






















Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Binnenkort haal ik mijn XM-V6 op en dacht er aan om er LPG in te plaatsen,waarna ik een offerte aangevraagd heb bij een LPG specialist in België!
Ziehier de offerte en graag julie bevindingen AUB.
Geachte heer De Becker Dominique,
Ik dank u voor de interesse die u stelt in onze onderneming en in onze oplossingen.
Voor uw Citroën XM (6 cil., met indirecte injectie) adviseren wij het BIGAS SGIS PLUS-systeem. Dit systeem is het meest geschikte systeem op de markt voor deze wagen.
Het verschil tussen het rijden op LPG en het rijden op benzine is nauwelijks waarneembaar (~ verbruik, prestaties, onderhoud).
Gedetailleerde informatie over het BIGAS SGIS PLUS systeem vindt u op onze website: vanmeenen.com, onder de link “LPG-installaties”.
Op dit ogenblik kunt u genieten van zeer voordelige supercondities:
- Zeer voordelige inbouwprijs, van slechts 1995 euro, exclusief 21% B.T.W.
Inbegrepen is een cilindrische tank naar keuze met een inhoud tot 100 liter.
Voor een ringtank in de plaats van het reservewiel is er een extra van 99 euro, excl. B.T.W.
- “Gratis exclusieve wieltas met handige ritssluiting, om uw reservewiel in op te bergen”.
- Gratis set vulnippels voor heel Europa
- Gratis 20 euro LPG (waardebon)
- Gratis vervangwagen
- Mogelijkheid tot een extra korting van 100 euro. (info)
Meer info en voorwaarden over de condities vindt u op onze website: http://vanmeenen.com/LPG-autogas-Vlaanderen/supercondities.htm.
Het voordeel met LPG kunt u zelf berekenen via volgende link: http://vanmeenen.com/LPG-autogas-Vlaanderen/omslagpunt_berekening.xls (via MS Excel).
Er is twee jaar garantie op werkuren en wisselstukken. De inbouw duurt 2 werkdagen.
Betaling is heel eenvoudig. Lees meer hierover op onze website http://www.vanmeenen.com/betaalmogelijkheden.htm
Of u betaald u LPG-Installatie terug in stukjes door middel van uw besparing. Meer info vindt u terug op onze website:
http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vlaanderen/krediet.html
Aarzel niet mij te contacteren voor meer gedetailleerde informatie op het telefoonnummer 09 378 6823 of via email .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken).
Steeds tot uw dienst.
Met vriendelijke groeten
Kristof Van Meenen
***************************
LPG Techniek Van Meenen bvba
Peperstraat 1 – 9900 Eeklo
Tel. +32 (0)9 378 68 23 – Fax +32 (0)9 378 38 60
Mobile +32 (0)475 81 50 37
Ik vind ‘t niet duur, bij mij kostte het 2750 euro. De standaardprijs voor een viercilinder was 2000 euro ofzo.
Het kan natuurlijk zijn dat ze een standaardmailtje hebben gepakt, en niet eens hebben gekeken naar het aantal cilinders.
Waarom het anders zoveel goedkoper is snap ik niet helemaal, het BIGAS SGIS PLUS-systeem zegt me ook helemaal niks. Misschien dat er in NL andere eisen aan een systeem worden gesteld, en de G3 goedkeuring zal er ook wel voor iets tussen zitten.
Van hun site:
Moderne benzinemotoren zijn uitgerust met een sequentieel multipoint benzine-injectiesysteem
Dat kan wel, maar deze V6 is geen moderne motor, hij heeft namelijk semi-sequentieel of parallel ofzo. Bij mij leverde dat wat gekke dingen op, uiteindelijk hebben ze er een ander type verdamper op.
Edit:
Ik heb eens even de site bekeken, en het lijkt ongeveer dezelfde installatie als die bij mij. Dus met een verdamper in plaats van LPI. Ook een verdamper die gekoppeld is aan een MAP-sensor heb ik sinds volgende week.
Bij mij werkt ‘t nu allemaal prima trouwens.























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Harm: lees de offerte nog eens helemaal door,dan zal je merken dat de persoon in kwestie,wel degelijk schrijft over een XM- V6
Ohja ik zie ‘t
Dan is ‘t wel erg goedkoop!























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ja! en ik ga ‘t meteen laten doen,voor de keuring!
Dan word ze ingeschreven als LPG wagen en krijg ik nog eens 289 € korting op de belasting voor in verkeersstelling
Ik zou ‘t ook zeker doen, een XM V6 op benzine rijden is niet leuk…
Mocht je nog problemen krijgen met haperingen boven de 5000 toeren of op constante snelheid moet je maar even roepen, bij mij is dat juist opgelost
Overigens zou ik nog eens nadenken over zo’n ringtank; bij een XM hangt dat ding erg zichtbaar onder de bumper, wat ik geen gezicht vind. Ik heb dan ook een 160 litertank dwars achterin staan












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
In België ligt het arbeidsloon wat lager, dus met 2 dagen werk hakt dat er wel aardig in
Wel nette prijs dus
verschil is niet zo groot komt nog belasting over de 2000 euro
verder blooper het is echt doodzone om in zo mooie xm lpg te gaan leggen
verder blooper het is echt doodzone om in zo mooie xm lpg te gaan leggen
Waarom is dat nou weer zonde? Je zult wel moeten… een XM V6 op benzine is alleen geschikt om in de schuur te zetten, dat rijdt veel te duur.
verschil is niet zo groot komt nog belasting over de 2000 euro
Dat had ik dan weer niet gelezen
edit: nu zie ik ‘t ja, komt nog 21% bovenop. Dan wordt ‘t al 2400 euro ofzo












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik had dat wel meegenomen
Toch 300 euro goedkoper























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Inderdaad! ongeveer 2400 €,maar nu tijdelijk 100 € korting en 289 € vermindering op de belasting op inverkeersstelling,en dan kom ik uit op 2011 €,wat weeral meevalt voor een 6 cilinder












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is helemaal netjes
Daar krijg je hier in NL amper in een 4 pitter LPI voor














































Totaal aantal Berichten: 43409
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:Inderdaad! ongeveer 2400 €,maar nu tijdelijk 100 € korting en 289 € vermindering op de belasting op inverkeersstelling,en dan kom ik uit op 2011 €,wat weeral meevalt voor een 6 cilinder
Blooper: leg mij even uit…
- hoeveel belasting betaal je nu per jaar voor zo’n wagen, en hoeveel met LPG?
- hoeveel inverkeerstellingsbelasting ( gaaf voor scrable..) betaal je normaal, en hoeveel voor LPG?
Dan kunnen we dat eens vergelijken met Holland
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Nou! De belasting op inverkeersstelling is hier:
benzine: lpg:
61,50 € 61,50 € belasting op in verkeersstelling wagen 15 jaar oud(eenmalig te betalen)
644,95 € 644,95 € verkeersbelasting (jaarlijks)
208,00 € LPG Taksen(jaarlijks)
——————————————————————————————————————————-
706,45 € 914,45 €
daarbij komt dat ik na 18000 km,mijn instalatie heb terug gewonnen aangezien één liter benzine kost: euro 98: 1,406 € en één liter LPG kost 0,526 ongeveer!!
Daarmede komt een tank benzine op ongeveer 108 €,en een tank LPG, op 40,502 € en dit gebaseerd op een 100 liter tank voor 80% gevuld.
Daar zit een serieus verschil op! niet?ik bespaar per tank 67,498 €!Dus op 3 LPG tankbeurten, heb ik die suplementaire LPG taks van 208 € ook al gerecupereerd
Dus,mijn werkpaardje word een XM V6 op LPG.
De C6,word mijn weekend wagen,zoals de C5 destijds.
Ik ga vannaf de 3de week van october,een cursus bedrijfsbeheer volgen,en dit met het oog op een zelfstandige electro zaak te beginnen.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wanneer ga je in de SM en DS rijden dan?
XM door de week en C6 voor het weekend.
Zet ze ander maar hier neer, dan doe ik de DS voor door de weeks en de SM in het weekend, of andersom
Re: LPG: voor XM 3.0 V6-12V
Waarom een lpi installatie als een lpg maar de helft van de prijs is? Ik heb een v6 12v die ook op gas rijd, een normaal lpg systeem. Velen hebben van alles zitten zeggen dat dit niet zou lukken, maar het is toch gelukt en nu rij ik goedkoper en was er in de tijd ook goedkoper van af. Dat een lpi systeem het beter zal doen twijfel ik aan,mijn lpg installateur was het eens met mij