zandvoorta schreef:Het enige minpuntje aan de picasso vind ik dat het ding me wel al zo’n 2600 euro aan onderhoud heeft gekost in 1 jaar
ach dat komt bij elke auto wel eens voor
nog een groot minpunt aan de picasso vind ik dat er geen toerenteller is
Totaal aantal Berichten: 2038
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
citroenc2 schreef:
nog een groot minpunt aan de picasso vind ik dat er geen toerenteller is
Er is een toerenteller leverbaar maar iedere picassorijder zal beamen dat je het ding al snel niet meer mist
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
citroenc2 schreef:
nog een groot minpunt aan de picasso vind ik dat er geen toerenteller is
Ik mis hem niet eens meer, en na aankoop was het iemand anders die me vertelde dat hij er niet in zit….
Ach, deze heeft er climate control voor in de plaats
zandvoorta schreef:Het enige minpuntje aan de picasso vind ik dat het ding me wel al zo’n 2600 euro aan onderhoud heeft gekost in 1 jaar
2600 in 1 jaar?! Wat is er dan allemaal aan de hand geweest? En hoe oud was de picasso van je?
Spongebob schreef:zandvoorta schreef:Het enige minpuntje aan de picasso vind ik dat het ding me wel al zo’n 2600 euro aan onderhoud heeft gekost in 1 jaar
2600 in 1 jaar?! Wat is er dan allemaal aan de hand geweest? En hoe oud was de picasso van je?
als er dure dingen kapot gaan loopt het hard op maar dit is eerder uitzondering dan dat het vaak gebeurt
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Spongebob schreef:zandvoorta schreef:Het enige minpuntje aan de picasso vind ik dat het ding me wel al zo’n 2600 euro aan onderhoud heeft gekost in 1 jaar
2600 in 1 jaar?! Wat is er dan allemaal aan de hand geweest? En hoe oud was de picasso van je?
Maak je maar niet druk, dat gaat over een diesel
HDi’s zijn betrouwbaar, maar als er iets stuk gaat dan is het duur.
Bij een benzine zal je dit niet zo snel hebben
Totaal aantal Berichten: 2038
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
onze fraaie picasso, nu 5 jaartjes jong, gekocht toen ie 4 jaar was, al nieuwe accu, kleine beurt, distributieriem, verstuivers, branstofopvoerpomp, lassen kat, complete uitlaat…... 2600 euro…. En nu zit er een tik in de achtervering bij een bocht
Picasso is voor mij de duurste auto in onderhoud die ik heb gehad en ik zal dus ook nooit een xsara picasso weer kopen.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
zandvoorta schreef:onze fraaie picasso, nu 5 jaartjes jong, gekocht toen ie 4 jaar was, al nieuwe accu, kleine beurt, distributieriem, verstuivers, branstofopvoerpomp, lassen kat, complete uitlaat…... 2600 euro…. En nu zit er een tik in de achtervering bij een bocht
Picasso is voor mij de duurste auto in onderhoud die ik heb gehad en ik zal dus ook nooit een xsara picasso weer kopen.
accu, kleine beurt, distributieriem, eventuele laskosten zijn normaal hé.
De uitlaat is ook redelijk normaal te noemen (alhoewel ik NOOIT een uitlaat laat vervangen maar altijd laat oplassen, desnoods met een hele plaat rond de pot zoals op een vroegere Golf)
De verstuivers, brandstofpomp is natuurlijk een andere zaak. Misschien met slechte brandstof gereden? Tank je witte producten? De dealer heeft mij op het hart gedrukt om zeker voor degelijke brandstof te gaan (Citroën raadt Total aan) en mijn onafhankelijke garagist zei dit ook toen ik bij hem ging (nadat mijn Picasso net 2 jaar geworden was). Blijkbaar is de HDI redelijk gevoelig wat de brandstof betreft. Logisch gezien de verstuiving hier heel secuur is en de minste vervuiling ferm wat schade kan veroorzaken… Ik tank Total (goede ervaringen hiermee) maar als ik een goedkopere Esso Express passeer doe ik hem daar vol.
Mijn oude TDI’s hadden totaal geen last met goedkopere brandstof (volgens dezelfde garagist) maar deze HDI soigneer ik gezien ik geen zin heb in zware kosten.
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89
citroenc2 schreef:nog een groot minpunt aan de picasso vind ik dat er geen toerenteller is
Wel, toen ik een offerte gaan vragen was voor de Xsara Picasso kreeg ik te horen dat die optie niet meer verkrijgbaar was wegens te weinig gevraagd. De garage waar ik mijn wagen in onderhoud deed had meer dan 600 Picasso’s lopen en er was maar eentje (1tje!) besteld met toerenteller. Uiteindelijk een occasie-Picasso gekocht zonder toerenteller en ik had echt gedacht dat ik het super ging missen maar ‘t valt echt goed mee hoor. Je hebt er precies geen nood aan op deze wagen, hoe raar het ook klinkt. Eerlijkheidshalve geef ik wel toe dat ik deze wel zou laten installeren hebben moest het niet zo veel kosten.
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
@zandvoorta
Over hoeveel kilometers gaat het trouwens? Ik bedoel, vroeger ging mijn leasebak 4 keer per jaar naar de dealert voor een beurtje!
En waar staat je klok nu op? Heb je er wel eens over nagedacht om hem in te ruilen voor een leuke goedkope BX ofzo?
Totaal aantal Berichten: 2038
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Hij staat nu op 166 dkm geloof ik en nee, ik tank geen merkloze diesel, altijd q8, total of esso.
En ja, het eruit schoppen van het ding is al een aantal keren langsgekomen maar de inruilwaarde viel nogal tegen dus dan zou ie wel heel erg duur gaan worden.
Maar ja, het ding rijdt op zich ook zo heerlijk dat ik hem eigenlijk voorlopig niet kwijt wil
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Tsja, op die kilometerstand is het al eens normaal dat er wat kosten aan zijn hé. Je moet maar de pech hebben dat je net voor het punt dat al de kosten zo wat samenkomen net die wagen koopt.
Bij mijn GT TDI was dat ook zo: ik heb hem verkocht (175000 km’s) toen ik bijna nieuwe vering, nieuwe remschijven en blokken en een nieuwe ontkoppeling+distributieriem nodig had. De airco was ook kaduk (wist ik pas later want die werkte wel nog) en de banden waren net niet aan vervanging toe. Ik wist dus dat er binnenkort +1700 euro kosten aan gingen komen en heb dan het besluit genomen om hem in te ruilen voor een nieuwe wagen. Toevallig was er iemand van in’t dorp enorm geinteresseerd in die wagen en blijkbaar trok hij hem deze kosten weinig aan. 6 maand later heeft hij al die kosten uitgevoerd en die wagen rijdt nu nog altijd lustig door zonder enige vorm van kosten (behalve het normale onderhoud). In 1 jaar dus ongeveer 1700 euro kosten bij een onafhankelijke dealer maar de jaren erna geen cent kosten. Als je het verdeelt over de 5 jaar dat hij ermee rijdt valt alles dus zeer goed mee.
Ik hoop dat jouw machine ook 5 zorgeloze jaren tegemoet gaat!
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
me pa heeft een 1.8 16V vind ik wel fijn motortje voor een piccasso
wel vlot maar niet ontzettend snel.. (maar daar is een piccasso ook geen auto naar om mee te scheuren)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 20-08-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 12 Pure Tech 82 Live
Ik rij nu al een jaar met een Xsara Picasso en vind het een pracht van een gezinswagen, niet duur (in vergelijking met andere merken) voor de plaats dat je krijgt, mooi afgewerkt vanbinnen, je hebt de nodige comfort en hij rijdt zeer soepel voor een auto dat er groot uitziet (en is). De toerenteller mis ik ook niet en gebruik de plaats achter het stuur vooral voor als we ergens naar toe rijden om daar mijn mappy prints te plaatsen, zoe zie ik direct waar ik moet zijn (natuurlijk is een GPS veel gemakkelijker maar voor die 1 of 2 keren dat we eens ergens naar toe rijden dat ik niet weet liggen is Mappy iets goedkoper
VW Transporter T2 ‘75
Citroën Berlingo ‘99
Citroën Xsara Picasso ‘06
Citroën C4 Cactus ‘16
Ik heb zelf ook een Picasso, comfy wagen waar ik aanvankelijk ook een toerenteller in miste, let op, miste, ik heb er nu niet eens meer behoefte aan…
Ik rij de 1,6Hdi 110 en die is zuinig qua brandstofverbruik en onderhoud. Een onderhoudsbeurt op is amper iets duurder dan m’n onderhoud op me Xantia.
De meerprijs zat m in de aircofilter (denk ik want de xant had geen airco)/
Verder is ie lekker ruim en rijkelijk uitgerust (heb de exclusive).
Het enige wat ik spijtig vind is het feit dat de electrisch inklapbare spiegels manueel moeten bediend worden.
Ik ben intussen een beetje verliefd op de C4 Picasso, aangezien de Xsara Picasso ons zo goed bevallen is lijkt het er op dat we straks een Xsara in de aanbieding hebben . De nieuwe C4 Picasso is leverbaar met automaat, de Xsara Picasso enkel in de benzineversie, en laat een diesel met automaat nu net zijn wat wel zie zitten….
_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L