1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

CX 2400 GTI uit FR morgen Tips welkom !! En in NL !!
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 679

Gepost: 20 september 2007 11:29 PM

Morgen gaat het gebeuren ! samen met 2 formumers gaan we naar Z-FR om een CX en een DS op te halen, tenminste als de koop van de CX doorgaat.

Oke de dame in kwestie rijdt, niet regelmatig maar de verwachting is dat ze Hollandia wel zou moeten kunnen halen. Hebben jullie nog check-tips voordat de rit gaat beginnen ? wat even controleren ?

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 20 september 2007 11:31 PM
  [ # 1 ]

gaat het om de ds van mark?

welk jaar is de gti en veel suc6 met het ophalen Wink

Profiel  

pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 20 september 2007 11:33 PM
  [ # 2 ]

Ja om die gaat het !

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 20 september 2007 11:36 PM
  [ # 3 ]

de gewonelijke dingen checken dus

olie
lhm
koelvloeistof
banden op pompen
tank ook euro 98 want op 95 loopt de 2400 gti niet zo lekker Wink

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 21 september 2007 12:35 AM
  [ # 4 ]

Suc6!

Heb je nog meer foto’s?

CX is met kunststof zijstijlen dus van na 1979. Kleur lijkt Bleu Romantique te zijn, dus dan is het bouwjaar 1984.

En mag ik door voor de koelkast? Laughing

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 21 september 2007 12:36 AM
  [ # 5 ]

ik krijg een fout melding bij de foto Confused

Profiel  

pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 21 september 2007 12:57 AM
  [ # 6 ]

snap ik niet bij bij gaat het goed

misschien dat de kleur uit 79 is maar de dame is 3jr geleden gespoten de dame zelf is va 81

nog een paar foto’s

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 21 september 2007 01:03 AM
  [ # 7 ]

nu doen ze het wel

mooie kleur   Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 21 september 2007 01:06 AM
  [ # 8 ]

hoe bedoel je met die wissers ?

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 21 september 2007 02:07 AM
  [ # 9 ]

lekker ding hoor Wink

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 21 september 2007 04:02 AM
  [ # 10 ]

Erg mooie kleur! Ben benieuwd welke kleur het is.
Ik zie dat er ruitensproeiers in de motorkap zitten. Volgens de NL folders zijn deze tot en met 1979 geleverd. De kunststof zijstijlen zijn vanaf weer vanaf 1980 en de kleur lijkt Bleu Romantique te zijn en deze is uit 1984 (voor type 1 iig). Vreemd allemaal….
Kan zijn dat het in Frankrijk anders was en dat de kleur een andere kleur uit die tijd is: Bleu Croisière of Bleu Régate. Ken de kleuren verder niet, maar heb gespiekt op de site van de CCCN. Het is nu te laat om uit te zoeken, ik ga pitten.

ALS je dit nog leest: behouden reis en een onbezorgde zweefrit terug gewenst!

pete72ds schreef:

snap ik niet bij bij gaat het goed

misschien dat de kleur uit 79 is maar de dame is 3jr geleden gespoten de dame zelf is va 81

nog een paar foto’s

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

gkuijper
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83

Gepost: 21 september 2007 06:31 PM
  [ # 11 ]

Re: CX 2400 GTI uit FR morgen Tips welkom !!

Op de foto staat het stuur scheef. Voorraadbol leeg? Kijk uit, want als de remaccu ook stuk is, kan het nog wel eens link worden als je tegelijk wil sturen en remmen.

Misschien geen gek idee om een voorraadbol mee te nemen en even te verwisselen. Of is dat erg lastig bij een gti ivm bereikbaarheid?

Erg mooie wagen trouwens. Mooie kleur inderdaad. Is het spuitwerk vakwerk of met de Franse slag? (Dat zie je niet op een foto).

Aan de emblemen te zien denk ik dat de wagen van na ca. 82 zou moeten zijn (plastic emblemen ipv metaalkleurige strip over de breedte van de kofferbak. Bovendien heeft ze breedspoorspatborden.

Succes ermee en goede reis!
Gijs

CX Athena sable doree 1980 (lpg)

voorheen:
CX Athena gris espadon 1981 (lpg)
D Spécial 1974 (lpg)
CX 20 Pallas 1984
CX 2500 Pallas diesel 1978

Profiel  

pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 september 2007 03:41 PM
  [ # 12 ]

De Dame heeft gisteravond om 21uur kennis mogen maken met het NL wegennet !! We zijn vrijdagochten om 05.30 vertrokken en na een voorspoedige reis met de XM en een bak erachter kwamen we vol vertrouwen om 1800uur aan bij lyon, het idee was om de Dame te bekijken even te rijden en dan een of kopeen of laten staan en dana verder naar Velrmont Ferrond waar we een afspraak haden met de DsDame van Mark. Het idee was leuk maar we hadden geen rekening gehouden met de nukken van een Citroen Dame.

De Dame wou simpelweg niet starten en toen werde de nacht nog lang en de dag zeer vroeg. Het kwam erop neer dat er een fantastische Dame waarvan we vonden dat we die niet konden laten staan maar die dus echt niet van plan was om haar prestaties te laten zien.

Wat was het probleem ? De dame sloeg eerst niet aan ondanks dat de startmotor draaide. De vader van de eigenaar ( een prachtig mannetje van 76 die de volgende dag bijna letterlijk onder onze ogen een schaap die hij uit de wi haalden de keel doorsneed) sprak gen woord engels, de eigenaar zat in Berlijn en probeerde ons zo goed als kwaad een Truc uit te leggen hoe hij de Dame altijd starte) en de eigenaar van daarvoor die met zijn coltrui over de schouders ons in zijn beste engels uitlegde dat er een electrisch probleem in een relais zat en dat een franse garage er ook niet uit was gekomen en dus de boel maar aan het doorverbinden was geweest. Al met al een hopeloze situatie en na vele uren klooien was het inmiddels 12uur, een lege accu en een sterke neiging naar bier hebben we onze slaap matrasjes achter de Dame gegoois en zijn in de openlucht gaan pitten.

de zaterdag om 8uur stonden we alweer onde de Dame haar rok te prutsen met het relais, inmiddels hadden we een doorverbinding gemaakt in het relais en kwam er benzine, maar de motor sloeg 3sec aan en dan weer af. na veel 1-2tjes tussen ons 3en kwamen we tot de conclusie dat er geen luchttoevoer kon zijn en dat zo de ontsteking niet werkte, uiteindelijk een doorverbinding gemaakt met een luchtklep en VOILLA de dame liet ons haar prachtige mooie benen zien !! ze draaide en kwam omhoog !!

De nodige checks gedaan en de koop was bezegeld om 12uur. !! In eerste instantie moest ik steeds voor het starten de doorverbinding van de benzinepomp onder de motorkap maken dan snel in de auto en dan starten, de doorvebinding van de luchtklep kon gewoon permanent bliiven zitten. En uiteraard als we stopten, stapte serge uit de dame, klep open, motor uit en doorvebinding los anders bleef de benzinepomp maar lopen.

We zijn naar Clermont ferrand gereden en toen kwam ik op het idee om een schakelaartje naar binnen te trekken zodat de motorkap dicht kon blijven en ik op die manier de pomp uit en aan aan on zetten, en t werkte ! een fantastische startonderbreker !! Ik heb dit vervolgens ook voor de luchtklep gedaan omdat er nu een continu stroom op die klep staat. de volgende dag wou de dame plotseling weer niet starten en na wat gevogel kwamen we erachter dat deze relais het had begeven( door de stroom die er op staat ??

Rijervaring: zeer goed ! erg krachtig en met veel power, de motor loopt als een zonnetjes, stuurt makkelijk, lekker stabiel en vertrouwd.

Ik heb inmiddels wel een paar vragen en eerst maar twee kleine vragen maar die zet ik even in een apart topic:
Voor meer leesplezier over de reis en ongetwijfld ook foto’s lees dan even het draadje van mark bij de Ds want deze prachtige dame heeft ook (bijna) proleemloos de reis volbracht

Profiel  

Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6351

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 25 september 2007 05:54 PM
  [ # 13 ]

Ik zie stalen TRX velgen met nog de zwarte doppies er in. Best bijzonder, pleur die dingen in ieder geval niet weg in het geval er lichtmetaal o.i.d. onder komt.

Groet,

L

Profiel  

pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 september 2007 06:05 PM
  [ # 14 ]
Ik zie stalen TRX velgen met nog de zwarte doppies er inBest bijzonderpleur die dingen in ieder geval niet weg in het geval er lichtmetaal o.i.donder komt

Ik heb bij de deal 11 banden + velgen gekregen, moet nog uitzoeken wat het precies is.  Waarschijnlijk gaat er wel iets weg om weer wat andere zaken te bekostigen. Waarom zijn dit speciale velgen ?

Profiel  

Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6351

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 25 september 2007 06:16 PM
  [ # 15 ]

Het is een originele accesoire die maar weinig verkocht is. En als je ze al tegenkomt ontbreken die zwarte rondjes vaak.

Groet,

L

Profiel  

1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook