3 van de 39
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Yke’s 2400 GTI 1980
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 11 april 2010 12:22 PM
  [ # 31 ]

topic titel kan je aanpassen door het allereerste oorspronkelijke bericht aan te passen, de rest kan ik je niet bij helpen… Heb geen bijzondere ervaring met met demonteren van schuifdaken.

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 11 april 2010 01:55 PM
  [ # 32 ]

gelukt, bedankt voor de tip!

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 12 april 2010 01:41 AM
  [ # 33 ]

Ziet er goed uit Yke. Ik was er vandaag nig even en met dat portier komt het ook helemaal goed zag ik.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 12 april 2010 11:10 AM
  [ # 34 ]

Ja, met die achterportieren komt het wel goed. de beide voorportieren helaas niet. Ze zij allebei al een keer onder handen genomen en nadien allebei van binnen uit doorgerot.. Ik ben bezig om vóór juni twee andere goede exemplaren te regelen, want dan krijgt ze een nieuw jasje.

Iemand nog een idee voor dat schuifdak of moet ik er gewoon maar aan geloven?

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 13 april 2010 01:19 PM
  [ # 35 ]
yke schreef:

Iemand nog een idee voor dat schuifdak of moet ik er gewoon maar aan geloven?

Wil jij alleen het schuifdak eruit halen of ook de hele rand waar de schuifdak zeg maar inligt(zeg maar sponning)

Schuifdak bij mij zat met een paar boutjes aan de binnenzijde vast je hoeft de bekleding dus niet los te halen, maar de sponning zat gelast aan de rest van het dak.
Heb jij trouwens een ruit erin zitten of is deze dicht

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 13 april 2010 01:28 PM
  [ # 36 ]

Er zit geen ruit in, in ieder geval. Ik wil idd alleen het schuivende gedeelte eruit halen.Voor de spuiter is dat veel makkelijker, en ik kan gelijk wat aan roestbehandeling in de rest van de schuifdak-bak doen. Ik ga eens kijken of het met die boutjes lukt. danku! Smile

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 13 april 2010 10:42 PM
  [ # 37 ]

Als je het dakje eruit hebt check goed de naad tussen schuifdak-bak en dak dit gedeelte kan ook zo lekker roesten,buitenzijde zie je niks maar onderhouds kan de roest aardig zijn werk hebben gedaan…..........(daarom bij mij een daktransplantatie)

Eigenlijk jammer dat je niet het hemeltje even loshaalt,dan kan je je schuifdak even rondom in een anti roest middel zetten

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 14 april 2010 11:38 AM
  [ # 38 ]

Gisteren even gekeken en de boutjes losgehaald die ik dacht dat je bedoelde, maar die zorgden er alleen voor dat de ‘oploop’ van het scherm loskwam, dus nu blijft hij in gesloten toestand wat lager liggen. De rails waarin het dak loopt houdt het dak nog goed vast. Heb jij een aftermarket dak?

Dit zorgt er wel voor dat de spuiter er bijkan, dus dat is al positief. Minder is natuurlijk dat ik nu iets beter zicht heb op wat er zich in de diepere regionen van het schuifdak heeft afgespeeld en er is idd plenty roest te zien daar hmz

dus moet de hemel er maar af. Maar dan staat er in het handboek weer dat de voorruit er uitmoet! kan dat nou niet anders!?

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 14 april 2010 01:18 PM
  [ # 39 ]

Wat ik voor schuifdak had,geen idee daar ben ik nooit achtergekomen.Binnenbak zat bij mij gelast aan het dak leek orgineel,maar ik heb toch mijn twijfels….....

Wat voor hemeltje zit er bij jouw in,ik vermoed een soort vinyl-spanhemeltje,je moet eerst de randen voorzichtig losmaken, dat zit vast met strips met scherpe haakjes….. dan zit het in het midden (rondom de opening van het dak) ook nog vast,
als het goed is het hemeltje rondom het schuifdak omgeslagen en geklemd met een rubber,dus rubber loshalen en het hemeltje zit los.(zo zat het bij mijn CX)

Voorruit kan je laten zitten!!!!

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 14 april 2010 02:33 PM
  [ # 40 ]
daan schreef:

Voorruit kan je laten zitten!!!!

very good hoor ik graag!

Het idd zo’n vinyl hemel. Ik ga aan de slag
Groet
Yke

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 14 april 2010 02:42 PM
  [ # 41 ]

Misschien kun je wat foto’s maken voor de volgende die zijn hemeltje wil vervangen! Dat zullen er nogal wat zijn vrees ik Smile

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 14 april 2010 02:49 PM
  [ # 42 ]
Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 23 april 2010 02:41 PM
  [ # 43 ]

Dakje is er toch uitgekomen.

Ik had de hemel al een flink stuk los en zag hoeveel ik moetloshalen voordat ik de hele dak bak eruit kan halen. Toen dacht ik nog één keer kijken search of het niet simpeler kan..

En ja dus, ik zat aan de verkeerde rubber rand te klooien, het moet de rubberrand aan de voorkant van het schuivende gedeelte zelf zijn. Die lijkt wel klem/gelijmd te zitten, maar met wat gepiel komt hij ineens heel makkelijk los. Onder dat rubber zitten drie boutjes. heb je die los dan komt ineen de bovenste plaat van het dakje heel makkelijk los:

Oploopbokjes aan de achterkant van het dak eruit, slede houders eruit en hop!

hetgeen dan niet geheel roestvrij blijkt.. hmz

maar de binnenplaat is wel weer prima

en binnen in de bak geen roest te vinden!

Let niet op die horizontale rand; dat is geen roest aan het dak maar het schuifdakplaatje dat ik nog had laten liggen.

In ieder geval kan ik nu overal netjes bij. Nu dakplaatje ontroesten en een stuk inlassen, in de antiroest, en de hele boel naar de spuiter brengen!

Het komt goed!

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 23 april 2010 02:48 PM
  [ # 44 ]

Yke, je suggereert dat je makkelijk op een zaterdagmiddag even de staat van je luik kunt inspecteren. Is het echt zo makkelijk? Zou standaard op je jaarlijkse roest-controle lijstje moeten zitten dus.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 23 april 2010 02:58 PM
  [ # 45 ]

Tja, het eruithalen ging heel makkelijk toen ik eenmaal doorhad hoe. Ik heb het geheel er natuurlijk nog niet weer inliggen, maar ik geloof nooit dat dat heel veel moeilijkheden gaat opleveren.

Wat ik wél merkte is dat het rubber aan de achterzijde van het schuifdakje héél vast geklemd zit. dat is het rubber dat op foto 3 zo guitig uitsteekt… Als je het lostrekt scheurt het. Je moet echt de rand waarin het geklemd zit wat ruimer maken, met een schroevendraaier oid.

Maar wel op een zaterdag middag te checken, dat zeker..

Profiel  
 
 
3 van de 39
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook