Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Dinsdag 6 februari 2007. CX Prestige gekocht in Frankrijk, bij SM2a automobiles in Mussy-sur-Seine. De auto meegenomen met een kopie van de carte grise, het origineel lag bij de eerste eigenaar en zou nagestuurd worden. Nooit meer wat ontvangen. Grote kans dus dat het was kwijtgeraakt, bij het bedrijf of bij de post. Stom, stom, stom, ik had de auto niet moeten kopen zonder dat document te krijgen. Maar de prijs was erg scherp en de CX keihard en technisch uitstekend. Later terugkomen om hem op te halen zag ik ook niet zitten.
Woensdag 20 maart 2007. In de hoop met de kopie van de carte grise en een aankoopbewijs door de RDW-keuring te komen op pad gegaan naar de Nieuwegeinse vestiging van deze instantie. Men accepteerde het niet. Op zijn minst zou ik een document moeten hebben dat bewijst dat de auto in Frankrijk uitgeschreven is. Daar wilde de Préfecture in het departement waar de CX vandaan kwam me echter niet aan helpen, omdat ik het originele kenteken niet had. Zo schoot het voor geen meter op. Een drukke tijd brak aan en ik liet de kwestie maar even rusten. Uiteindelijk opperde mijn vriendin het kenteken in Frankrijk te gaan halen, maar aangezien ik bang was dat dit een rit voor niets werd zag ik dat niet zitten. Later, tijdens het CCCN Lustrumevenement in Hardenberg, begon onze medeforummer Jaco erover. Opnieuw bood mijn vriendin aan naar Frankrijk te rijden en ik zag eigenlijk weinig andere opties.
Zaterdag 6 oktober 2007. Precies acht maanden na het aanschaffen van de auto namen we deel aan Le Tour des Trois Pays, die ons door onder andere de Noord-Franse stad Charleville zou voeren. Eerder die week had onze medeforummer Waterman 771 naar SM2a gebeld of we daar op zaterdag terecht konden om het kenteken op te halen. Geen probleem, we waren van harte welkom. Aangezien Mussy-sur-Seine op slechts 260 kilometer rijden van Charleville ligt, besloten we het erop te wagen. Daar aangekomen troffen we een mobiel bellende garagehouder, die ons direct na het telefoneren vriendelijk te woord stond en in zijn kantoortje verdween. Wij er achteraan. Driftig snuffelend in een map met papieren zagen we hem daar bezig. Ineens de verlossende term: “Voilà!” De carte grise! Ik heb ‘m drie keer bekeken of het wel de juiste was. Haast niet te geloven dat ‘ie nu zomaar voor mijn neus lag. De garagehouder vulde nog een Document de Vente (overschrijvingsbewijs) in, gaf een kopietje van het eerder verstrekte aankoopbewijs mee en zo konden we vol vreugde de terugtocht inzetten. Vrijdag 19 oktober met de CX in de herkansing bij de RDW…
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
He, he, eindelijk. Nou, gefeliciteerd hoor.
Die ***Fransen ook. Waarom kunnen ze daar nou niet aan een beetje service doen? Beetje after sales. Is toch een kleine moeite om je op z’n minst even te bellen ofzo.
Maar eind goed, al goed. Vooralsnog tenminste.
Hoewel dit plaatje toch zo een straat in Noord Frankrijk kan zijn.
Goede Tijden, Slechte Tijden is er niets bij. Gelukkig maar dat de soap nu voorbij is en data je kunt gaan genieten van je aankoop.
Hoewel, er begint nu natuurlijk weer een nieuwe soap: De Bollen & The Beautyful.

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ik denk nog wel eens met weemoed aan mijn oude, zo zuidelijk uitziende huisje terug. Zeker als ik die foto zo zie. Daar heb ik een goede tijd gehad. Maar soms veranderen er dingen in je leven. Ik zal in elk geval het moment nooit vergeten dat ik in deze CX voor het laatst bij de voordeur wegreed en door inmiddels mijn ex-vrouw werd uitgezwaaid. Een tragisch moment. Sindsdien heeft de CX vrijwel alleen stilgestaan. Ik moet hem dus nog gaan inpassen in mijn nieuwe leven, gelukkig met een vriendin die er net zo gek van is als ik en nota bene zelf een mooie CX 20 Pallas bezit.
Hoeveel mooier wil je het leven hebben Aart? Een prachtige Serie 1 Prestige en een prachtige vrouw met een mooie CX 20 Pallas. Voor die combinatie geef ik mijn… eeuh, tja wat heb ik nog? Je kunt hooguit nog een extra CX voor dagelijks gebruik wensen, dan is je leven helemaal af.
Mijn vriendin wil wel graag een XM, maar durft het uiteindelijk toch niet echt aan, mede vanwege de kosten.
cxfanatic schreef:Ik denk nog wel eens met weemoed aan mijn oude, zo zuidelijk uitziende huisje terug. Zeker als ik die foto zo zie. Daar heb ik een goede tijd gehad. Maar soms veranderen er dingen in je leven. Ik zal in elk geval het moment nooit vergeten dat ik in deze CX voor het laatst bij de voordeur wegreed en door inmiddels mijn ex-vrouw werd uitgezwaaid. Een tragisch moment. Sindsdien heeft de CX vrijwel alleen stilgestaan. Ik moet hem dus nog gaan inpassen in mijn nieuwe leven, gelukkig met een vriendin die er net zo gek van is als ik en nota bene zelf een mooie CX 20 Pallas bezit.
En zo is het ondertussen voor iedereen een happy end.
WOF
WOF
De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4

- BX 1.9 TURD, de Euro
Hoe is het eigenlijk met de CX 20 Paljas? Waarom horen we niets over de vorderingen?

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De Paljas wacht op de belastingvrije status. En weet je wel wat een Daimler kost…?
@jaco: ssstt, ik probeer net mijn vrouw in een XM te krijgen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat de Paljas op de belastingvrije status wacht, dat weet ik, maar in de tussentijd zou La Léo vanalles gaan vervangen. Dààr hoor ik niks over.

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
...maarre, gefeliciteerd! Morgen met de CX deze kant op?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Mulder schreef:@jaco: ssstt, ik probeer net mijn vrouw in een XM te krijgen…
[fluistermodus]Ik weet dat als ik haar een klein beetje ‘stimuleer’, dat ik haar zo over de streep heb. Maar ik houd me er wijselijk buiten, want als ze straks in één keer voor hoge kosten staat, dan heb ik het gedaan.[/fluistermodus]
Maar nu gaan we langzaamaan wel erg off-topic.
zucht, als ik nou eens geld had, een cx is toch wel een waanzinnig mooie citroen he
véél mooier dan een DS ook wat mij betreft, maar misschien dat Citroën puristen me nu zullen verguizen ( )

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
@Mulder, ik zal toch eerst naar de RDW moeten met de CX, alvorens hem mee naar jou te kunnen nemen.
@Garageestmarien, aangezien de 20 Pallas nog bijna een jaar op zijn belastingvrije status moet wachten, maakt La Léo er geen haast mee de koppeling en nog wat minder ingrijpende zaken te vervangen. Momenteel werkt ze wat details aan mijn CX af, die immers binnenkort de weg op gaat. Ook zal ze t.z.t. nog wel wat imperfectheden bij de Daimler gaan aanpakken. Ach, echte auto’s blijven projecten, hè?

Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Eind goed al goed! Gefeliciteerd Aart!

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Waarom verguizen? Ik ben het met je eens
Gefeliciflapstaart Aart [dat rijmt!], gelukkig ‘une fin heureuse’!
[WHISPER MODE]Nu kun je er binnenkort legaal mee rijden..[WHISPER MODE]
The Hans Identity schreef:zucht, als ik nou eens geld had, een cx is toch wel een waanzinnig mooie citroen he
véél mooier dan een DS ook wat mij betreft, maar misschien dat Citroën puristen me nu zullen verguizen (
)
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Van welke auto is die foto?