april 2021 10:16 AM
  [ # 947 ]

Dat is zeker de bedoeling! Dank voor de tip!

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Rogier23
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 21-02-2015

Gepost: 10 april 2021 10:39 AM
  [ # 948 ]

en als je nu toch alles los hebt : controleer de stand van de hulpstuurhuizen (met speciaal gereedschap magazijn). Dit gereedschap gaat in de bovenste chassisbuis van de draagarmen. na demontage kunnen de juiste ringetjes verloren zijn gegaan. wordt weinig aandacht aan gegeven, maar het beinvloedt ook de stand van het stuurhuis en de uitlijning van de stuurstang. maakte bij mij een wereld van verschil, maar de hulpstuurhuizen stonden dan ook flink verkeerd

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 10 april 2021 10:59 AM
  [ # 949 ]

Dank voor de tip, maar kan dat met motor nog in de auto?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 12 april 2021 11:51 AM
  [ # 950 ]

De draagarm sets zijn uit elkaar getrokken, alle onderdelen gereinigd en verder geinspecteerd.

linkerdraagarm - die nog in goede staat was- is deels al geriviseerd geweest aan onderste draagarm.

Linkse unit met ‘made in poland’ lager :

Zandstralen :

Ontvetten & reiniging :

Merktekens :


Ook de merktekens zijn zichtbaar op behuizing, iemand verklaaring wat het betekent ?

Lakken met 1K epoxyprimer

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Maart
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 12 april 2021 06:36 PM
  [ # 951 ]

Ziet er goed uit!
Grondige aanpak. 

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 april 2021 08:21 PM
  [ # 952 ]

Feest der herkenning! Goed bezig!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 15 april 2021 10:35 AM
  [ # 953 ]

Versterking op komst : SKF lagers, vet ( LGEP) en set lager/keeringen (de -)& Montage set

In de set zit een schijf van 70.3mm diameter waarmee je de lagerkooi met diam 72mm in de alu behuizing kunt trekken.
uiteraard zijn er nog andere manieren. Maar dit leek mij gewoon eens leuk te doen en voor dit geld ( 80eur ) moet je het niet laten

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 15 april 2021 10:56 AM
  [ # 954 ]

Hier nog even een vergelijk tussen SKF ‘made in China’ en SKF Explorer reeks ( made in Europe )

Made in China :

SKF Explorer reeks :

Op deze link van SKF lichten ze toe wat het verschil is van gewone kegellagers en de SKF Expolorer reeks.
Het is maar een tip hé, iedereen doet wat ie wilt. Ik vond het leuk om me even te verdiepen in lagers.. en te kijken naar ‘best practices’

Link :
https://www.skf.com/binaries/pub12/Images/0901d196802809de-Rolling-bearings—-17000_1-EN_tcm_12-121486.pdf#cid-121486

Op pagina 667 :

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 31-05-2004

Gepost: 16 april 2021 10:09 AM
  [ # 955 ]

Mooie informatie en goed te weten welke skf-lagers je moet hebben. Ik ben aanzet zoeken geslagen, maar tref alleen de Chinese lagers aan. Waar kan ik de explorer lagers verkrijgen? Heb je wellicht een adres of adressen?

teveel citroenen

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 16 april 2021 10:38 AM
  [ # 956 ]

Mogelijk zie ik het niet goed, maar bij het Explorer-lager ziet de middelste ring er niet zo gezond uit. Is dat digitale vervorming of is de ring echt niet rond?

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 16 april 2021 12:31 PM
  [ # 957 ]

De SKF Explorer reeks maakt gebruik van het logaritmische profiel als ik de tekst erbij neem links van de tekening. Je moet dus kijken naar het logaritmisch profiel.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 16 april 2021 12:34 PM
  [ # 958 ]

SKF lagers kopen bij officiele dealers van SKF. Voor meer info kan ik wel pm sturen. Ik heb geen aandelen bij SKF

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8662
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 april 2021 12:54 PM
  [ # 959 ]

Naar mijn idee komt het bij de draagarmlagers niet zo nauw, deze maken geen continu roterende beweging, maar slechts een oscillerende.
De slag is niet eens een kwart van een omwenteling.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TRD Turbo 1 berline 1986, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 16 april 2021 01:31 PM
  [ # 960 ]

Dat klopt, de lagers in de draagarmen maken geen 8 of 9000rpm. Dat boeit mij niet,  meeste lagers kunnen die rpm makkelijk aan. Het verschil zit in de belasting van lagers ( naast montage, centrering, lubrificatie etc..) Ze worden wel dikwijls belast op dezelfde plaats en dan wil je toch eens kijken hoe dit wordt opgevangen. Er is een reden waarom citroen zwoer bij SKF lagers. Nogmaals, dit is ter info.. Het was eens om te kijken wat de kwaliteit ( naast materiaalkeuze ) van een lager bepaalt en hoe bepaalde merken zich differentieren.
SKF maakt ook lagers in China, maar tot jaren geleden weet ik dat deze lagers niet voor export waren. Deze lagers moesten ingebouwd of op chinese bodem blijven. Counterfeiting is vandaag een serieus probleem. Dat geldt ook voor SKF. Dit wetende, ging er bij mij een lampje branden toen ik enkele made in china lagers bestelde ( bij niet officiele SKF dealers ). Die lagers kosten de helft of meer dan een originele SKF lager. Het is gewoon dat je weet WAT je koopt op vlak van lagers voor je draagarmen. En daarom ben ik ook benieuwd welke lagers revisiebedrijven gebruiken voor onze draagarmen.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
 
64 van de 68
« Eerste  < Vorige 62 63 64 65 66 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2022 | adverteren
Facebook