1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Snoekebeest z’n Xsara coupé; Achteras lagers stuk.
Snoekebeest
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127

Gepost: 21 november 2007 07:31 PM

Na ongeveer twee weken op het internet afspeuren naar een nieuwe bolide is het een xsara coupé geworden compleet met leer en al.
Zoals je kunt begrijpen ben ik er zeer blij mee, maar er zit nog wel wat werk hier en daar aan ondanks z’n lage kilometer stand (73500).
Er worden zaterdag twee nieuwe voorbanden gemonteerd en er zijn nog wat dingen dat is namelijk dat het linkerraammechanisme niet meer werkt (kabel stuk en motor in elkaar gelopen) die heb ik vanmiddag besteld (€ 200.- Shocked ) bij de dealer want ze zijn erg slecht te krijgen (carfix kon er niet eens aan komen). En de radio ontvangt niks en ik wil er nog wat accessoires in bouwen.
Ik wil de papegaai carkit er volgende week inbouwen en ik wil effe kijken of de radio een uitgang voor de subwoofer heeft. En in de zomer wil ik er misschien andere velgen op laten zetten.

Hier een paar foto’s van mijn nieuwe bolide;

En nu nog dit inbouwen…

Word vervolgd…

Oh ja, de ZX is nog steeds te koop mocht je niet genoeg geld hebben voor een Xsara.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27973

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 november 2007 07:58 PM
  [ # 1 ]

Mooie kleur Razz

Maar rood leer Shocked
Daar valt me mond toch even van open, dat heb ik nog nooit gezien op een Xsara.

Of het mooi is weet ik nog niet helemaal.
Maar het is wel zo appart dat het gaaf is Wink

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 21 november 2007 08:03 PM
  [ # 2 ]

Nou en of Cool
Dat leren interieur doet et em.

Profiel  

SaxoBJD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 74

Gepost: 21 november 2007 08:05 PM
  [ # 3 ]

Een hele mooie xsara!
Vol leder interieur is echt super bij deze auto!
Rood is een kwestie van smaak.

Ik ben nu aant sparen voor een Citroën.
Weet nog niet of het een Xsara wordt of een Saxo.
Als ik deze zo zie, wordt het toch een Xsara. En het liefst ook met leder interieur Razz Echt gaaf bakkie, ben er zuinig mee!

Als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi!

Profiel  

Hans-Willem
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36

Gepost: 21 november 2007 08:25 PM
  [ # 4 ]

Mooie auto hoor! Heb nog nooit in een Xsara gezeten, moet ik toch eens gaan doen.

Leer lijkt me ook wel wat voor in de Xantia.

- AX GT Chic - Xantia 2.0 SX RIP - Xantia Break 2.0 turbo ct VSX RIP -
- Saxo 1.1 Chrono - Audi A4 1.9 TDI -

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5514

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 21 november 2007 10:36 PM
  [ # 5 ]

Wow mooie wagen!!

Wat van velgen komen er onder? Orginale VTR- velgen (Die heb ik)?

Tip moch je andere speakers willen gaan monteren. Op mijn site staat een foto-montage ervan.

Veel plezier!!

Gert Cool  Cool  Cool

Profiel  

Snoekebeest
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 22 november 2007 12:17 AM
  [ # 6 ]

De velgen houd ik even op de lange baan want dit heeft al wat centjes gekost en die ouwe ZX moet nog weg maar in vergelijking met de ZX is dit wel een voorruit gang.

Weet iemand of er een uitgang en/of ingang op de orginele radio zit (tulp)?
Verder ga ik van de week effe de auto inspecteren op de brug maar ik verwacht eigenlijk geen bijzonderheden zodat ik daarna kan beginnen met het inbouw festijn van de parrot 3100 en de subwoofer.
Verder zag ik dat ik een wisselaar nog kan inbouwen maar nou weet ik dat er stekkers zijn waardoor je van de wisselaar ingang een extra tulp (ingang) kan creeren, iemand hier ervaring mee (mocht het nodig zijn)? Want ik mis wel een beetje mijn mp-3 spelertje.

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7867

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 26 november 2007 11:28 AM
  [ # 7 ]

De RD3 heeft volgens sommigen wel en volgens anderen geen line-out. Ik ben zelf heftig op zoek geweest maar er helaas nog niet achter gekomen hoe het werkend te krijgen.

Ik wil er vooralsnog geen aftermarket radio in hebben omdat ik dan een link naar de afstandsbediening en het display wil hebben. Bovendien heb ik ook geen zin in het gedoe met frontjes, ben net zo blij dat dat niet meer hoeft Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Snoekebeest
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 28 november 2007 11:17 PM
  [ # 8 ]

Ik ga als het raammechanisme er is op onderzoek uit maar ik denk toch dat ik ergens een radiootje vandaan ga halen, want ik begin mijn mp3 speler en mp3 cd’tjes te missen…
Het schijnt dat er voor sony’s een kastje is waarmee je de afstandsbediening achter stuur nog kunt gebruiken.

Verder heb ik toch nog wat ontdekt dat de xsara af en toe beroerd wil lopen (met name met file rijden). Ik weet wel dat er bij de 2 liter motoren dit viel op te lossen met vol-syntheet 5w 30 olie maar van de 1.6 heb ik nog niet van dit probleem gehoord.

Verder is het een heerlijke auto.

Profiel  

Snoekebeest
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 14 december 2007 10:42 PM
  [ # 9 ]

Ik ben de afgelopen week flink aan het hobbyen geweest en alles is zo’n beetje gemaakt.
Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor een aftermarket radio met interface voor het stuurwiel. En de papegaai zit er nu ook in dus geen kans meer op boetes voor niet handsfree bellen.
En ook is het raammechanisme na weken eindelijk binnen dus die is er gelijk in gegaan.
Ik moet alleen nog achter een andere antenne voet aan want het ontvangts is nog steeds slecht.
En ik heb zo’n vermoeden dat mijn bobine af en toe lastig doet… Dat word dan toch een ritje met xsara naar mijn oude werkgever voor het uitlezen.

En misschien van de eindejaars uitkering een paar andere velgjes kopen… Laughing

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7867

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 15 december 2007 01:32 PM
  [ # 10 ]

Welke adapterkabel heb je gebruikt om je radio aan te sluiten?

Ik heb het vooralsnog niet werkend gekregen bij mezelf. Komende lente/zomer ga ik het groots aanpakken, dus telefoonmute er tussenuit, versterker inbouwen, deuren verzwaren en bekabeling omleggen..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Snoekebeest
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 15 december 2007 02:53 PM
  [ # 11 ]

Die adapter kabel heb ik bij ron de vries gekocht het is een connects2 stalk interface het artikel nummer is 22.SCT002 en is geschikt voor de volgende auto’s; xsara 2001-2004 / Picasso 2002-2005 / C2 2003 -> / C5 2001-2004 / C8 2003->
Je kan even elders kijken, want in duitsland kosten deze interface’s rond de €40,- ik heb er €60 voor neergeteld + €5 voor de verbinding kabel met de radio.

Profiel  

Snoekebeest
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 06 maart 2008 08:49 PM
  [ # 12 ]

Zo effe een update ik heb wat velgjes gescoord maar ze verdienen nog wel wat aandacht.
Ik wil dit weekend er aandacht aan besteden want ik wil er eigenlijk niet teveel geld aan besteden.
Er zitten hier en daar wat plekken die aangepakt moeten worden en er zit een exemplaar bij die onder de krassen zit.

En nu maar hopen dat het wat word.
Iemand nog wat tips voor mij, want om nou te zeggen dat ik zoiets vaak doe…

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 06 maart 2008 08:53 PM
  [ # 13 ]

tsja, ik laat lichtmetaal altijd stralen en poedercoaten… dan zijn ze als nieuw.

Profiel  

Snoekebeest
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 15 maart 2008 08:33 PM
  [ # 14 ]

Ik ben vandaag aan het hobbyen geweest en het resultaat mag er toch wel wezen vind ik.
Ik heb eerst de banden eraf laten halen (waren toch op) en daarna ben ik begonnen met de ergste plekken te bewerken met de roterende staalborstel en daarna met het schuren, schuren en nog eens schuren.
Ik heb vervolgens de velgen gespoten en effe laten drogen en daarna nog de ergste plekken bijgewekt met schuren en daarna weer gespoten totdat ze er redelijk goed uit zagen.
Ik denk dat ik volgende week nog effe wat dingen nog bijwerk en dan gaan ze onder mijn auto.
De schade; €26 tot nog toe.

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5514

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 15 maart 2008 08:41 PM
  [ # 15 ]
Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook