1 van de 67
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
XBXG’s BX 14 [deel 2] verkocht!
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15740
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 19 september 2007 12:44 AM

Zo, hier gaan we verder met deel 2.

De uitlaat is de laatste weken heel lichtjes meer herrie gaan maken. Nu is dus het flexibele stuk lek, waardoor er een bijzonder harde brom tijdens het gasgeven ontstaat. Het filmpje hiervan staat op pagina 39 van het eerste deel: klik!

Als alles doorgaat, ga ik overmorgen met ons fijn forum sleutellid TvdB even klussen aan een nieuw ringetje daartussen. Ik heb nog een nette tussen- en einddemper liggen, dus die komen er dan ook metee onder. Als het even kan wil ik ook nog de restanten van de katalysator verwijderen.

Dan is de uitlaat van voor tot achteren aangepakt, want dit is al de afgelopen weken gedaan:
- nieuwe uitlaatspruitstukpakking
- nieuwe pakking eerste uitlaat deel

Nadat de uitlaat is gefixt, wil ik eens verder met het interieur. Dat moet er namelijk weer uit, om de bedrading van de cd-wisselaar en speakers in de hoedenplank te checken. De cd-wisselaar krijgt namelijk geen stroom en een van de speakers in de hoedenplank werkt niet.

Ook moet de A-stijlbeplating aan de binnenkant rechts weer gemonteerd worden.

Daarna eens met de carb aan de slag, want die staat altijd te ver open. Zeer waarschijnlijk is de automatische choke zover overleden dat ie altijd zorgt voor een te rijk mengsel.

En zo gaan we vrolijk verder met het klussen aan de BX.  Laughing

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 september 2007 12:59 AM
  [ # 1 ]
Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15740
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 19 september 2007 01:46 AM
  [ # 2 ]

Jazeker! Het is namelijk niet alleen een lekke uitlaat, maar ook een hevig rammelende katalysator.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 19 september 2007 02:22 AM
  [ # 3 ]
XBXG schreef:

Jazeker! Het is namelijk niet alleen een lekke uitlaat, maar ook een hevig rammelende katalysator.

Maar, wat let je? Want met het kampeerweekend (alweer 2 weken geleden) was ie ook al knap luidruchtig. Voor de rest is het een zeer keurige BX, dus dit is echt wel een smet op de verder zeer nette staat.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15740
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 19 september 2007 03:04 AM
  [ # 4 ]
mpostma schreef:

Maar, wat let je?

Wat moet ik letten Confused:

Als alles doorgaat, gaat de BX over enkele weken eens genieten van wat rust. Dan hoop ik dagelijks met de trein naar mijn werk te gaan. Inmiddels heb ik al 13.000 km gereden met de Bleu Olympe, dus dat kilométrage mag wel wat omlaag.

Daarnaast staan er ook wat andere prioriteiten op het spreekwoordelijke lijstje. Echt veel grote dingen hoeven ook niet gedaan te worden aan de BX, behalve de uitlaat, carb en interieur. Binnenkort maar weer eens vloeistofjes verversen.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 19 september 2007 03:22 AM
  [ # 5 ]
XBXG schreef:

Dan hoop ik dagelijks met de trein naar mijn werk te gaan.

Eh, sorry, lees ik dat goed? Is dit een uiting van wanhoop of van masochisme?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15740
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 19 september 2007 03:24 AM
  [ # 6 ]

Ik vind persoonlijk een nieuw appartementje belangrijker dan een auto. Financieel zit het er dan even niet meer in om auto te rijden, hoe jammer ook. Prioriteiten hè.  Confused

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 19 september 2007 03:31 AM
  [ # 7 ]
XBXG schreef:

Ik vind persoonlijk een nieuw appartementje belangrijker dan een auto. Financieel zit het er dan even niet meer in om auto te rijden, hoe jammer ook. Prioriteiten hè.  Confused

Ok, got the point. Maar ik zou het dan anders geformuleerd hebben, a la “helaas ga ik binnenkort niet meer met de auto….” Smile

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15740
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 19 september 2007 03:37 AM
  [ # 8 ]

Daar heb je dan weer gelijk in. Het is echter wel eens goed dat de BX wat minder gaat rijden. Hij is tenslotte al 18 jaar oud en rijdt sinds de TZI ind e stalling staat echt elke dag. Geen dag rust, en dat zou ie best eens mogen hebben.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 19 september 2007 02:22 PM
  [ # 9 ]
XBXG schreef:

Geen dag rust, en dat zou ie best eens mogen hebben.

Het is een auto Shocked  die is bedoeld om dagelijks te berijden. Maar die afweging snap ik we: een huis is inderdaad belangrijker dan een auto. Maar net doen alsof je het deels voor de auto doet gaat mijns inziens wel wat ver Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 19 september 2007 03:01 PM
  [ # 10 ]
knäckor schreef:
XBXG schreef:

Geen dag rust, en dat zou ie best eens mogen hebben.

Het is een auto Shocked  die is bedoeld om dagelijks te berijden. Maar die afweging snap ik we: een huis is inderdaad belangrijker dan een auto. Maar net doen alsof je het deels voor de auto doet gaat mijns inziens wel wat ver Wink

ik voel je Very Happy

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 19 september 2007 03:27 PM
  [ # 11 ]
OscarTZDTurbo schreef:

ik voel je Very Happy

Ook maar samen een appartementje nemen dan?  Laughing

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 19 september 2007 05:15 PM
  [ # 12 ]
oudelut schreef:
OscarTZDTurbo schreef:

ik voel je Very Happy

Ook maar samen een appartementje nemen dan?  Laughing

met het oog op de toekomst misschien zelfs wat groters? Laughing

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 19 september 2007 05:19 PM
  [ # 13 ]
karel schreef:
oudelut schreef:
OscarTZDTurbo schreef:

ik voel je Very Happy

Ook maar samen een appartementje nemen dan?  Laughing

met het oog op de toekomst misschien zelfs wat groters? Laughing

Ja, en dan het liefst een twee-onder-één-kap naast karel en nitRon Wink Link

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15740
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 19 september 2007 10:06 PM
  [ # 14 ]

Een nog groter appartementje kan ik me de komende jaren zeker niet veroorloven. Al helemaal niet met kinderen.  Shocked Moet er niet aan denken zeg.  Rolling Eyes

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 19 september 2007 10:18 PM
  [ # 15 ]
knäckor schreef:
karel schreef:
oudelut schreef:
OscarTZDTurbo schreef:

ik voel je Very Happy

Ook maar samen een appartementje nemen dan?  Laughing

met het oog op de toekomst misschien zelfs wat groters? Laughing

Ja, en dan het liefst een twee-onder-één-kap naast karel en nitRon Wink Link

hahahahaha Very Happy

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
1 van de 67
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook