mpostma schreef:En natuurlijk een goed plan om er wat lichtmetaal onder te schuiven. Misschien dat “we” die originele wieldoppen over 30 jaar wel weer mooi gaan vinden, maar persoonlijk vind ik ze niet om aan te zien. Zou ik nog liever rondrijden met kale velgen.
Die VTS velgen (Indianapolis heten ze toch?) staan erg mooi onder een Xantia.
Één grote ‘maar’: Wacht maar totdat die centreergat-loze velgen moeten worden uitgebalanceerd, dan worden die stalen velgen met doppen steeds mooier.
Hmm, helemaal boeiend dat de injectoren dus toch nog stiekum werden aangestuurd! Niet helemaal hetzelfde als druppelende injectoren, maar zat toch wel aardig in de richting van wat ik dacht.
Zij werden gewoon constant aangestuurd. De benzinepomp hadden we tijdens LPGrijden afgeschakeld. Door de onderdruk in het uitlaatspruitstuk “lekken” de injectoren bij de aansturing toch elke keer weer wat bezine waardoor de tank vrij snel leeg raakte.
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)




















Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
rb schreef:mpostma schreef:En natuurlijk een goed plan om er wat lichtmetaal onder te schuiven. Misschien dat “we” die originele wieldoppen over 30 jaar wel weer mooi gaan vinden, maar persoonlijk vind ik ze niet om aan te zien. Zou ik nog liever rondrijden met kale velgen.
Die VTS velgen (Indianapolis heten ze toch?) staan erg mooi onder een Xantia.
Één grote ‘maar’: Wacht maar totdat die centreergat-loze velgen moeten worden uitgebalanceerd, dan worden die stalen velgen met doppen steeds mooier.
Gewoon balanceren en centreren dmv de wielboutgaten
ook bij me eend gedaan, evenveel (weinig) werk als normaal
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Daan88 schreef:rb schreef:mpostma schreef:En natuurlijk een goed plan om er wat lichtmetaal onder te schuiven. Misschien dat “we” die originele wieldoppen over 30 jaar wel weer mooi gaan vinden, maar persoonlijk vind ik ze niet om aan te zien. Zou ik nog liever rondrijden met kale velgen.
Die VTS velgen (Indianapolis heten ze toch?) staan erg mooi onder een Xantia.
Één grote ‘maar’: Wacht maar totdat die centreergat-loze velgen moeten worden uitgebalanceerd, dan worden die stalen velgen met doppen steeds mooier.
Gewoon balanceren en centreren dmv de wielboutgaten
![]()
ook bij me eend gedaan, evenveel (weinig) werk als normaal
en als dat niet werkt, dan aan de auto zelf balanceren..
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:Daan88 schreef:rb schreef:mpostma schreef:En natuurlijk een goed plan om er wat lichtmetaal onder te schuiven. Misschien dat “we” die originele wieldoppen over 30 jaar wel weer mooi gaan vinden, maar persoonlijk vind ik ze niet om aan te zien. Zou ik nog liever rondrijden met kale velgen.
Die VTS velgen (Indianapolis heten ze toch?) staan erg mooi onder een Xantia.
Één grote ‘maar’: Wacht maar totdat die centreergat-loze velgen moeten worden uitgebalanceerd, dan worden die stalen velgen met doppen steeds mooier.
Gewoon balanceren en centreren dmv de wielboutgaten
![]()
ook bij me eend gedaan, evenveel (weinig) werk als normaal
en als dat niet werkt, dan aan de auto zelf balanceren..
mvgr wupke
Dat is wel een horror-scenario…..
Ich bin ein Breaker
Daan88 schreef:rb schreef:mpostma schreef:En natuurlijk een goed plan om er wat lichtmetaal onder te schuiven. Misschien dat “we” die originele wieldoppen over 30 jaar wel weer mooi gaan vinden, maar persoonlijk vind ik ze niet om aan te zien. Zou ik nog liever rondrijden met kale velgen.
Die VTS velgen (Indianapolis heten ze toch?) staan erg mooi onder een Xantia.
Één grote ‘maar’: Wacht maar totdat die centreergat-loze velgen moeten worden uitgebalanceerd, dan worden die stalen velgen met doppen steeds mooier.
Gewoon balanceren en centreren dmv de wielboutgaten
![]()
ook bij me eend gedaan, evenveel (weinig) werk als normaal
Ik heb geen ervaring met een eend, maar ik denk dat de rammelvrijheid van een 2CV bij 120 / 130 nog wel het minst interessant is, i.t.t. een normale auto.
Het is een volstrekte puinoplossing omdat vele bandenspecialisten het opspanstuk (noodzakelijk om via de wielboutgaten te kunnen balanceren) óf niet kunnen vinden, óf niet weten te hanteren, óf niet meenemen in bij de servicebeurt van het balanceerapparaat..
Het is maar weinig moeite om een centreergat te laten maken door een velgenfabrikant (bij Citroën vaak Speedline) maar waarschijnlijk kon PSA ook daarop nog € 0,01 besparen.
Het is een volstrekte puinoplossing omdat vele bandenspecialisten het opspanstuk (noodzakelijk om via de wielboutgaten te kunnen balanceren) óf niet kunnen vinden, óf niet weten te hanteren, óf niet meenemen in bij de servicebeurt van het balanceerapparaat..
Bij mijn XM was ‘t zo gebeurd, toen het centerdinges eenmaal boven water was. Ze waren namelijk de dag ervoor verhuisd, en het ding was nog even op het oude adres blijven liggen
Harm schreef:Het is een volstrekte puinoplossing omdat vele bandenspecialisten het opspanstuk (noodzakelijk om via de wielboutgaten te kunnen balanceren) óf niet kunnen vinden, óf niet weten te hanteren, óf niet meenemen in bij de servicebeurt van het balanceerapparaat..
Bij mijn XM was ‘t zo gebeurd, toen het centerdinges eenmaal boven water was. Ze waren namelijk de dag ervoor verhuisd, en het ding was nog even op het oude adres blijven liggen
Zou voor mij reden zijn om direct op de V6.24 of ‘Etoile’ velg over te stappen bij de XM.
Zoh, vandaag is de refobak weer terug bij PrutsyLJ. Na een redelijk probleemloze week bij mijn ouders (startonderbreking muitte af en toe volgens mijn pa). Ondertussen had ik afgelopen week een mooie originele middenarmsteun gescoord. Dus deze moest er natuurlijk vandaag direct in. Nadat ik de armsteun erin gebeund had ben ik eens even naar Deventer gereden om Raoul nu eindelijk eens in de Xantia op eigen kracht te laten rijden. Ik had de indruk dat hij het wel wat vond .
Op de terugweg heerlijk de tourristische route genomen. Langs de Ijssel naar Wijhe, daar met het pontje de rivier over, en door de bossen over Heerde en ‘t Harde naar Elburg toe. Heb onderweg gepoogt nog wat kiekjes te maken. Op de pont zijn ze gelukt, maar in het bos was het net wat te donker. Maar toch plaats ik ze uiteraard.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005























Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Die doppen vind ik zelf ook om te janken. Gelukkig komt dit lichtmetaal er binnenkort op.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Nu je in deze Xantia heb kunnen rijden Raoul: kon je nog grote verschillen opmerken qua vering vergeleken met mijn Xantia?
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Die meeting moet er echt komen zeg, ik wil dat hydractief weleens voelen!
Prutsy: 11 november fotoshootmeeting van het café. Iets voor jou?
Trouwens, laatst gereden in een Xantia HDi en die stuurde ook superstrak.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ja idd, heel bewust gekozen voor het echte Citroen gevoel. Zodra ik in een andere Xantia stap merk ik meteen het verschil. Maar hydractief is weer anders natuurlijk. Ik moet gewoon een keer in die Refobak zitten!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Er moet eerst even naar het Hydractief systeem gekeken worden. Achter zit het niet helemaal jofel. Op de korte hobbels bij Raoul voor het huis merk je het vooral goed. De sportstand werkt wel aardig, en het grote verschil ten op zichte van jouw Xantia zal denk ik zijn dat deze vrij hard de bocht om kan.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005