1 van de 33
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Van oud vrouwtje >> BX ‘86 [Een ton op de klok!]
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 15 september 2007 10:44 PM

In het café is er al een hoop over geschreven, maar…

Gisteren heb ik een 2e BX er bij gekocht. Samen met Patrick (hogervp) Zijn wij naar Den Bosch gegaan waar een ‘86 basisBiX stond te wachten. Dez dame stond er al een lange tijd in het stof te happen nadat de drukgroep + lager overleden waren.
Ze is tot 2004 (91000Km) door de vorige eigenaresse bij de dealer in onderhoud geweest. Nu staat de teller rond de 92000Km.
Aan de rechterdeur zit wat schade, de waterpomp is lek en de linker spiegel is er afgetrapt door vandalen. Verder is ze roestvrij en voorzien van nieuw leidingwerk naar achteren.
Al met al een heerlijk lopende wagen die na een jaar eigenlijk erg snel uit de veren kwam.

Foto’s tref je hier!
Daarnaast heeft andere Patrick hier nog een berg foto’s staan.

Hier een aantal berichten uit het café;
[quote data=”” author=“patje74” date=“1252147597”]Zo, na een spannende, maar oh zo gezellige rit ben ik eindelijk thuis.
We zijn dus zonder koppeling vanuit Den Bosch naar Friesland gekomen, en dat ging eigenlijk perfect!

Een paar pics voor de nieuwsgierigen!

Hier stond de dame inmiddels 2 jaar stof te happen. Het onderhoudskaartje verteld mij dat ze op 30-07-‘04 de laatste beurt heeft gehad bij 91096 kilometer. De teller staat nu op 928XX kilometer.

Eenmaal de motorkap open; wat een ruimte! Maar waar was de accu??? Haha, dat was de verkoper even vergeten!  Laughing

Terwijl de verkoper en ik een accu uit de katterug prutsen, maakt mijn naamgenoot een checkround.

De accu bleek zwaar brak te zijn, bijladen had hij geen zin in en starten in de versnelling was al helemaal geen doen. Helaas heb je zonder koppeling weinig andere opties. Eerst maar eens naar de pomp slepen om de tank te vullen.

Hierna volgt een lang, leuk en grappig verhaal wat mij te lang is om nu in te kloppen, komt wel. Maar uiteindelijk kunnen we rijden!

En snacken….

En opruimen….

En thuiskomen!

En nu eerst maar eens slapen, dan kan ik morgen eens kijken wat voor een wagen er onder het stof vandaan komt!  Laughing

[quote data=”” author=“hogervp” date=“1252147597”]
Op een gegeven moment waren we aan het rondcrossen in Arnhem, achter de verkoper aan in zijn 340, en kwam Nijmegen al op de borden. We hadden toen al lol vanwege het feit dat we vlabij Matthijscity waren en wij nog uitzicht hadden op een snackpartij die avond. Midden in de nacht zaten we uiteindelijk bij de Burger King, als ware snackattackers vlogen we op de burgers af, en ja voor onze vrienden in het café moet je dan foto’s maken, kannie anders.

Btw, Patje, die accu kwam uit een 360 GLS, zo’n sedan uitvoering met een 120 pk 2 liter erin. daar kan je aardig mee uit de voeten als ik de “opschepperige” verhalen van de Volvo clan mag geloven.  Wink

Prima gasten trouwens van de Volvo club, veel gemeenschappelijke maffelijkheden za’k maar zeggen.

En dan nu wat info van gisteren.
Ik heb in totaal 565 km gereden gisteren. Hoezo is Nederland klein??

Een kleine indruk vd route onderweg:

ff gauw Patjes woonplaats op de foto zetten. Mooi dorpje trouwens.

Vanaf Mantgum, de A32 genomen, de A28 naar Zwolle, daarna de A50 richting Arnhem uiteindelijk. Arnhem doorkruist van Noord naar Zuid:

Achter een losgeslagen 340 aan:

Uiteindelijk richting Den Bosch aangehouden, kleine file gehad.

3 C6’en gezien, HY’s, DS’sen. Maar deze weten te spotten:

Soms waren we net te laat, en dat terwijl we tijdens het ouwehoeren best wel aan het opletten waren. Echt waar hoor, da’s echt waar! (uitspreken op zijn Marc Marie Huijbregts).

Bij ons heb je polders en in Brabant knal je door de bossen. Verdikke, ik heb nog nooit zo onzuinig gereden om achter zo’n losgeslagen 340 aan te jagen. 30 km zones? Nooit van gehoord, mja, bij drempels kon ik hem weer bijhalen natuurlijk. Cool

Maar hier kwamen we voor!

Dans son jus Hollandais! Hahaha, die schuureigenaar stond er maar vreemd bij te kijken. Wie gaat er nou uit zijn dak voor zo’n barrel! Jawel mijnheer: er zijn nog mensen die het culturele erfgoed weten te bewaren voor het nageslacht. Is het niet een 340 of 360 of 33, dan is het wel een BX. Man, man, wat een gekwijl. En dan die blik in de ogen van Patje: “wat is ze mooi hè, wat gaaf, ik ben als een kind zo blij”. Ik had alleen maar zoiets van: ” rustig blijven Patrick, rustig. Je hoeft niet te hyperen en blijven ademhalen”. Maar zo was de stemming ongeveer.
Het mooiste is dat de verkoper vond dat de BX in liefhebbers handen moest komen! Kijk dan zit je goed. We konden het dan ook erg goed vinden met zijn allen en de stemming was opperbest. Brakke drukgroep en dito accu? Maakte niet uit. Dat we dan via de Volvo connecties een accu hebben gekregen en dat we lekker lang onderweg waren maakte niets uit.

Voor de snackvrienden:

Terugweg:


Lekker strak allemaal. Volgens mij ook geen enkel ADAL probleem.
De terugweg ging via de A2, A27 en A6. Ik haakte af bij Lelystad en bij via Enkhuizen terug naar huis gegaan. Patje ging zijns weeg naar het Frieze. Bij De Lucht hebben we helaas een jonge dame in een Opel Combo niet verder op weg kunnen helpen, die startmotor maakte geluiden die niet des startmotor horen te zijn.
Filmpjes komen nog, maar let niet teveel op de enthousiaste uitlatingen.  Wink
Maar mooi loopt het karretje als ze warm is.

Patrick

nb, Patje heb je al een draadje??

Al met al een avontuurlijke en leuke dag met een geweldige opbrengst! Patrick, bedankt voor je hulp en gezelligheid!

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 15 september 2007 10:49 PM
  [ # 1 ]

Re: Van oud vrouwtje >> BX ‘86

patje74 schreef:

Al met al een avontuurlijke en leuke dag met een geweldige opbrengst!

Dat is aan de foto’s wel te zien, veel plezier en inderdaad wat een ruimte onder die kap Razz!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 september 2007 11:14 PM
  [ # 2 ]

Gaaf ding Cool Weet je al wat je er mee gaat doen ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 september 2007 11:31 PM
  [ # 3 ]

Leuk dat je zoiets in Nederland nog kan vinden Wink

Mooie km stand ook Cool

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 15 september 2007 11:33 PM
  [ # 4 ]

Wat denk je van eh.. rijden?  Laughing

Nee zonder gekheid, ik zou het zo niet weten. Maar ja, moet ik haar dan door de ex-eigenaar naar de sloop laten gaan? Nee, deze wagen is op redelijk goedkope manier netjes op de weg te zetten, de is mooi en geeft een heerlijk nostalgisch gevoel. Stiekem vind ik zo’n “niks”-uitvoering best wel een beetje leuker dan mijn 16TRS!
Maar goed, ik moet er maar eens over nadenken. Het is natuurlijk een geweldige wagen om lekker te gebruiken naast de 16TRS in het natte seizoen. Dan kan mijn eend lekker droog staan terwijl ik mijn GS aan het opknappen ben.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 september 2007 11:45 PM
  [ # 5 ]

zo’n kale serie 1 lijkt best een beetje op een eend toch?  Wink

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 september 2007 12:01 AM
  [ # 6 ]

Ha, een vriende van Roan kwam langs en zei “Patrick, wat heb je nu weer voor eend?”.  Laughing
Voor hem is elke Citroën een eend, voor Roan is dat wel anders!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3706
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 16 september 2007 12:04 AM
  [ # 7 ]

leuke score!
gefeli met de niks en veel rijplezier!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 16 september 2007 12:24 AM
  [ # 8 ]

Deze dame heeft nog geen fietswieltjes en uiterst dure doppen erop. Bepaald geen BX Dommage!

Filmpje(s):
Startactie 1
 
startactie 2
voor alle duidelijkheid: de dame stijgt op aan het eind van het filmpje
   
cruisen op de a27
  en arrow jazz op de achtergrond, die debiel op het eind dat ben ik…. Surprisedops:

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 september 2007 12:28 AM
  [ # 9 ]

Hilarisch, dat jachje van je! Jammer dat je niet in de BX kunt kijken. Maar geweldig was het!

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 16 september 2007 12:28 AM
  [ # 10 ]

Hahaha, dat lachje op het eind, net Doctor Hibbert uit de Simpsons.  Very Happy

Profiel  
 
The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 473
Geregistreerd: 19-04-2007

Gepost: 16 september 2007 12:28 AM
  [ # 11 ]
woutersmits schreef:

leuke score!
gefeli met de niks en veel rijplezier!

hoop dat dat een typefout is Very Happy

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 september 2007 12:33 AM
  [ # 12 ]
The Hans Identity schreef:
woutersmits schreef:

leuke score!
gefeli met de niks en veel rijplezier!

hoop dat dat een typefout is Very Happy

Nope, dit is een BiX-niks. Op het typeplaatje en op het kentekenbewijs staat enkel “BX”.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 16 september 2007 12:38 AM
  [ # 13 ]
patje74 schreef:

Hilarisch, dat jachje van je! Jammer dat je niet in de BX kunt kijken. Maar geweldig was het!

Je had die grijns op je gezicht eens moeten zien. Ik kon dat helaas niet filmen/fotograferen. Volgens mij loop je nog steeds te jubelen! En terecht.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 16 september 2007 12:54 AM
  [ # 14 ]

Patje, hoe kwam je deze BX op het spoor?

Profiel  
 
timelezz
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 18-07-2007

Gepost: 16 september 2007 12:57 AM
  [ # 15 ]

Mooie BX!

Mijne kwam ook bij een oud vrouwtje vandaan met ong dezelfde km’s, alleen in nog iets betere staat   Laughing

Profiel  
 
 
1 van de 33
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook