1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

Hoppa gaan we weer, stotteren Gti T2 OPGELOST!!!
J-Roen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85

Gepost: 16 augustus 2007 12:37 AM

Na een tijd bijna stotterloos rondgetoert te hebben is het euvel weer terug.  Evil or Very Mad Rond de 2000-2500 toeren worden er slagen gemist, naar het geplof in de uitlaat te herleiden…

De procedure tot dusverre:
- Luchtslangen geinspecteerd, alles losgehad en gechecked
- Stekkers vanaf injectoren schoongemaakt
- Andere stekkers schoongemaakt
- Luchtmeter gecontroleerd
- Electrodenafstand
- Bobines zijn nieuw exemplaar
- Brandstoffilter vers
- Luchtfilter vers
- Nieuw overdrukventiel
- en alle overige tips…

Ik ga maar in een hoekje zitten huilen denk ik….  Crying or Very sad

Wel een bevinding die ik niet kan plaatsen: Bougies in cilinder 1 en 3 tonen een wittig beeld (arm mengsel dus…) en in 2 en 4 is de verbranding optimaal… Heb nu om motorschade te voorkomen het hele zwikkie wat rijker gezet, maar da’s voor de lange termijn van mn portomonee denk ik niet wenselijk… Is hier een andere aanwijsbare oorzaak voor dan het vies zijn van bijvoorbeeld die 2 injectoren?? Hellupie… Exclamation

Karakter herken je aan de auto…

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 16 augustus 2007 12:49 AM
  [ # 1 ]

die arm cilinders zijn je misfire’s
je kan 2 kanten opgaan denken nu.
1 ontsteking, je bobine dus.
2 injectoren.

en die laatste is makkelijk even demonteren en laten testen, evt reviseren.

dan nog eens tuffen,,,

als ie het dan nog niet goed doet zou ik idd in een hoekje gaan zitten Crying or Very sad

echter, ding is ontworpen om te rijden, en als ie het nie goe doet, dan moet er wat mis zijn,, kwestie van lange adem soms.. Laughing

mvgr wupke Wink

Profiel  

J-Roen
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 augustus 2007 12:54 AM
  [ # 2 ]

Hmm dan ga ik maar voor de injectoren als boosdoener…

De logica van de bobine mis ik namelijk, dan zouden bv 1 en 4 wit zijn door goede vonk en 2 en 3 optimaal door slechte vonk. Waardoor eigenlijk het hele zaakje te arm staat ingeregeld voor optimale werking. Dit gezien de verdeling van de bobines… toch?

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 16 augustus 2007 01:01 AM
  [ # 3 ]
J-Roen schreef:

Hmm dan ga ik maar voor de injectoren als boosdoener…

De logica van de bobine mis ik namelijk, dan zouden bv 1 en 4 wit zijn door goede vonk en 2 en 3 optimaal door slechte vonk. Waardoor eigenlijk het hele zaakje te arm staat ingeregeld voor optimale werking. Dit gezien de verdeling van de bobines… toch?

helemaal correct. Laughing

mvgr wupke Wink

Profiel  

PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314

- SM 2,7 IE
Gepost: 16 augustus 2007 01:13 AM
  [ # 4 ]

Wat ik eens heb gehad:
een breuk in de kabelboom die achter de waterpomp in een beugel zit. Bij bewegingen van het blok stotterde de boel soms. Was wel lastig om de boosdoener te vinden. Een vettige speedsensor heeft ook al eens tot problemen geleid. Een kennis van me had een probleem dat zijn hele motor uitviel dat was opgelost toen hij de computer door een ander exemplaar had vervangen. Toen waren we wel 3 maanden verder….

Gutta cavat lapidem…

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 16 augustus 2007 01:17 AM
  [ # 5 ]
PBuijsman schreef:

Wat ik eens heb gehad:
een breuk in de kabelboom die achter de waterpomp in een beugel zit. Bij bewegingen van het blok stotterde de boel soms. Was wel lastig om de boosdoener te vinden. Een vettige speedsensor heeft ook al eens tot problemen geleid. Een kennis van me had een probleem dat zijn hele motor uitviel dat was opgelost toen hij de computer door een ander exemplaar had vervangen. Toen waren we wel 3 maanden verder….

tja een ezel stoot zich geen 2 X aan dezelvde steen, maar soms wel aan een andere steen Laughing

mvgr wupke Wink

Profiel  

J-Roen
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 augustus 2007 01:33 AM
  [ # 6 ]

Uitdagingen zijn leuk, maar het wordt zolangzamerhand een Rubiks Cube… Oneindig veel combinaties mogelijk…  Confused

Nieuw ideetje slang vanaf de carterontluchting is net een krimpkous… Nah, te makkelijk, zal het wel niet zijn dan…  Sad

Profiel  

wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 202

Gepost: 16 augustus 2007 08:39 AM
  [ # 7 ]

Die carterontluchting zou ik zeker proberen. Bij mij was hij ooit gescheurd, vervangen en niet meer gestotterd. Had echter toen ook bobines kabels vervangen. Bij werkte deze combinatie. Gevoelsmatig was het die carterontluchting.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 augustus 2007 11:07 AM
  [ # 8 ]

Re: Hoppa gaan we weer, stotteren Gti T2

J-Roen schreef:

- Luchtmeter gecontroleerd

hoe is deze gecontroleerd? opengemaakt?

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1412

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 16 augustus 2007 01:01 PM
  [ # 9 ]

Schokken en inhouden komt bij zo ontzettend veel CX’en 25 voor en er bestaan talloze oorzaken. Echt om moedeloos van te worden. Ik heb er ooit drie jaar lang mee geworsteld en uiteindelijk de auto maar van de hand gedaan.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  

freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 840

- CX GTI turbo 2
Gepost: 16 augustus 2007 02:49 PM
  [ # 10 ]

Bijzonder frustrerend inderdaad: ik weet er alles van. Na een paar jaar probleemloos te hebben gereden werd het ineens van kwaad tot erger. Op een gegeven moment ging ik schokkend over de snelweg. Uiteindelijk was het vermoedelijk toch een combinatie van factoren maar een slechte massaverbinding op het linker binnenscherm was de hoofdschuldige. Nog wat opmerkingen: jij schrijft dat je de motor wat rijker hebt gezet en ook dat je de LMM hebt gecontroleerd. Vraag is hoe je hem rijker hebt gezet en hoe je de LMM hebt gecontroleerd. De contact banen van de LMM zijn aan slijtage onderhevig. Verder kan hij door backfire ontzet zijn en kan de luchttemperatuursensor defect zijn. Doormeten van de LMM is echter niet een simpele weerstandsmeting. Het veranderen van de veerspanning is een riskante aangelegenheid: niet alleen is het gokwerk ook loop je het risico dat je probeert te corrigeren voor problemen met een andere oorzaak. Omdat bij mijn LMM de veerspanning al eens was gewijzigd heb ik besloten om een nieuw exemplaar te monteren om 100% zeker te zijn. Onderdelen die je ook niet noemt zijn bijv. de vacuumsensor die de vervroeging bepaalt (niet ver van de ruitenwissermotor) en het onstekingsrelais bij de rechterkoplamp. Ook is er nog een soort aardingsblok voor de injectoren dat ergens onder je reservewiel is gemonteerd. Je weet immers maar nooit…
Succes, Freek

Profiel  

freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 840

- CX GTI turbo 2
Gepost: 16 augustus 2007 02:59 PM
  [ # 11 ]

oh ja, en de klepspeling natuurlijk en er zit ook nog een pingelsensor aan de luchtfilterzijde van het blok. Nooit gehoord dat daar problemen mee zijn maar ik kan me voorstellen dat een kapot exemplaar een verkeerde invloed heeft op het ontstekingstijdstip. Fijn toch die LE jetronic…
Freek

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 augustus 2007 03:41 PM
  [ # 12 ]
freek schreef:

oh ja, en de klepspeling natuurlijk en er zit ook nog een pingelsensor aan de luchtfilterzijde van het blok. Nooit gehoord dat daar problemen mee zijn maar ik kan me voorstellen dat een kapot exemplaar een verkeerde invloed heeft op het ontstekingstijdstip. Fijn toch die LE jetronic…
Freek

dat hadden wij weldegelijk.
en die banen van de lmm doorgesleten, en de massa links inderdaad. samen goed voor heel beroerd lopen.

Profiel  

J-Roen
< 100 berichten
Rank

Gepost: 17 augustus 2007 07:51 PM
  [ # 13 ]

LMM opengeweest, doorgemeten, voorspanning gecontroleerd, sleepbanen gecontroleerd, de hele rimram…

Aardingsblok onder reservewiel… tell me more…

Verder nog een ontdekking, zat vandaag te dubben om me injectoren eruit te trekken kom ik tot de ontdekking dat die van cilinder 1 een hogere opbrengst heeft dan de anderen… Terwijl dat juist 1 van de ‘arme’ jongens is.

Bosch nummertjes:

....802 voor de andere cilinders (274cc)
...200 voor cilinder 1 (300cc)

Zou dat een bottleneck zijn of moet dat probleemloos kunnen, alleen onderbouwde reactie alstjeblieft, de gok kan ik zelf ook wel maken…  Sad

AAAAAAGHHHHHHH! Very Happy

Profiel  

J-Roen
< 100 berichten
Rank

Gepost: 17 augustus 2007 07:55 PM
  [ # 14 ]

Ohw, nog even een aanvulling.. Die vacuumsensor heb ik nog niet bekeken, maar lijkt me ook stug dat een vervroeging zorgt voor arm lopen van slechts 2 cilinders…

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 17 augustus 2007 08:07 PM
  [ # 15 ]
freek schreef:

Freek

is niet onderbouwd,,,maar toch,

mvgr wupke Wink

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook