2 van de 34
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Xsara coupé VTR 1.6 16V:  Einde van een geweldige reis!
Dutch Steph
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 11-07-2005

Gepost: 29 augustus 2007 09:59 PM
  [ # 16 ]
Jaeger schreef:

Maar ja daar noem je nu zo iets…. Opel Very Happy

Ja, ik ben maar gelijk m’n mond gaan spoelen.  Surprisedops:

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 29 augustus 2007 10:20 PM
  [ # 17 ]

Nou als we het over opel hebben weet ik nog wel iets.
opel Astra de eerste type die roesten goed bij wielkasten achter en de 2de type schijnt dat ook te doen!

Maar he ik lees het al weer, dat ik niet de enigste ben die oppervlakig roest op de bodem van mijn auto heb!

Maar goed, de auto’s van nu zijn een stuk beter qua roest behandeling dan de jaren 70, 80 en 90. ( Alleen Golf type 2 waren in de jaren 80 zeer goed behandelt tegen roest. Ik had er een Wink )

Mmmmmm auto’s uit de jaren 80 blijven iets hebben!


Mzzll Gert Cool  Cool  Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 augustus 2007 10:05 PM
  [ # 18 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

( Alleen Golf type 2 waren in de jaren 80 zeer goed behandelt tegen roest. Ik had er een Wink )

Die roesten naar mijn idee net zo hard..
Ik heb zo vaak een Golf gezien met roest op de achterklep bijvoorbeeld Wink

Dat zal je bij een BX nooit zien roest op de achterklep Cool

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 31 augustus 2007 02:18 AM
  [ # 19 ]

Arjan schreef: Die roesten naar mij idee net zo hard..

Nou.. dat wil ik niet ontkennen Alleen mijn oude wagen was uit 86 en bij begin 87 kreegt de type 2 een verandering. De spiegels veranderde van positie. De ruit in de voorportier bestond toen uit een glas oppervlakte. in plaats van 2 glazen ruiten.

Sinds die verandering in 87 zie ik veel van die wagens rijen, die inderdaad roesten! Volgens mij was toen de antie-roestbehandeling niet belangrijk meer? Of andere type staal gebruikt ( kosten besparen?)!

Dusss voor 87 type2 zijn volgens mij de beste!  Surprisedfftopic

Oke effe voor de duidelijkheid ik ben CITROÉN-GEK nuts

Maar iedereen kan nog zijn eerste wagen nog voor de geest halen!
Toch? Citroën of iets anders!


Mzzll Gert Cool  Cool  Cool

mmm als een achterklep van een BX roest ( is van kunststof) ben ik niet wijs!!!  Very Happy Very Happy Very Happy

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 september 2007 08:20 PM
  [ # 20 ]

Zo vanmiddag even 2 setjes pioneer speakers besteld, via een internetwinkel ( 1ste keer! Ben benieuwd of ik ze krijg!) scheelt wat in de portomonee!

Zal zodra ze binnen zijn en gemonteerd, weer foto’ met omschrijving op mijn web-site zetten.

Mzzll Gert Cool  Cool  Cool

(P.S binnenkort kan ik mooi meebleren op de muziek van Anastacia!  sing . Kijken of de speakers dat dan aan kunnen dan de ouwe!)

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 september 2007 08:21 PM
  [ # 21 ]

Zo vanmiddag even 2 setjes pioneer speakers besteld, via een internetwinkel ( 1ste keer! Ben benieuwd of ik ze krijg!) scheelt wat in de portomonee!

Zal zodra ze binnen zijn en gemonteerd, weer foto’ met omschrijving op mijn web-site zetten.

Mzzll Gert Cool  Cool  Cool

(P.S binnenkort kan ik mooi meebleren op de muziek van Anastacia!  sing . Kijken of de speakers dat dan aan kunnen dan de ouwe!)

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 12 september 2007 01:50 AM
  [ # 22 ]

Yes de 2 speakers-setjes zijn binnen!

Zaterdag mooi inbouwen.
Ik zal dan mooi de montage van de speakers met foto’s op mijn website zeten met de uitleg daarvan.

Maar zal dan eerst effe de poort aan moeten passen! (slopen Twisted Evil  Twisted Evil
Zodat de wagen er tussen door kan!

mzzll gert Cool  Cool  Cool

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 september 2007 01:05 AM
  [ # 23 ]

Zo vandaag de 2-setjes speakers gemonteerd!

En wat denk je: Ze doen het, behalve in de dashboard! Twisted Evil  Twisted Evil

En toch heb ik alle kabels aangesloten! Confused

Der zal wel iets niet met de bedrading in orde zijn.

Ik vermoed namelijk dat er eerst ook speakers achter zaten. Want er zat een oude montageplaat van een speaker.
Ik bedoel dat men al eerder een radio met 4 speakers gemonteert hebben.
En nou denk ik DAT EEN .... (vul maar in) DACHT: HE IK HEB NOG 4 KABELS OVER. LAAT IK DIE MAAR WEG KNIPPEN ( stuk weg halen!)!Terwijl in de dashboard ook nog 2 speakers konden!  Twisted Evil  Twisted Evil

Of ze hebben die 4 kabels maar op de A-stekker gemonteerd (Op de A-stekker zit 12 volt aansluiting, de massa-kabel en nog eentje voor iets anders) Want ik tel meer kabels naar de A-stekker. Dan de stekkerpinnen die ik in de A-stekker heb! Terwijl in de B-stekker wel alles goed is aangesloten!  Die is namelijk voor de speakers aansluiting!

Ach ja, zal wel de dealer (waar de auto vandaan komt) vragen of ze even na willen checken, wat er mis is met de aansluiting! Of ik maak een afspraak bij de Citroën-dealer of ze dit willen maken (Dit val toch niet onder garantie!)

Maar goed! kijk maar op mijn site:

http://www.citroenxsaracoupe1982.spaces.live.com

Voor de foto’s en omschrijving van de montage hiervan. De uitleg kan soms niet helemaal in beeld , kijk dan bij reacties van de foto. Daar zal dan de uitleg staan

Zo morge effe verder klussen onder de wagen ( De trekhaak gaat eronderuit!) Zal dan ook wat foto’s van de oppervlakkige roest van de bodem er op zetten!

Mzzll Gert   Confused  Sad  Confused  ( blij en treurig speakers doen het wel\niet!)

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 september 2007 01:16 AM
  [ # 24 ]

Als de tweeters in het dashboard het niet doen zal een vorige eigenaar er mee gerommeld hebben. Normaal gesproken moeten de tweeters het gewoon doen als je ze aansluit…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 september 2007 01:18 AM
  [ # 25 ]

GODVERDOMME HEB IK DAT!!!!!!!!! (sorry voor de gelovige onder ons!)

Gert

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 september 2007 01:20 AM
  [ # 26 ]

Op zich zijn de kabeltjes best makkelijk zelf te trekken hoor.

Toch heb ik bij de inruil van mijn vorige auto er voor gezorgd dat alles weer werkt, vind ik wel zo netjes.. Rolling Eyes

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 september 2007 01:23 AM
  [ # 27 ]

Moet ik dan de nieuwe kabels bij de kabels van de speakers in de deur samen voegen? (Het is een composetje)

gert

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 september 2007 01:28 AM
  [ # 28 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Moet ik dan de nieuwe kabels bij de kabels van de speakers in de deur samen voegen? (Het is een composetje)

gert

Hoe moeten de speakers aangesloten worden?

Kunnen ze apart aangesloten worden? Zit er een scheidingsfilter bij? Of moeten de speakers aan elkaar verbonden worden?

Als er geen scheidingsfilters bij zitten zou ik zeggen dat je de kabels vanaf de autoradio kunt splitsen en dan apart naar de tweeteropeningen kunt laten gaan..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 september 2007 01:34 AM
  [ # 29 ]

oke!

Der zit geen scheidingsfilter bij. Dus kan ik gewoon de nieuwe kabels van de tweeters bij de speakerkabels van deur speakers samen voegen!

Teminste als ik het goed heb! (Ben der een leek in )

Gert

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 september 2007 01:39 AM
  [ # 30 ]

Even een korte samenvatting.

Normaal gesproken sluit je de radio aan op de ISO stekkers. De witte ISO stekker is voor de speakers. De kabels vanuit de stekker naar de voorspeaker splitst zichzelf af naar de dashboardtweeters en naar de deuren (ik weet niet precies waar). Als de bekabeling naar de tweeters niet werkt zou ik zeggen dat je ‘t beste zelf wat kabels trekt naar de radio en ze daar ergens weer met de ISO stekker verbindt.. 

En ja, voor de leek is het vaak lastig om de boel weer werkend te krijgen. Voor iemand als ik die er wel een beetje verstand van denkt te hebben is het weer moeilijk om vast te stellen wat er nou precies aan de hand is Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 34
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook