






















Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik ben inmiddels langzaam tot de conclusie gekomen dat een CX serie 1 limousine lichtelijk zeldzaam is (of is geworden), zeker eentje origineel op NL-kenteken.
In de ruim 2 jaar dat we de onze hebben ben ik er misschien een handjevol tegengekomen.
In de voorraadlijst van Ton van Soest (op z`n site) staan er 2 en verder heb ik er eigenlijk nooit een gezien.
Ik weet dat er tussen de leden van de CX club ook bar weinig leden zijn met een serie 1 limousine (wel serie 2).
Zijn er mensen die deze ervaring delen of heb ik het helemaal mis? Ik zou het wel leuk vinden om meer mensen te ontmoeten die ook een serie 1 limousine hebben (al was het maar om de zeldzaamheid).
Ook zo ik het wel leuk vinden om uit te vinden hoeveel er nog exact zijn in NL, maar dat soort gegevens geeft het RDW niet vrij
Robert
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Naar mijn idee is een serie 1 Prestige al niet erg dagelijks
Verder een serie 1 diesel zie je ook al niet erg vaak.
Tja als je zo dan bekijkt kan je niet anders zeggen dat ze waarschijnlijk wel redelijk zeldzaam zijn
Zeker op NL kenteken
Re: Limousines zeldzaam?
25trd schreef:Ook zo ik het wel leuk vinden om uit te vinden hoeveel er nog exact zijn in NL, maar dat soort gegevens geeft het RDW niet vrij
Robert
Kijk eens in het onvolprezen magazine van de Citroën CX club “La CX En Route” van februari 2006. De gegevens zijn niet helemaal up to date (meer), maar het geeft een indruk.
Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!
Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/
Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
@Robert,
Ik ben begonnen het CX-Register (zie thread: Info gevraagd voor nationaal CX-register) op te zetten om antwoorden te vinden op vragen zoals deze! Tussen de 1050 CX-en waar ik inmiddels informatie over heb kunnen verzamelen (in totaal schijnen er nog ca 1400 CX-en in NL rond te rijden) zitten 18 Limousines, en slechts twee - waaronder de jouwe - zijn serie 1-exemplaren. De andere is in 2007 geimporteerd dus wees een beetje zuinig op de Enig Overgebleven Bekende Origineel Nederlandse Serie I Limousine wil je?
@Arjan: Tussen diezelfde 1050 CX-en zitten 29 serie 1 Prestiges, en 46 serie 1 diesels!
Groetjes,
Jaco
Edit @Robert: Dank voor je tip over de van Soest voorraadlijst! Slecht nieuws: er zijn dus nog minstens twee serie 1 Limousines dus de jouwe is niet de enige (maar dat wist je al). Goed nieuws: mooie kentekenlijst, weer een flinke toevoeging aan het register!

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Een kennis van mij heeft een aantal jaar geleden een Serie 1 Limousine uit Duitsland gehaald. Deze auto is vervolgens echter ergens in een schuur gezet, geen idee of die nog rijdbaar is (en uberhaupt nog in die schuur staat…).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
jmmj schreef:@Arjan: Tussen diezelfde 1050 CX-en zitten 29 serie 1 Prestiges, en 46 serie 1 diesels!
Groetjes,
Jaco
Dan zat ik redelijk goed dus
Zijn erg nog maar 1400 in NL?
De achterste (CX) is een ’ 78-er prestige C-matic / leren bekleding. Origineel NL auto! En, enige in deze uitvoering in NL.
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mooi. Maar een Prestige en geen Limousine…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Dat is waar, helaas…
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
@Arjan: In een artikel in LCER 80 (februari 2006, het artikel waar Edwin ook naar verwijst) schrijft Mark van der Noorda over gegevens die hij bij het RDC heeft opgevraagd (is geloof ik de commerciele tak van het RDW), daaruit blijkt dat er op dat moment nog 1408 CX-en bij het RDW geregistreerd stonden. Sindsdien zullen er een aantal naar de sloop zijn gegaan en een aantal zijn geimporteerd, en dan zijn er natuurlijk de CX-en die op de sloop staan en/of (nog) niet zijn geregistreerd, maar 1400 is denk ik een aardig richtgetal!
Jaco
Net even gekeken in het rai-bovag boek van 2007.
Daar staat in dat er nog 1336 CX en op NL kenteken staan.
Helaas geen cijfers over types bekend daar.
Greatnix Spookeend















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Leo Verstoep van CX du Nord heeft eerder dit jaar een Limousine uit 1980 aan iemand verkocht.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Staan er op dit moment 3 op marktplaats
Hehe…
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ernst23 schreef:Staan er op dit moment 3 op marktplaats
![]()
Hehe…
Hier 2 bedoel je?
Dat zijn wel type 2’s
Type 1 is zo zeldzaam waar we het over hadden
Een type 1 Limousine is altijd al zeldzaam geweest.
O.a. omdat ze pas vanaf 1981 (of was het 80) in nederland leverbaar waren.
Maar de belangrijkste reden is dat ze pas een beetje begonnen te verkopen toen de turbo-diesel leverbaar werd…, dan zit je al in 1984.
Buiten dat is het natuurlijk zo dat de Limousines, omdat het diesels zijn, meestal kilometervreters waren die binnen een paar jaar opgereden werden.
Dat laatste is overigens ook de reden dat er relatief weinig Reflex D, 2500D, RD, RD Turbo - en dan vooral als Break - overleefd hebben.
Die eenvoudige diesel-uitvoeringen zijn meestal als puur gebruiksartikel afgekloven en weggegooit.