oh ja, volgens jou test was ie al dood en had hij dat zelf nog niet door of zo hé?
De auto is naar de spuiter! Vanochtend opgehaald met een oprijwagen en naar Hank gebracht, Altijd weer spannend.
De hoes die ik eromheen had bedacht was al na een km of tien kapot, dus toen zijn we maar verder gegaan zonder. Op de parkeerplaats waar we de boel fatsoeneerden stonden een paar franse vrachtwagen chaufeurs de auto te keuren en vroegen uiteindelijk iets wat ik niet verwachtte; monsieur, ca c´est quoi, la voiture? of woorden van die strekking… en toen ik zei dat het een CX was was de reactie er een van oh ja natuurlijk! bedroevend… maar goed verder maar weer!
prachtig was het om te zien en te voelen hoe op de A27 om de 30 meter een dwarsnaad zit waar de oprijwagen en mijn ReNO over heen stuiterde en de CX op exact de zelfde stand bleef zweven, zelfs toen ze zelf stilstond!
Over twee weken haal ik haar weer op. Snel de voorruit erin pielen en de voordeuren (wegen nu toch niks ) rijdt denk ik toch relaxter
groet
Yke
Heb ik wat gemist ze spuiten toch de hele auto incl.de voorportieren,
ja, maar de voorportieren zijn ‘nieuw’en hebben een andere kleur. Ze moeten dus van binnen en van buiten worden gespoten. Ik heb ze dus helemaal kaal gemaakt; scharnieren, slotplaten, ramen en rubbers. ze kunnen nu niet in de auto hangen, en dat zou ook het spuiten van de moeilijk bereikbare plekken tegenwerken. Die heb ik dus los aangeleverd. De rest van de auto wordt aan de buitenkant gespoten.

Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
Mooie foto’s Yke. Ben heel benieuwd naar het resultaat. Heb je al een nieuw project voor als je GTi in showroomstaat is, en hij je nooit meer in de steek laat ?
bx-cannes schreef:als je GTi in showroomstaat is, en hij je nooit meer in de steek laat ?
die twee woorden bij elkaar maken volgens mij dat de kans hierop tot nul nadert.
Voorportieren dus eerst aan de binnenkant laten spuiten,voorportieren in de auto hangen en dan de hele auto ineen keer spuiten.
Ik begrijp hem,en nu effe wachten op het resultaat zal mooi wezen hoor
Nou, over twee weken krijg ik gewoon de auto gespoten en wel terug, en de voorportieren ook. Ik kan ze er ter plekke in hangen, of ze los mee terug nemen. Ik ben gewoon een beetje bang voor wegvliegende zij en achterruitjes door de hoge luchtdruk door het ontbreken van de voorruit en de voorportieren. Ik denk echter dat als ik de voorruit er in zet, het ook wel meevalt. Bovendien rijdt de oprijwagen ook maar 80-90. wat is dat? wind kracht 7-8? Als je met alle ramen open 120 rijdt gaat het normaal ook goed..
Ik moet me gewoon niet aanstellen, komt allemaal goed!

Totaal aantal Berichten: 794
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
En is ze al gespoten? Ben heel benieuwd hoe ze geworden is!
Nou volgens mij gaat die CX ook gewoon goed en betrouwbaar rijden!! Motor loopt als een zonnetje en het is geen versleutelde en verprutste auto!
Ik zou het als volgt doen: Opbouwen, en jezelf trakteren of een reisje frankrijk ofzo
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Morgenochtend haal ik haar op . Kom maar kijken, om een uur of één zijn we wel weer terug!

Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
Ik neem aan dat er dan gebak is Yke? Denk dat ik er wel ben morgen, moet ook nog even GS gerelateerde werkzaamheden uitvoeren…

Totaal aantal Berichten: 794
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Ik weet niet of ik een gaat heb morgen, maar als het even lukt, kom ik natuurlijk even kijken!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Totaal aantal Berichten: 2509
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Moooooi
Mooi werk Yke, wat zal ze er mooi bij staan straks, als nieuw, vindt de kleur van jouw CX heel apart zie je niet zoveel, wens je veel gelukkige zweef kilometers, wellicht zie ik jouw en je voiture volgend jaar op een meeting.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Yep, ze is terug! De terugreis verliep net zo makkelijk als de heenreis, maar oh wat ziet ze er anders uit.. Ik heb in al mijn blijdschap mijn camera in de stalling laten liggen dus ik kan het jullie nog niet eens laten zien, maar ze is echt prachtig. Ze staat zowat bol van de blanke lak! dus naar de spuitgasten:
Nu dus het feest van het opbouwen. Ik heb vrijwel geen vakantiedagen over )naast mijn vakantie dan’ dus het zal almet al nog wel ff duren voor ze echt op de weg is maar ja, haastige spoed en zo.. We gaan er gewoon maar even lekker van genieten. Foto´s zo snel mogelijk!