Hallo, inmiddels zit er een splinternieuwe kap op mijn ambulance maar hij sluit niet zo mooi aan de rechterzijde ( stang ) . Hij bolt een beetje op. Volgens dealer komt dat door die stang met veer en hebben alle CXen daar last van.
Is dat zo? Kan dat ding niet veranderd worden dmv gasveren aan beide zijden en is dat al eens gedaan door iemand?
Ps, ik wil graag een blauw zwaailicht op de auto zetten. Niet aansluiten en ook de lamp zelf eruit halen. Weet iemand nog een zwaailicht?
alvast bedankt,
gr.
Harry Martens

Totaal aantal Berichten: 199
- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Precies…
extra uitschuifbare Mercedes gasveren om precies te zijn….
dat zou iedereen moeten hebben!
En het probleem met een blauw zwaailicht is dat je zelfs al vanwege het hebben van een blauwe kap op je zwaailicht al politiecontrole riskeert…

Totaal aantal Berichten: 199
- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
dolfmoon schreef:Nee, sorry, shit, vanmiddag werkte het nog. Ik heb momenteel wat problemen met mijn provider, Planet Interniet. Mijn email-account daar is ook verdwenen.
Ik zal voorlopig maar niet meer verwijzen naar mijn website.
Op deze link zie je meer:
dolf[/quote
Ok, ik zie het ongeveer. kan dat alleen met mercedes veren? Het lijkt mij dat je elke soort gasveer kan gebruiken je moet alleen de goede lengte bepalen.
In iedergeval bedankt voor de link.gr
Harry
Re: motorkap
dsvitesse1 schreef:Ps, ik wil graag een blauw zwaailicht op de auto zetten. Niet aansluiten en ook de lamp zelf eruit halen. Weet iemand nog een zwaailicht?
alvast bedankt,
gr.
Harry Martens
zwaailicht blauw voor 15 euro
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Harry,
ik kan wel wat detailfoto’s van die gasveren maken en hoe ze vast zitten.
Het is absoluut ideaal, zeker omdat deze ook nog eens extra uitschuifbaar zijn en dan met een klem vastgezet kunnen worden op de hoogste stand.
Onze motorkap kan derhalve zo ongeveer verticaal staan hetgeen bij groot motorisch onderhoud heel handig is, een normale CX kap gaat gewoon niet ver genoeg omhoog.
Die bobbel in de motorkap zie je bij een heel groot deel van de CX’en terug, inderdaad door de enorme hoeveelheid flex die de kap te verwerken krijgt vooral als ‘ie open moet.
Hallo Collin,
graag een paar detailfotos.
prettig weekend
Harry
Probeer anders gewoon de stang even goed in de olie te zetten op de scharnierpunten. Helpt vaak al een boel.
Verder moet de kap ver genoeg naar achteren geplaatst zijn ander komt ze aan de zijkant gegarandeerd omhoog. Kijk bij de voorkant of ie aansluit op je zijschermen.
Karakter herken je aan de auto…

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Als je geen gasveren gaat monteren, maar gebruik blijft maken van de originele stang, probeer je dan aan te leren om de kap met die stang open te duwen, in plaats van met je hand de kap in het midden omhoog te duwen. Je duwt altijd te ver door en elke keer dat je de kap opent, verbuig je het geheel. Als je aan de stang trekt totdat deze vergrendeld is, dan duwt deze stang de kap omhoog, precies ver genoeg, zonder de kap verder te vervormen.
Die stang is natuurlijk ook nog af te stellen. die kan aan de kap nog wat schuiven.