Mijn CX wordt op het werk ook door collega’s bereden (eerst de Polo en de Golf, als die beiden op pad zijn komt mijn CX aan de beurt, of de A6-3.2 quattro van de oprichter). Nu is de rem voor veel collega’s een hele tour. Meestal ligt mijn hele kofferbak overhoop na een ritje door een - overigens gewaardeerde - collega.
Onlangs zijn diverse stukken van de remleiding gerestaureerd en is het remmen nog meer een zaak van een fluwelen voetje inzetten. Is er hier of daar wat af te stellen, zodat het allemaal als wat minder straf ervaren wordt? :
haha een cx heeft geen remmen maar een stop pedaal.
werkt prima als je eraan gewend bent.
dus gewoon geen andere mensen in je cx laten rijden.
de remmen zijn trouwens niet de enige reden voor dat advies.
wat dacht je van de diravi, knipperlichten, sleutel aan “de verkeerde” kant, rustig warm rijden, enz.
kortom gewoon niet uitlenen.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
erikkuiper schreef:
kortom gewoon niet uitlenen.
Lijkt me ook. Ik zou er toch niet aan moeten denken, dat jan-en-alleman maar in mijn CX zou rijden.
Betoeterde haartjes enzo.

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja het is nu eenmaal geen Polo of Golf
hee hebben jullie geen vacatures?
geen straf lijkt me om op pad te moeten dan
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris