Vanochtend tussen de gespot berichten gekeken of iemand me in mijn zwarte dame voorbij had zien komen, stuitte ik op het bericht IE automatic KV-14-JX.
Mijn liefde voor citroen en met name voor de dame is ooit begonnen bij een 25 RD Turbo. Deze werd door mijn vader in 1986 2e hands aangeschaft en is in bezit geweest tot maart 1992. Met een stand van 330k km heeft de kop het toen begeven (waarschijnlijk gescheurd) en is ze ingeruild voor een nieuwe BX TZD turbo op grijskenteken bij Citroen garage Zanddonk in Waalwijk. Degelijke wagen, maar de echte liefde was weg…
Op dat moment had ik nog niet meer dan 5 gulden zakgeld per week en dus kon ik de cx niet houden. Bovendien was de wrakwaarde in die tijd gewoon nul. We zijn er van uit gegaan dat ze gesloopt is.
Naar aanleiding van het gespot berichtje ben ik eens gaan kijken op de rdw of er meer in die lijn zaten. Zo wist ik dat er ergens ook een KV-18-JX nog rond moet rijden. Nu weet ik dat auto’s die gesloopt zijn, het kenteken niet meer voorkomt in de RDW database. Dus verwachte ik bij het kenteken KV-19-JX geen gegevens….
raar genoeg komt de RDW wel met gegevens.. Weliswaar met APK en BPM niet geregistreerd, maar ze komt wel voor in haar bestand! Dat betekend dat ze nog steeds ergens moet staan… Daarnaast is op naam komen te staan in 1995. 3 jaar na dat wij haar van de hand gedaan hadden.
Ik wil dus dolgraag met iemand in contact komen die mij iets kan vertellen over de 25rd turbo uit maar 1984 met kenteken KV-19-JX Een vindplaats zou dan helemaal geweldig zijn, maar voorlopig zal dat wel een natte droom blijven…

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Zou wel heel gaaf zijn als je die zo terug vindt

Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ik vrees alleen dat hij dan niet in al te puike staat zal verkeren…
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Het is natuurlijk mogelijk dat er alleen nog het kenteken rest… In een verzameling o.i.d. Zie `m dan maar eens te vinden.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Kun je niet gewoon de RDW bellen en de adresgegevens vd eigenaar van ze kopen? Doen ze tenslotte toch met ieders gegevens, krijg van elk merk auto dat ik ooit in bezit heb gehad post tenslotte…
Karakter herken je aan de auto…

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk niet dat je dat krijgt van ze

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het is mogelijk om via de RDW eigenaarsgegevens uit het verleden te verkrijgen. Echter vragen ze eerst toestemming aan de ex-eigenaar, krijgen ze die, dan krijg jij de gegevens doorgezonden.
En uiteraard zal dit alles op jouw kosten gebeuren.

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ah, dat is een nette manier
Krijgt ze dan in elk geval niet zomaar
Dat zou te gek voor woorden zijn…

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
25trd schreef:Het is natuurlijk mogelijk dat er alleen nog het kenteken rest… In een verzameling o.i.d. Zie `m dan maar eens te vinden.
Als de RDW-gegevens aangeven dat er op het kenteken een (geldige) APK zit, lijkt mij datter nog een auto aan hangt…
Het lijkt mij ontzéttend gaaf om op deze manier een oude liefde..eh..auto terug te vinden.
Ben ook al een tijdje bezig ‘onze’ oude kentekens te checken op bestaan..
‘Spirit of avant-garde’
Als de RDW geen gegevens wil verstrekken kun je je verzekeringsagent ook eens vriendelijk aankijken. Die route kan succes opleveren.

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Dan moet ‘ie je wel heel gunstig gezind zijn…
Een Updeetje!
Heb inmiddels met de RDW gebeld. Ze hebben een nieuw online systeem die alle kentekens toont van vervoersmiddelen die niet gesloopt zijn. Ook waar meer dan 10 jaar niets mee gebeurd is APK/Overschrijving. (Zoals dat in mijn geval is) Helaas mogen ze me niet vertellen wie de eigenaar is.
Als de RDW geen gegevens wil verstrekken kun je je verzekeringsagent ook eens vriendelijk aankijken. Die route kan succes opleveren.
Heb helaas geen vrienden bij de Verzekering dus dat zal moeilijk worden.
Het is natuurlijk mogelijk dat er alleen nog het kenteken rest… In een verzameling o.i.d. Zie `m dan maar eens te vinden.
Dat denk ik niet. Schorsing moet je toch ieder jaar betalen. Inmiddels 12 jaar, waarvan de eerste 4 jaar onder de 15. Dus dat moet al meer dan 300 Eur aan schorsing gekost hebben. Om dat ieder jaar te betalen, moet ie toch nog wel in redelijke staat zijn…
Ik zoek door…
wat je eventueel kan doen is een adv zetten en een oproepje doen op bijv marktplaats maar ik geef je niet veel hoop op een vondst
probeer ook het autoweek forum eens

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Of plaats een oproep in het BX Clubblad.

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Of in het CX clubblad, aangezien we het over een CX hebben…
Op tijd naar bed vanavond Aart…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ik weet ook eigenlijk niet waarom ik nou dacht dat het om een BX ging. Maar op tijd naar bed zou inderdaad geen kwaad kunnen.