drie vragen
1: er zit dus een relais in de buurt van de accu die dus de benzinepomp aan en uit zet en een luchtklep openzet. Deze relais bestaat uit twee gedeeltes met als omhulsel een metalen doosje.
Is dit een relais die in de dame hoort te zitten en weet iemand of ik ook een andere relais zou kunnen inbouwen ?
2: het handremlampje flikkert zo’n beetje de hele tijd, en als ik rem neemt het in kracht toe en brand het continu maar als ik een poosje rij dan gaat het ook uit…totdat ik weer rem dan gaat het weer aan !
het zou natuurlijk het pinnetje kunnen zijn waar de handrem op rust maar omdat ik een relatie vermoed met het remmen is de vraag wat zou dit dan kunnen zijn ?
3:
Wel werkplaatshandboek is er voor de 2400 GTI en waar verkrijgbaar ?






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
3. ==> Downloaden op http://www.citroends.org
(Ook voor een beschrijving van je injectie)
merci daar kan ik weer wat mee !
er zit dus een relais in de buurt van de accu die dus de benzinepomp
niemand die hier op kan zeggen ? hoort deze relais er normaal gesproken niet te zitten ?














































Totaal aantal Berichten: 43409
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
pete72ds schreef:er zit dus een relais in de buurt van de accu die dus de benzinepomp
niemand die hier op kan zeggen ? hoort deze relais er normaal gesproken niet te zitten ?
Dat relais hoor er wel te zitten. Bij de latere bouwjaren is dit een blauw relais, maar hoe het er bij jouw model uitziet zou ik niet weten. Die relais gaan overigens wél stuk, dus vreemd klinkt jouw klacht niet. Ik denk dat ze bij bv Citroville wel een oplossing voor je hebben.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Piet, ik zou ff bij Jan Weier langs rijden en daar een andere relais halen. Je zou ook ff aan Paul of Jort kunnen vragen of ze dat ding eens willen doormeten, die zijn beide behoorlijk van de electronica en kunnen ‘m -mits de componenten nog verkrijgbaar zijn- ook wel weer fixen.
Animal triste post coitum
Re: Gti 2400 vragen
Remblok slijtage-verklikker
pete72ds schreef:
2: het handremlampje flikkert zo’n beetje de hele tijd, en als ik rem neemt het in kracht toe en brand het continu maar als ik een poosje rij dan gaat het ook uit…totdat ik weer rem dan gaat het weer aan !
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat is toch zeker een apart lichtje, voor de remblokken.
Ik denk, dat er ergens een draadje misschien af en toe contact maakt. Misschien de isolatie weggesleten en bij remmen schuift het boeltje toch iets naar voor om toch net even contact te maken. Of een kabelschoentje dat niet helemaal lekker vast zit. Je kan alleen zo verdomd moeilijk bij die schakelaar. Dat hele plastic stuk moet los, daar waar de handrem doorheen steekt en dat zit met meer schroefjes vast dan je denkt. Zo’n haaks schroevendraaiertje is in deze zeer handig…
Er zijn verschillende verklikker lay-outs in de CX Ph.I , op een GTi is het IIRC een combi-verklikker om ruimte te maken voor mistlampen e.d.
vierde van rechts:
garagestmarien schreef:Dat is toch zeker een apart lichtje, voor de remblokken.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
onder de gti heb je ook verschillende dash want de 80 cx van mij ziet er erg anders uit
maar idd de handremlampje werk ook als slytage voor de remblokken
Ok bedankt, ik wil graag komende week de dame voor de rdw gooien en door een keuring halen, voor mij is dit weer sinds 18jr een CX, in de DS wereld kan ik me aardig redden maar CX is dus nieuw voor mij.
Hoe check ik de conditie van de remblokken ? zijn ze nieuw bij een dealer te koop ? elders al gevraagd maar weten (hebben) jullie een onderdelen lijst en vorlopig maar even als laatste vraag: na wat speurwerk ben ik op Hayens terecht gekomen, is het boek (Citroen CX 1975-88 Haynes Part No. 528) het werkplaatshandboek voor een GTI 2400 ?
onderdelen nummers worden erg moeilijk
zelfde geld voor erg veel onderdelen via de dealer vaak willen ze niet de tijd er voor nemen
chyparse heeft ook werkplaatshandboeken 4 stuks uit me hoeft over de cx in het nederlands
via hbase kan je informatie over je cx vinden


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Hier op het dash van mijn GTi uit 1982, is het wat duidelijker te zien:
En hier van de familiale uit 1984, hetzelfde:
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
dit dash is er vanaf 80
Ok en hoe check ik of de remblokken nog meekunnen ? zou het lampje dan ook een aansluitingprobleem van de sensor kunnen zijn ?
via hbase kun je geen onderdelen bestellen, hoe doen jullie dit dan ?