Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Série 1: Vert Papyrus (lijkt op slijmen bij Mulder, maar dat vind ik echt)
Série 2: Rouge Florentin
Sprekende kleuren zijn bij mij altijd favoriet. Het Gris Espadon op mijn eigen Prestige vind ik eigenlijk maar een beetje mistroostig, ondanks al het chroom.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Totaal aantal Berichten: 9071
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik vind wit, en donker grijs het mooiste staan
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
rrrrr…. daar word ik nou warm van…
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hoewel ik cassis niet te zuipen vind, vind ik het op de CX altijd een prachtige kleur

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Is zeker een prachtige tint. Maar het drankje ziet er toch heel wat lichter uit.
Ik heb ze bij het lustrumfeest eens allemaal op een rijtje gezien en ik moet zeggen dat de CX werkelijk in zeer veel mooie kleuren is geleverd. Het pallet is een heel stuk interessanter dan bv de DS of XM. Dat zal wel aan de tijdsgeest van de jaren 70/begin 80 hebben gelegen. De kleur die mij echter het meeste trof is Vert Papyrus. De briljantie van deze kleur bevind zich echter maar op een dun lijntje, want ik heb nu een paar gezien die -al dan niet herspoten- fantastisch waren en een paar die sowieso herspoten waren en ‘het’ niet hadden. Hoedanook, Vert Papyrus wordt de kleur van mijn 2200 Pallas.
Animal triste post coitum

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ik snap ook niet dat iedereen zo warm wordt van die grauwe grafkleuren, zoals allerlei grijsvarianten.
Zilvergrijs op een serie 1 is best wel leuk. Valt ie niet zo op in het dagelijks verkeer. Kun je er een beetje sneller mee rijden.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Totaal aantal Berichten: 2949
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Ik ga toch ook voor de lichtere kleuren op een CX ....... vert papyrus op een serie 1 is zeker een van de mooiste kleuren.
Een serie 2 in lichtblauw, [ik weet de benaming helaas niet] is ook niet te versmaden zoals ook rouge florentin, dat cassis gebeuren vind ikzelf weer minder .............. dat zuip ik dan weer liever
Een witte serie 2 mooi wit, schoon en gepoetst , maar dat was ondertussen al bekend toch.
Ron

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
cxfanatic schreef:Série 1: Vert Papyrus (lijkt op slijmen bij Mulder, maar dat vind ik echt)
Je hebt toch zelf ook een Vert Papyrus CX gehad?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gehad ja, wrijf het er nog even in… Dat was zo’n prachtauto. Alleen ook zo waardeloos op technisch gebied…
Gisteravond heb ik geleerd hoe mooi Gris Perlé staat op een CX in het donker. Er kwam er gisteravond eentje voorbij. Ik was helemaal onder de indruk: wauw, wat komt daar voor futuristisch gevaarte voorbij. Pas daarna besefte ik dat het om een CX ging.
Het schijnsel van de lantaarns langs de weg lijkt haar te doen oplichten en opstijgen.
Nu ben ik ineens heel blij met de mijne.

Totaal aantal Berichten: 2949
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
jaco schreef:Gisteravond heb ik geleerd hoe mooi Gris Perlé staat op een CX in het donker. Er kwam er gisteravond eentje voorbij. Ik was helemaal onder de indruk: wauw, wat komt daar voor futuristisch gevaarte voorbij. Pas daarna besefte ik dat het om een CX ging.
Het schijnsel van de lantaarns langs de weg lijkt haar te doen oplichten en opstijgen.
![]()
Nu ben ik ineens heel blij met de mijne.
Even off topic ..... hoe rijdt ze Jaco :
Subliem

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja gut, voor mij is de keuze Noir Onyx. Alhoewel het grijs-groen-blauw… wat voor grijs-groen-blauw het ook is van de prestige me ook bevalt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!