32 van de 81
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
   
Mooi project!
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 01 november 2009 12:54 PM
  [ # 466 ]

Hoe heb je ze gereinigd?
Ik heb er ook liters carb cleaner aan verspild,zonder deftig resultaat.
het beste zou zijn:alles demonteren en in een ultrasoon bad dompellen.
Er zijn nl.vele kleine gaatjes in die carbs,die je manueel niet proper
krijgt. Wink

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 03 november 2009 07:56 PM
  [ # 467 ]

Betreft de deur slotjes. mijn chassis nummer is 00SB8812 Welke slotjes horen hier in thuis? In de klink of los in de deur? Het is mij niet helemaal duidelijk uit het boek van Pijlman.

b.v.d.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 03 november 2009 08:14 PM
  [ # 468 ]

Welk bouwjaar heeft Uw SM??
Ik dacht dat de slotjes in de deuren enkel
op de laatste bouwjaren geleverd waren. Wink

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 03 november 2009 08:32 PM
  [ # 469 ]

SB 8300 tot 8900 is geproduceerd in Maart 1972 .

Sloten zijn pas veranderd rond maart 1973 .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 03 november 2009 08:32 PM
  [ # 470 ]

Bouwjaar is volgens mij 72? Dit is tevens het overgangsjaar van slotjes in de deurklink uit de deurklink. Het chassisnummer 00SB8812. De vraag is, hoe zit het bij dit chassisnummer?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3898
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 04 november 2009 10:04 AM
  [ # 471 ]

Een 00SB8812 is geproduceerd in Maart 1972, ( de Franse club heeft in Clubblad 20 de lijst met productiemaanden staan, die staat ook op de web-site van de Duitse club), en is dus een “modeljaar” 1972, en heeft zeker nog de sloten IN de klinken. Dus zoals Walther zegt: Dat je SM pas veel later op kenteken is gezet komt voor, maar de productiedatum ligt echt vast.


Als je SM met de choke open op 6 cylinders loopt en zonder op 4 of 5, dan zou ik onmiddelijk de stationnair sproeiers er uit halen en nakijken, en anders de stationair luchtkanaaltjes. Kijk eens in de Weber manuals waar die zitten, weet je al welke cylinders?
Een carburateur in carb-cleaner leggen help te weinig tegen benzine-gom ( opgedroogde benzine), het enige wat ik er op gevonden heb is in de thinner dompelen .

Over vonken en bougies: Ik lees weer een hoop betwijfelenswaardigs: Waar het om gaat is een vonk IN de verbandingsruimte te krijgen die het mengsel ontsteekt: Daar heb je en een bezine-lucht mengsel, en een hoge druk, some een inhomogeen mengsel en ook nog gasstroming: En dat wil je bij ALLE motorbelastingen goed ontsteken, en dan gaat het om de kracht van de vonk en de duur van de vonk. De mensen die daar echt wat van weten (motorenfabrikanten, bougieontwikkelaars en sommige wetenschappers) testen dat op proefmotoren, waarbij ze in de verbrandingsruimte met hoge snelheid video meekijken, en da’s wat anders als een vonk in de vrij lucht laten overspringen. Zo’n Bosch testapparatuur test of een verdeler een de minimum eisen voldoet, maar niet meer.


groet,
Peter

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 04 november 2009 06:17 PM
  [ # 472 ]
wbogaerts schreef:

SB 8300 tot 8900 is geproduceerd in Maart 1972 .

Sloten zijn pas veranderd rond maart 1973 .

Walter

Thanks Walter.

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 04 november 2009 06:35 PM
  [ # 473 ]

Als je SM met de choke open op 6 cylinders loopt en zonder op 4 of 5, dan zou ik onmiddelijk de stationnair sproeiers er uit halen en nakijken, en anders de stationair luchtkanaaltjes. Kijk eens in de Weber manuals waar die zitten, weet je al welke cylinders?
Een carburateur in carb-cleaner leggen help te weinig tegen benzine-gom ( opgedroogde benzine), het enige wat ik er op gevonden heb is in de thinner dompelen .

Deze handelingen heb ik uiteraard al uitgevoerd. Alleen de nog niet in de thinner.

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 04 november 2009 07:13 PM
  [ # 474 ]

Er is maar 1 manier om carburateurs te reviseren:

1- bestel een revisie set in duitseland (of waar dan ook)

2- demonteer je webers volledig

3- alles in een ultrasoon-bad met temperatuur regeling

alleen op deze manier krijg je je carburateurs volledig schoon, ook in alle miniscule kanaaltjes!

foto’s volgen nog van mijn revisie

groeten mark

gr Mark

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 04 november 2009 10:55 PM
  [ # 475 ]

Dat zei ik hier boven ook al.
Een ultrasoon bad verricht wonderen.
Het reinigt tot in de kleinste gaatjes,hoekjes etc…

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 04 november 2009 11:27 PM
  [ # 476 ]

de beloofde foto’s

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ANWEUD6X-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZJ6BCIJ8-D.jpg

als alles in een zit volgt de rest

groeten Mark

gr Mark

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 04 november 2009 11:52 PM
  [ # 477 ]

Als je alle kanalen zuiver wil krijgen is er maar één methode :

alle pluggen verwijderen en alle kanalen mechanich reinigen !

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 05 november 2009 09:28 AM
  [ # 478 ]

Alles wat hier boven staat vermeld is gedaan behalve het ultrasoon bad.
Zodra er tijd voor is, en de benodigde afstel appartuur aanwezig ga ik hier mee verder.

thanks!

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 17 november 2009 12:32 PM
  [ # 479 ]

Vraag?
Ik ga binnenkort het e.e.a. elektrolytisch laten verzinken, en de deurklinken laten verchromen. Nou zag ik op een foto in de rubriek te koop dat bij die mooie (groene interieur) SM, dat motorkap steun elektrolytisch verzinkt is. was dat origineel ook zo ?

B.v.d.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 17 november 2009 01:00 PM
  [ # 480 ]

Voor zover dat al niet bekend is, mag ik de suggestie doen bij het verchromen erop toe te zien, dat de deurklinken kaal worden gemaakt door te slijpen, goed glad worden gepolijst, worden verkoperd en dan pas in een paar lagen worden verchroomd. Voor het geval, het nuttige info is, bij mij gaat het is minder dan E 500,- kosten om de binnenhandles en de buitenhandles te verchromen. Het gaat in Tsjechië gebeuren, waar koper- en chroomdampen nog niet zo’n issue zijn. Die heeft een concessionair in NL (Odiliapeel).

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
 
32 van de 81
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook