














Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Is corbiard het modewoord voor een corbillard?
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Het is dialect.















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Zo, je begint aardig ingeburgerd te raken!
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
2Black schreef:
Vanwege het oer-hollandse centen gezever - “ik zoek een belastingvrije CX” - zal het nog wel even duren voor de CX echt in getale toeneemt.
Persoonlijk vind ik de Serie II mooier (of is dit vloeken in de kerk?) en die zijn (nog) niet klassiek.
Zaterdag koop ik een 20RE uit ‘87.
Als ik lees dat er slechts een kleine 1500 CX-en op Nederlands kenteken staan (t.o. de geschatte 6000 ID/DS-en),dan mag er inderdaad nog wel wat ingevoerd worden…
“Verrek…een CX!!” klinkt nog altijd beter als “ach alweer een DS”...
‘Spirit of avant-garde’















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ik ken wel meer mensen die een Série 2 mooier vinden. Voor mij persoonlijk hangt het ook met de uitvoering samen. Ik zie liever een Rouge Florentin GTI Turbo 2 uit 1987 dan een Gris Perlé Pallas met blikken wieldoppen uit 1983.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Ik vind de schoonheid vooral aan de binnenkant zitten. Het dashboard van een serie 1 is voor mij onovertroffen. Wel vind ik de wigvormige console van een serie 2 weer mooier. Maar de rolmeters tellen voor mij zwaarder.
Aan de buitenkant, tja vind ik allebei niet gek. Wel jammer als de kunststofbumpers van kleur verschieten.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )