31 van de 33
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende > 
   
CX 2400 GTi van fluidphreak: te koop
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 09 augustus 2012 10:50 PM
  [ # 451 ]

iig de achterbollen en de remaccu, of de voorraad bol ook voor mekaar krijgt om de stikstof in het remsyteem te krijgen geen idee eigenlijk, maar het lijkt mij als die lekt dat het veel eerder in het stuur/veer systeem komt aangezien dit vaker de voorraad zal aanspreken.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 augustus 2012 10:52 PM
  [ # 452 ]

Uiteindelijk komt het in de remmen

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 05 februari 2013 03:49 PM
  [ # 453 ]

Na veel te lange tijd weer een update. De auto doet het -relatief- goed de laatste tijd. Remmen nog een paar keer ontlucht en daarna geen probleem meer hiermee. In december de auto laten keuren bij Gosliga: ik dacht dat de Dinitrolbehandeling wel herhaald mocht worden, maar dat vonden zij absoluut niet nodig. Alles was nog in prima staat. Tot zover het goede nieuws.

Want het zou natuurlijk geen CX zijn als er niet telkens weer iets aan de hand was. Op LPG rijden gaat nogal schokkerig bij koude motor tegenwoordig. Op benzine werkt dat prima, maar op LPG draait de motor niet soepel en stationair te weinig toeren. Ik vermoed dat de installatie even gecontroleerd en afgeregeld moet worden, want het verbruik is langzamerhand ook afgegleden van 1 op 8 naar 1 op 7. Ik ga proberen Luccio (het brein achter de installatie) te bereiken hiervoor.

Last but not least: ik had al af en toe dat het hydraulieklampje (met Stop) flauwtjes gloeide, maar dat leek een electrisch probleem te zijn omdat ik wel prima druk had. Echter, laatst gebeurde dit weer en nu ging het lampje niet meer uit. Alles verder goed op druk, stuurbekrachtiging functioneert prima dus ik maakte me niet veel zorgen. Na een tijdje realiseerde ik me echter dat deze lamp ook aangaat als het niveau te laag is. Gepeild en het bleek echt veel te weinig. Gelukkig had ik LHM mee, dus kon ik bijvullen tot het goed was. Lampje ging uit, ik weer blij (hoewel enigszins beschaamd). Alleen, nu gaat het lampje helemaal niet meer aan, ook niet als je hem op contact zet ‘s ochtends voor het starten. Ik heb net de auto in de laagste stand gezet en de ontlastschroef opengedraaid en gestart: nog steeds geen lampje. Met de testknop gaat hij wel aan. Dit baart me wel zorgen want ik heb wel graag dat deze indicatie goed werkt, voor de veiligheid. Druk en niveau is allebei prima.

Herkent iemand deze symptomen misschien? Waar vind ik deze sensoren zodat ik ze door kan meten?

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 05 februari 2013 05:45 PM
  [ # 454 ]

Is de aansluiting op het manocontact in orde? (die zit op het subframe in de buurt van de versnellingsbakpeilstok, daar in de diepte zeg maar. Er is 1 draad die uit de draadboom die kant op gaat dus dat is niet moeilijk te vinden.).

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 05 februari 2013 10:08 PM
  [ # 455 ]

Ah, dus met het reservewiel eraf is die wel te vinden? Is het in de buurt van de bundel leidingen die naar de Diravi-unit gaan? Ik ga het even controleren. Moet haast wel iets simpels zijn. Alleen zo raar dat het dan samenkomt met dat tekort aan LHM…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 februari 2013 10:10 PM
  [ # 456 ]

De stekker zit helemaal onderin. Bijna op straat!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 februari 2013 10:35 PM
  [ # 457 ]

Aan de linkerkant onderin
Dat groene ding daar moet de stekker op.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 06 februari 2013 10:58 AM
  [ # 458 ]

Heldere foto, bedankt! Pfff… ik hoop dat ik daarbij kom van bovenaf.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 februari 2013 11:02 AM
  [ # 459 ]

ja in de laagste stand kan je er met je arm net bij…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 februari 2013 01:15 PM
  [ # 460 ]
fluidphreak schreef:

Heldere foto, bedankt! Pfff… ik hoop dat ik daarbij kom van bovenaf.

Vanonder is makkelijker.
Hoogste stand en je kunt er al bij.
Wel effe een klos houdt er onder.je weet maar nooit hè

Succes
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 februari 2013 01:17 PM
  [ # 461 ]

Klopt maar meer werk. Ik heb dat draadje er laatst nog van boven op gedrukt bij Wolfman’s CX…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 februari 2013 01:22 PM
  [ # 462 ]

Meer werk?
Alleen effe een klos hout eronder

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 februari 2013 01:23 PM
  [ # 463 ]

hoogste stand, klos eronder, op de straat gaan liggen, lampje vergeten,  weer naar boven enz enz

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 06 februari 2013 03:20 PM
  [ # 464 ]

Het is me prima gelukt net van boven af. Het stekkertje was er gewoon af gevallen. Weer erop en klaar is kees! Makkelijkste klusje ooit. Wink

Gelijk even een stekkertje vernieuwd van de LPG-installatie dat een beetje brak was geworden. Helaas nog steeds dezelfde problemen bij koude motor. Het lijkt mij dat het mengsel veel te arm is; misschien krijgt hij de temperatuur niet goed door? Ik weet niet precies hoe dit hoort te werken, dus maar even een afspraak maken voor een uitlees/afstelactie binnenkort.

Verder nog koelvloeistoflekkage en LHM-lekkage om op te lossen, maar daarvoor mag hij lekker een keer naar Van der Laan. Onderin het knooppunt van de Diravi-leidingen, waar ook de stuurstang loopt, lag een plasje LHM en de hogedrukregelaar is ook vettig…  (zucht)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 februari 2013 03:27 PM
  [ # 465 ]

Vet roest niet!!  Smile

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
31 van de 33
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook