2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Hoppa gaan we weer, stotteren Gti T2 OPGELOST!!!
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 840

- CX GTI turbo 2
Gepost: 17 augustus 2007 11:56 PM
  [ # 16 ]

Ha j-roen,
Ik durf bijna niet meer te reageren, maar kan het toch niet laten..
De 802 is voor de turbo2 en de 200 voor de turbo. Je zou zeggen: ze hebben niet voor niets andere verstuivers voor de turbo2 gespecificeerd. Heeft je auto eigenlijk wel eens goed gelopen?
Hoe heb je de LMM doorgemeten?
Freek

Profiel  

J-Roen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85

Gepost: 18 augustus 2007 04:43 PM
  [ # 17 ]

Schijnt dat de opbrengst hoger is van de 200 dan de 802, maar dat het verrekte weinig uitmaakt in de praktijk. Na wat gegoogle schijnt dat beide tiepjes geplaatst kunnen worden in een T2…

Mijn carterontluchtingsslang is na een poging hem uit de krimpkous staat te duwen gescheurd, dus die gaan we eerst maar eens vervangen. Heb inmiddels ook de electrodenafstand weer een beetje verkleind, waardoor het allemaal al weer wat beter is geworden. De gap wordt in gebruik idd steeds een beetje groter.

Bougiekabels nog maar eens doorgemeten en die zijn keurig zoals het in het boekje staat… Misschien toch maar eens de bobines van mn broers CX uitwisselen.

De extra luchtschuif ga ik vanmiddag ook eens onder de loep nemen, misschien dat die voor gezeik zorgt. Absoluut drukvoeler ook eens doormeten en dan gaan we weer verder denken…  Very Happy

Karakter herken je aan de auto…

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 augustus 2007 05:04 PM
  [ # 18 ]
J-Roen schreef:

... Misschien toch maar eens de bobines van mn broers CX uitwisselen.

en

De logica van de bobine mis ik namelijk, dan zouden bv 1 en 4 wit zijn door goede vonk en 2 en 3 optimaal door slechte vonk. Waardoor eigenlijk het hele zaakje te arm staat ingeregeld voor optimale werking. Dit gezien de verdeling van de bobines… toch?

dat zou dan niet moeten helpen, maar we zijn toch allen benieuwd. houd ons vooral op de hoogte.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 18 augustus 2007 06:05 PM
  [ # 19 ]

Maar je hebt op 1 cylinder een andere injector dan de andere drie? Dat zou ik in ieder geval maar even corrigeren, want de injectiecomputer gaat toch uit van die 802 injectoren… wellicht dat die 200 ook nog eens vies is, maar een andere injector op 1 cylinder lijkt me toch niet de bedoeling.

Ik heb ook weleens gehad dat de bedrading naar een injector gewoon niet goed contact maakte, dat was een kwestie van los/vast doen, evt. met wat contactspray.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

J-Roen
< 100 berichten
Rank

Gepost: 18 augustus 2007 07:09 PM
  [ # 20 ]

Het arm lopen had vermoedelijk te maken met een te grote vonk in de cilinders als gevolg van een langzaam vergrootte electrodenafstand. Hoewel het ook een mindere massaverbinding kan zijn geweest, want die heb ik ook allemaal gepoetst. De kleur is nu in alle cilinders nagenoeg gelijk, dus dat stelt gerust…

De 200 injector is een vervanger voor de 802 die er inzat, maar kort na aanschaf begon te lekken aan de bovenzijde. Dit is onder garantie gebeurt, maar moet hierover toch nog maar eens contact opnemen dan.

Profiel  

J-Roen
< 100 berichten
Rank

Gepost: 18 augustus 2007 07:15 PM
  [ # 21 ]

Hmm in de Bosch catalogus staat ook de 200 ipv de 802? Zal wel goed gaan dan…

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 18 augustus 2007 09:24 PM
  [ # 22 ]

Als een 200 300cc injector is en een 802 een 285cc injector… dan krijgt die ene cylinder bij dezelfde brandstofdruk 5% meer brandstof… da’s zeker genoeg om de boel t ebeinvloeden… ik weet niet zeker of de 200 idd een 300cc injector is, maar zo wel dan zou ik in ieder geval zorgen dat je of allemaal 200’s hebt of allemaal 802’s…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

freek
> 800 berichten

- CX GTI turbo 2
Gepost: 20 augustus 2007 12:05 PM
  [ # 23 ]

[list]Hmm in de Bosch catalogus staat ook de 200 ipv de 802? Zal wel goed gaan dan…[/list:u]

Profiel  

freek
> 800 berichten

- CX GTI turbo 2
Gepost: 20 augustus 2007 12:12 PM
  [ # 24 ]

Iets te snel op ok gedrukt…
Staat dit in de officiele Bosch database?? Moet een fout zijn want Citroen geeft er toch maar 1: de 0280150802. Kan ook bijna niet anders want, zoals Sans-Pareil ook al opmerkt kan de motor nooit goed functioneren met andere of verschillende verstuivers (en verschillend zijn ze zoals je hebt gemerkt). Alles is immers op elkaar afgestemd. Zo is ook de luchtmassameter anders: bij de t2 0280202099 en bij de t1 0280202061. Zie hiervoor ook bijvoorbeeld Revue Technique Automobile. Kortom: ik denk dat je de vinger op de zere plek hebt!
Succes, Freek

Profiel  

J-Roen
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 augustus 2007 05:54 PM
  [ # 25 ]

Wordt aan gewerkt inmiddels, heb het doorgegeven en Bonhof gaat kijken of ie nog een op de kop kan tikken van het goeie tiep.

Iemand suggesties hoe die extra luchtschuif weer gangbaar te maken? Die van mij heeft maar 1 stand, bijna dicht. In de koelkast gelegd, dan hoort ie te openen toch? Nope….  Wink

Profiel  

J-Roen
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 augustus 2007 09:32 PM
  [ # 26 ]

Zoooow, weer een dagje sleutelen erop. Dingen die gedaan zijn:

- Carterontluchting zit weer dicht, nieuwe slang gehaald voor 6 eurie, hoop getouwtrek met de slangklem van de oude slang, maar zit weer als gegoten!

- Extra luchtschuif gedemonteerd en ja, die zit vast. Heb hem eerst in de koeling gelegt zonder dat ie maar een millimeter bewoog. Daarna in de oven gekwakt om hem te laten sluiten -> resultaat 0. Beetje met een schroevendraaier het schijfje heen en weer bewogen, beetje smeersjabba erdoor en voila, toch zeker een resultaat dat ie sluit bij ongeveer 60 graden. Bij koelkast temp half open, nog niet genog denk ik, maar dat regelen we later wel een keer.  Very Happy

- Alle slangetjes en klemmen losgehad, schoongemaakt met remmenreiniger en weer vast gezet. Duurt best lang alles bijelkaar want je kunt overal super gemakkelijk bij Confused

Zit nu te bedenken dat ik 1 dingetje vergeten ben en dat is de stekker op de luchtschuif weer aansluiten… Moet nog een rondje crossen om t kijken of het ook maar iets geholpen heeft, maar dat gaan we zo doen. Fingers crossed!

Profiel  

J-Roen
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 augustus 2007 01:13 AM
  [ # 27 ]

Kleine update, ja het is weer wat beter geworden, maar helaas nog niet zoals ik het hebben wil…

Hoop dat ik snel bericht krijg dat mn injector is gevonden, kijken of dat idd het probleem is.

Profiel  

freek
> 800 berichten

- CX GTI turbo 2
Gepost: 21 augustus 2007 02:29 AM
  [ # 28 ]

Eens zal het opgelost zijn! Over de luchtschuif: het toeval wil dat ik hier pas ook nog mee geprutst heb. Ik heb hem in de vriezer gelegd en dan zie je wel dat de opening groter wordt. Belangrijker is dat hij helemaal sluit bij warme motor. Hij reageert op de warmte van de motor en op een electrische verwarming bij contact aan. Omdat jouw auto (volgens mij) slecht loopt bij warme motor moet je kijken of de klep goed sluit. Je kan dit controleren door hem zeg zo’n 15 minuten onder stroom te zetten en dan te kijken of er nog een luchtspleetje zichtbaar is. Als het goed is is hij helemaal gesloten.
Tot zover maar weer, Freek

Profiel  

J-Roen
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 augustus 2007 04:44 PM
  [ # 29 ]

Ohwwwww…. dat wordt weer niet slapen Very Happy   Bonhof senior heeft een injector met het goede nummertje op weten te duikelen!

Wordt opgestuurd en dan zullen we weten of het idd een oorzaak is. Kan bijna niet wachten! Ik hou jullie op de hoogte!

Profiel  

J-Roen
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 augustus 2007 07:43 PM
  [ # 30 ]

Had dinsdag de injector al op de deurmat liggen, maar nog geen tijd gehad om daadwerkelijk de kleine rakker te monteren.

Vandaag wel gedaan! Wat mij op eerste gezicht een lastig klusje leek, bleek uiteindelijk verrekte makkelijk.

Benzinetoevoer los, boutje in de slang duwen en dan de retour los. Wat mij opviel is dat er een flinke sloot benzine in de inspuitrail zit. Voor degene die zich er ook aan wil wagen zorg voor een bakje. Dat had ik uiteraard niet, met een overheerlijk geurtje als gevolg. Dan de stekkers van de injectoren losgehaald, boutjes van de inspuitrail losgedraaid en de rail met injectoren gelost uit het inlaatspruitstuk. Gewoon beetje roppen en trekken en dan flopt het er vanzelf uit. Patient nummer 200 gelost van de rail door het klemmetje eraf te pielen en vervangen door patient nummer 802. Railtje in omgekeerde volgorde teruggeduwd en hatsee! Alles weer zoals het hoort.

Daarna gestart en het hele riedeltje loopt weer prachtig! Geen gestotter, geen gebok ook niet bij 2000 rpm. Gewoon lekker soepel!

Nog nooit iemand zo blij als een kind gezien? Dan moet je vanavond langskomen Very Happy

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook